سهام مجموعه سینماهای زنجیره‌ای مطرح آمریکا همزمان با اعلام خبر کشف واکسن کرونای شرکت مدرنا با رشد چشمگیری همراه شده است.

پایگاه خبری تئاتر: پس از اعلام خبر شرکت آمریکایی مدرنا درباره نتایج فاز سوم واکسن کرونا که گفته می‌شود با به وجود آوردن ایمنی ۹۴.۵ درصدی همراه است، ایجاد امیدواری نسبت به بهبود شرایط سینماها موجب رشد سهام سینماهای زنجیره‌ای آمریکا چون «AMC» و «Cinemark» شده است.

سینماهای آمریکا از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در این کشور با چالش‌های فراوانی روبه‌رو بوده و هنوز سینماهای نیویورک و لس‌آنجلس بازگشایی نشده‌اند.

بسیاری از فیلم‌های مهم سال نیز ترجیح داده‌اند در این شرایط اکران عمومی نشوند و برخی دیگر از سامانه‌های نمایش آنلاین چون نتفلیکس و آمازون را برای اکران انتخاب کرده‌اند.

از سوی دیگر با خبر کشف واکسن دو کمپانی فایزر و مدرنا، سهام سامانه‌های نمایش آنلاین که در دوران کرونا رشد چند صددرصدی را تجربه کرده بودند، همزمان با ایجاد امیدواری نسبت به بازگشت سالن‌های سینما به شرایط عادی، نزول پیدا کرده است.

شرکت مدرنا اعلام کرده تا پایان سال ۲۰ میلیون دُز واکسن و در سال آینده میلادی بین ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد دُز واکسن کووید-۱۹ تولید خواهد کرد.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید