حسین طاهری مدیر کل هنرهای نمایشی عصر روز گذشته 14 شهریور ماه از دبیرخانه و ستاد اجرایی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان بازدید کرد.

پایگاه خبری تئاتر: حسین طاهری مدیر کل هنرهای نمایشی عصر روز گذشته 14 شهریور ماه از دبیرخانه و ستاد اجرایی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان بازدید کرد.

در این بازدید که هم‌زمان با جلسه هیأت انتخاب بخش‌های گوناگون جشنواره کودک و نوجوان و جلسه شورای مشورتی تئاتر دانش‌آموزی صورت گرفت، مدیرکل هنرهای نمایشی ضمن تقدیر از همکاری هیأت بازخوان، بازبین و همه بخش‌های جشنواره برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این جشنواره با ستاد اجرایی دوره بیست و یکم، با دبیر این جشنواره به گفت‌وگو نشست.

طاهری ضمن تأکید بر شعار امسال جشنواره با محوریت «هویت، امروز، فردا» و توجه به رویکرد حمایتی از خلاقیت‌های هنری برای تربیت بهتر نسل آینده و نگاه پژوهش محور در انتخاب آثار، امیدواری خود را برای برگزاری این دوره از جشنواره به صورت با شکوه اعلام کرد.

وی توجه به همکاری مستمر و مداوم با نهادها و مراکز مختلف از جمله وزارت آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان صدا و سیما و سازمان بهزیستی اشاره کرد: استفاده و مشارکت هنرمندان پیشکسوت، فعال و جوان این عرصه در حوزه‌های مختلف، استفاده از پیشنهادها نمایندگان مجلس در حوزه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، نقطه‌گذاری در حوزه اطلاع‌رسانی و تبلیغات با یک برنامه‌ریزی بلند مدت، ارتباط تنگاتنگ استان‌ها به منظور همکاری در بخش‌های مختلف، ارتباط با مسئولان و مدیران امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، شهرداری‌ها، سازمان زیباسازی در معرفی بخش‌های مختلف جشنواره به مردم و استفاده از امکانات صدا و سیما، مستندسازی و تولید مواد تبلیغاتی برای جذب حداکثری مخاطبین و آشنایی با این جشنواره در تهران و استان‌ها می تواند راه‌کار مناسبی برای معرفی این جشنواره باشد.

در ادامه این نشست گزارشی از مسابقه تئاتر کودک و نوجوان، تئاتر بین‌الملل، تئاتر خردسال، پژوهش و مقالات علمی، مسابقه پوستر و عکس، تئاتر خیابانی، تئاتر دانش‌آموزی، نمایش‌نامه‌نویسی و کارگاه‌های آموزشی در اختیار مدیرکل هنرهای نمایشی قرار گرفت.

بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار «هویت، امروز، فردا»، از 15 تا 21 مهرماه با دبیری پیام دهکردی در همدان برگزار خواهد شد.