بنا به فهرست مجله انگلیسی «فاراوت»، اصغر فرهادی کارگردان مطرح کشورمان یکی از ۱۰ فیلمساز دنیا است که فیلم بد در پرونده کاری‌اش وجود ندارد.

پایگاه خبری تئاتر: مجله فرهنگی انگلیسی «فاراوت/farout» در مطلبی که روز گذشته ۷ می منتشر کرد، به معرفی ۱۰ فیلمسازی پرداخت که روند کاری یکنواختی دارند و به ادعای نویسنده مطلب فیلم بد در پرونده کاری این فیلمسازها دیده نمی شود. در این فهرست تنها دو فیلمساز غیرانگلیسی زبان به چشم می خورد که یکی از آنها اصغر فرهادی کارگردان مطرح سینمای کشورمان و دیگری بونگ جون هو کارگردان شهیر کره ای فیلم برنده نخل طلای «انگل» است.

مارتین اسکورسیزی، کریستوفر نولان، کوئنتین تارانتینو، دنی ویلنوو، گرتا گرویگ، مارتین مک‌دونا، برادران کوئن و کلی رایکارد دیگر فیلمسازان حاضر در این فهرست هستند.

در این مقاله در توضیح برخی از این فیلمسازان چنین آمده است: مارتین اسکورسیزی نه تنها فیلم بد نمی سازد بلکه معمولا فیلمهای شاهکار روانه سینماها می کند اگرچه فیلم های «هوانورد» و «سکوت» این کارگردان ممکن است کمی طولانی باشد اما به هیچ وجه فیلم های بدی نیستند، همه آنچه او تولید کرده در میان بهترین هاست. اسکورسیزی در طول زندگی حرفه ای اش، سبک های مختلفی را تجربه کرده، نمی شود گفت «جزیره شاتر» و «خیابان های بی رحم» از یک جنس هستند با این حال این دو فیلم در کیفیت خوب با یکدیگر اشتراک دارند.

در توضیح کریستوفر نولان دیگر فیلمساز سرشناس حاضر در این لیست آمده است: نولان با توجه به در نظر گرفتن بودجه و جدول برنامه ریزی، کارگردانی رویایی برای استودیوها و تهیه کننده های هالیوود است.

تام تیلور نویسنده این مقاله، اصغر فرهادی فیلمساز سرشناس کشورمان را نیز این چنین شرح داده است: فرهادی شاید یک جفت اسکار به نام خودش ثبت کرده باشد اما متاسفانه او را بسیاری از مردم نمی شناسند و این واقعا یک ننگ است برای اینکه او یک فیلمساز مولف است. شیوه و روش پرشور و صمیمانه فرهادی برای تسخیر انسانیت هم جذاب و هم هنرمندانه است.

مشاهده دیگر اخبار سینما

مشاهده دیگر اخبار تئاتر