جشنواره فیلم تورنتو ۲۰۲۱ امسال از دنی ویلنوو و یک فیلمساز بومی تجلیل می‌کند.

پایگاه خبری تئاتر:  دنی ویلنوو کارگردان سرشناس کانادایی-فرانسوی و الانیس اوبومساوین فیلمساز بومی کانادا، در چهل و چهارمین دوره جشنواره فیلم تورنتو تجلیل می‌شوند.

ویلنوو قرار است با دریافت جایزه کارگردان ایبرت در سومین سال اهدای این جایزه تجلیل شود و از اوبومساوین فیلمساز کهنه‌کار مستند نیز با اهدای جایزه جف اسکول برای دربرگیری رسانه قدردانی می‌شود.

«تل ماسه» جدیدترین فیلم ویلنوو که بازسازی فیلم کلاسیک علمی تخیلی مشهوری به همین نام است و با بازی تیموتی شالامه، زندایا، ربکا فرگوسن، اسکار ایزاک و جاش برولین ساخته شده اولین اکران جهانی خود را در جشنواره فیلم ونیز و در بخش خارج رقابتی تجربه می‌کند و پس از آن در جشنواره فیلم تورنتو و مونترال به نمایش درمی‌آید و به عنوان یک رویداد ویژه در هر ۲ شهر در سینماهای آیمکس دیده می‌شود.

تورنتو همچنین مروری بر فیلم‌های ساخته اوبومساوین با عنوان «جشن آلانیس» در نظر گرفته است. این فیلمساز پنج دهه است که برای هیات ملی فیلم کانادا فیلم مستند ساخته است.

ویلنوو هم برای فیلم‌های هالیوودی و هم برای فیلم‌های مستقلی که ساخته تحسین می‌شود و «بلید رانر ۲۰۴۹»، «ورود»، «دشمن»، «زندانیان» و «ویران‌شده» از جمله فیلم‌های وی هستند.

امسال جشنواره فیلم تورنتو به صورت ترکیبی از برنامه‌های فیزیکی و مجازی از ۹ تا ۱۸ سپتامبر (۱۸ تا ۲۷ شهریور) برگزار می‌شود.