مدیر تالار مولوی که امیدوار است مدرسه تئاتر این مجموعه تئاتری از مرداد ماه آغاز به کار کند، تاکید دارد که این مدرسه برخلاف بعضی موسسات آموزشی، قطعا کم‌هزینه خواهد بود.

چارسو پرس: امیرحسین حریری که از مدت‌ها قبل در نظر دارد مدرسه تئاتر مولوی را راه‌اندازی کند درباره زمان آغاز به کار این مدرسه می‌گوید: همه تلاش ما بر این است که این مدرسه مرداد ماه و بعد از ایام سوگواری تاسوعا و عاشورا، افتتاح شود. البته در این مقطع دانشجویان خوابگاهی به دلیل تعطیلی خوابگاه‌ها امکان حضور در مدرسه را نخواهند داشت ولی می‌کوشیم مدرسه را در دو مرحله راه‌اندازی کنیم. ابتدا در مرداد ماه و مرحله دوم را هم اول پاییز که زمان شروع فعالیت دانشگاه‌هاست، راه‌اندازی خواهیم کرد.

به گفته او، این مدرسه ویژه دانشجویان غیر تئاتری و دانش‌آموزان متوسطه دوم است که به تئاتر علاقه‌مندند و با حضور در این مدرسه می‌توانند درباره ورود خود به دانشگاه بهتر تصمیم‌گیری کنند. ضمن اینکه آموزه‌های این مدرسه در پذیرش آنان در دانشگاه می‌تواند موثر باشد.

حریری ادامه می‌دهد: برنامه‌ریزی ما به گونه‌ای است که آموزش‌ها در ۹۰ روز انجام شود که در حوزه مبانی و اجرا خواهد بود. در این مدرسه قطعا از مدرسان جوان و دانش‌آموختگان دانشگاهی دعوت خواهیم کرد تا خودشان هم با حوزه آموزش آشنا شوند.

مدیر تالار مولوی در ادامه با ابراز خرسندی از استقبال تماشاگران از نمایش‌های این مجموعه می‌افزاید: خوشبختانه هر سه نمایش مورد توجه تماشاگران قرار گرفته‌اند و احتمالا پایان هفته برای هر نمایش دو نوبت اجرا داشته باشیم.

او با اشاره به اجرای نمایش «ماجرای فریدون» که درباره فرج الله فرسیابی، یکی از خلبانان نامی ارتش کشور است، از برگزاری بزرگداشتی برای آن خلبان خبر می‌دهد و می‌گوید: تلاش بر این است که همزمان با اجرای این نمایش با حضور مسئولان مختلف نکوداشتی برای این قهرمان ملی کشور برگزار کنیم. این نمایش تک‌گویی درباره این شخصیت است که از دلاوران بزرگ کشور به شمار می‌آید.

حریری که سال‌ها پیش دبیری جشنواره تئاتر دانشگاهی را بر عهده داشت، با ابراز تاسف از وضعیت مبهم بیست و چهارمین جشنواره تئاتر دانشگاهی می‌گوید: امیدوارم دغدغه‌مندان وزارت علوم با نگاه جدی‌تری به این جشنواره بنگرند و هرچه زودتر کار دبیرخانه آن آغاز شود. در حال حاضر بسیاری از دانشجویان از طریق تالار مولوی که مرکز تئاتر دانشگاهی است، پیگیر برگزاری این جشنواره هستند و در این زمینه پرس و جو می‌کنند. این امر نشان می‌دهد در جامعه دانشگاهی این مطالبه و علاقه‌مندی به برگزاری جشنواره وجود دارد.

او ابراز امیدواری می‌کند که هر چه زودتر تکلیف برگزاری دوره بعدی این جشنواره مشخص بشود و جشنواره دانشگاهی امسال یا نهایتا بهار سال آینده برگزار شود.

مدیر مرکز تئاتر مولوی خاطرنشان می‌کند: در دیداری که چندی پیش با آقای نظری، مدیر کل هنرهای نمایشی داشتم، ایشان هم تاکید داشتند که مشغول پیگیری این جشنواره با وزارت علوم هستند. امیدوارم آقای نظری که خودشان هم دانش‌آموخته تئاتر و چهره‌ای دانشگاهی هستند، در این زمینه با وزارت علوم تعامل کنند چراکه به این شیوه، اتفاقات خوبی در برگزاری این جشنواره رخ خواهد داد.


منبع: خبرگزاری ایسنا