در آستانه آغاز چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی همزمان دو پردیس سینمایی در شهرهای پرند و قرچک ورامین افتتاح شد.

چارسو پرس: به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی به بهانه افتتاح این دو پردیس سینمایی در شهرهای پرند و قرچک ورامین ، در پیامی خسته نباشید به دست اندرکاران این دو پردیس سینمایی و مسئولان شهرستان های مربوطه گفت: توسعه زیرساخت و فناوری نوین سینما از نیازهای اجتناب ناپذیر ماست. در حال حاضر بیش از ۲۳۰ شهر فاقد سالن سینماست که با تلاش های سازمان سینمایی در طی یکسال اخیر، ۱۸۰ سالن سینمایی به بهره بندی رسیده و این روند ادامه خواهد داشت.

وی افزود: شعار گسترش عدالت فرهنگی و در قبال آن توسعه سالن سینما از جمله راهبردهای دولت جدید در شهرهای کم برخوردار است چرا که به دلیل بضاعت و غنای نیروی انسانی، سینمای ایران نیازمند توسعه ظرفیت‌های سینمایی و زیرساخت‌های آن است.

خزاعی ادامه داد: سینمای ایران سالانه بیش از ۱۰۰ فیلم تولید می‌کند که در حال حاضر این میزان از تولیدات بیش از ظرفیت زیر ساخت‌های اکران در اقصی نقاط کشور است. در دولت جدید تلاش‌های بسیاری در راستای توسعه زیر ساخت‌ها، تثبیت تولید فیلم وحتی افزایش آن در کشور صورت گرفته است و الزام به «توازن هدفمند» بین تولید فیلم در کشور و «اکران ونمایش» این آثار ایجاد شود.

وی اظهار داشت: هر چه زیر ساخت‌های سینمایی در استان‌های کشور به طور متوازن و اصولی توسعه و بسط داده شود به همان اندازه نیز به «اقتصاد پایدار» و «امنیت معیشتی خانواده سینما» کمک می‌شود. در حال حاضر می‌توانم بگویم« نهضت سینماسازی و توسعه و تجهیز سالن‌های سینما» به راه افتاده و ما به زودی شاهد خبرهای خوبی در این حوزه خواهیم بود. با همین روند در آینده نزدیک می‌توانیم به سراغ توسعه سینما در شهرهایی رفته که تاکنون از این موهبت برخوردار نبوده‌اند.

گفتنی است پردیس سینمایی قرچک ورامین در زمینی به مساحت ۱۰۰۰۰متر و زیر بنایی در حدود ۱۱۰۰متر در شهرک طلاییه قرچک احداث شده است. این پردیس سینمایی با ۳ سالن نمایش و ظرفیت ۳۱۲ صندلی به بهره برداری رسیده است.

همچنین پردیس سینمایی پرند به مساحت ۹۰۰ متر مربع در فاز ۳ واقع شده و دارای ۴ سالن مجزا با ظرفیت‌های ۱۸۵ ، ۷۰ ، ۴۰ و ۳۵ صندلی است و از بروزترین سیستم تصویر ۴k و صدای دالبی دیجیتال برخوردار است.

در مراسم افتتاحیه پردیس های سینمایی شهرهای پرند و قرچک ورامین که با حضور قادر آشنا معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی و محمدرضا فرجی مدیر کل توسعه فناوری سینمایی و سمعی بصری سازمان و جمعی از مسئولان محلی صورت گرفت، از تعدادی از خانواده شهدای شهرستان‌های مربوط تجلیل شد.