سیامک صفری با ۲ بار نامزدی ، مجید صالحی و بهرنگ علوی با یک بار نامزدی در جشنواره فیلم فجر، از بازیگرانی هستند که در اولین روز این رویداد، فیلم‌هایشان به نمایش درمی‌آید و همچنین حسن معجونی بازیگری که توانایی‌اش در تئاتر و سینما اثبات شده است در «استاد» حضور دارد.

چارسو پرس: مجید صالحی دو سال قبل با فیلم «برف آخر» در جشنواره فجر حضور داشت که نامزد دریافت جایزه سیمرغ نقش مکمل مرد شد و اما سیامک صفری که با فیلم دفاع مقدسی «شماره ۱۰» امسال در جشنواره فیلم دارد، آخرین بار سال ۱۳۹۸ با «خون شد» مسعود کیمیایی در جشنواره شرکت کرد و پیش‌تر دوبار نامزد دریافت سیمرغ شد، یک بار در سی و سومین دوره جشنواره‌ی فیلم فجر برای فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» نامزد دریافت سیمرغ بهترین بازیگر مرد شد و یک بار هم برای فیلم «آخرین بار کی سحر رو دیدی؟» برای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد کاندیدا بود اما هیچ وقت به سیمرغ دست نیافت.

و اما بهرنگ علوی که سال گذشته نقش متفاوتی در «شادروان» داشت، امسال با «شماره ۱۰» حضور دارد و پیش‌تر در سال ۹۱ برای فیلم «دربند» پرویز شهبازی نامزد دریافت سیمرغ نقش مکمل بازیگری مرد بود.

حسام منظور مدتی قبل فیلم «طلا خون» ابراهیم شیبانی را روی پرده داشت و با «شماره ۱۰» جشنواره فجر را نیز تجربه می‌کند.

در فیلم «استاد» هم حسن معجونی بازیگر اصلی است که در جشنواره چهلم با فیلم یک کارگردان جوان دیگر (یوسف حاتمی‌کیا) با نام «شب طلایی» حاضر بود.

بنا بر این گزارش، جشنواره چهل‌ویکم فیلم فجر با نمایش فیلم‌هایی از برخی بازیگران شناخته شده در حالی امروز آغاز می‌شود که هنوز فیلم‌های کوتاه و بخش‌بین‌الملل جشنواره معرفی نشده‌اند.

در 12 بهمن ماه و نخستین روز جشنواره قرار است، دو فیلم «استاد» و «شماره ۱۰» برای اهالی رسانه در پردیس ملت به نمایش دربیاید و طبق جدول، نشستی هم برای فیلم‌ها برگزار شود.

«استاد» ساخته یک کارگردان فیلم اولی در بخش سینمای بلند داستانی است و «شماره ۱۰» را هم حمید زرگرنژاد ساخته که در دهه ۹۰ سه فیلم «برای مرجان»، «ماهورا» و «پایان خدمت» را کارگردانی کرده بود.

در «استاد» که به یکی از موضوعات ملتهب اجتماعی در سال‌های اخیر و گویا جنبش Me Too  اشاره دارد، حسن معجونی، سجاد بابایی و هدیه حسینی‌نژاد بازی کرده‌اند. فیلمنامه‌ «استاد» را پیام لاریان و عماد حسینی نوشته‌اند و برداشت آزادی از نمایش‌نامه «اولئانا» اثر دیوید ممت است. محمدحسین مهدویان به عنوان مشاور کارگردان این پروژه که بهروز افخمی آن را تهیه‌ کرده، معرفی شده است.

سیامک صفری، مجید صالحی و بهرنگ علوی دوباره نامزد می‌شوند؟

فیلم استاد

 

در فیلم «شماره ۱۰» نیز که به تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری ساخته شده، مجید صالحی، حسام منظور، سیامک صفری، بهرنگ علوی، مهدی زمین‌پرداز، صحرا اسداللهی و احمد کاوری بازی کرده‌اند.

این فیلم تازه‌ترین محصول بنیاد سینمایی فارابی است که بر اساس یک داستان در دوران جنگ تحمیلی روایت می‌شود.

سیامک صفری، مجید صالحی و بهرنگ علوی دوباره نامزد می‌شوند؟مجید صالحی در فیلم «شماره ۱۰»

هر آنچه از ۲۴ فیلم «سودای سیمرغ» می‌دانیم

بیشتر بخوانید: صفحه ویژه جشنواره فیلم فجر

///.