مصطفی عبدالهی که قصد دارد نمایش «در اعماق گورکی» را در جشنواره سی و سوم تئاتر فجر روی صحنه ببرد با تغییر سالن اجرای نمایش با مشکلاتی مواجه شد.

چارسو پرس:  عبدالهی درباره وضعیت اجرای نمایش «در اعماق گورکی» در سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: نمایش «در اعماق گورکی» را برای اجرا در جشنواره تئاتر فجر ارائه دادم و قرار بود نمایش را در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه ببریم و به همین دلیل دکور سنگین و میزانسن‌های نمایش بر اساس سالن اصلی طراحی شدند.

وی ادامه داد: متأسفانه بعد از اینکه نمایش از سوی ستاد جشنواره دیده شد، اعلام کردند امکان اجرای «در اعماق گورکی» در سالن اصلی وجود ندارد و می‌توانم از میان تالار محراب و تماشاخانه سنگلج، سالن اجرای نمایش را انتخاب کنم.

این کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه این تغییر باعث سردرگمی او شد، یادآور شد: این موضوع من را به هم ریخت و طی یک هفته گذشته به دلیل شدت گرفتن بیماری‌ام، مدام در بیمارستان بستری بودم و به جشنواره نیز اعلام کردم که با تغییر ایجاد شده نمی‌توانم نمایش را در این رویداد تئاتری اجرا کنم. در نهایت به من اعلام شد که در یکی از سالن‌های تماشاخانه ایرانشهر می‌توانم «در اعماق گورکی» را روی صحنه ببرم.

عبدالهی با اشاره به ایجاد تغییراتی در طراحی صحنه و میزانسن‌های نمایش خود برای اجرا در تماشاخانه ایرانشهر، تأکید کرد: ای کاش دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر شورایی را متشکل از کارگردان‌ها و طراحان صحنه نمایش‌های شرکت کننده در هر دوره راه بیندازد تا در آن شورا کارگردان‌ها و طراحان صحنه، نکات مدنظر در طراحی و میزانسن‌های خود را با هم هماهنگ کنند. 

این بازیگر و کارگردان تئاتر متذکر شد: ما دکور سنگینی داشتیم و با بیش از 10 بازیگر، صحنه و میزانسن‌های خود را برای سالن اصلی طراحی کرده بودیم و تغییر سالن باعث شد تا تغییراتی در صحنه و میزانسن‌ها انجام دهیم. 

وی که به دلیل نامطلوب بودن شرایط جسمانی در بیمارستان و در نوبت تزریق پلاکت خون به سر می‌برد و در صورت مناسب بودن آزمایش خون به منزل منتقل می‌شود، درباره گروه بازیگری و عوامل نمایش «در اعماق گورکی» توضیح داد: شهین علیزاده، زندیش حمیدی، صنم صالحی، فرناز جهان‌سود، مژده ارجمندی، محمد پورحسن، عباس توفیقی، علی زرینی، فرشید صمدی‌پور، محسن بهرامی، سیامک علمی و مهدی لهراسبی از جمله بازیگران این نمایش هستند. احمد یوسفی دستیاری کارگردان و برنامه ریزی، جواد مرآتی طراحی صحنه و لباس و امید یوسفی نیز موسیقی «در اعماق گورکی» را عهده‌دار هستند.