رضا جوشعار، کارگردان نمایش «مسافر راه شیری» معتقد است، اگرچه بخش مرور جشنواره تئاتر فجر باعث می‌شود نمایش‌های شهرستانی به چشم بیایند، اما جشنواره باید در این خصوص هدفمندتر عمل کند

چارسو پرس:  کارگردان نمایش «مسافر راه شیری» که روز هشتم جشنواره در تالار هنر روی صحنه می‌رود، گفت: «این نمایش پیش از این در جشنواره هشتم کودک و نوجوان رضوی شرکت کرده بود و طبیعتاً موضوع و رویکردی مذهبی و اخلاقی دارد.»

او ادامه داد: «داستان این نمایش درباره کودکی است که دچار معلولیت جسمی است و مورد بی‌مهری اهالی یک روستا قرار می‌گیرد. مردم تصمیم می‌گیرند او را به دلیل زشتی و معلولیت از روستای خود بیرون کنند. اما وقایعی اتفاق می‌افتد که باعث می‌شود مرتبه این کودک از اهالی روستا بالاتر برود.»

کارگردان نمایش «مسافر راه شیری» در توضیح شیوه اجرایی کار گفت: «این نمایش 11 قصه‌گو دارد که از پنج تا 30 سال سن دارند و خودشان هم بازی می‌کنند. من تلاش کردم در شیوه اجرایی‌ام، تماشاگران همه چیز را ببینند، برای همین هیچ پشت صحنه‌ای نداریم و از شیوه فاصله‌گذاری استفاده کردم. برای همین هیچ نوع دکوری نداریم و تنها با فضا سازی کار اجرا می‌شود.»

رضا جوشعار، موسیقی این نمایش را از ویژگی‌های برتر آن دانست و افزود: «موسیقی کاملاً زنده و توسط کودکان اجرا می‌شود و فکر می‌کنم جزو ویژگی‌های مثبت کار باشد.»

این کارگردان بند‌ر‌عباسی درباره بخش مرور جشنواره تئاتر فجر اظهار داشت: «این بخش شامل آثاری می‌شود که در طول سال به اجرا در آمده‌اند؛ از جمله کارهای شاخص شهرستان‌ها هم در جشنواره دیده می‌شوند و این اتفاق خوبی است. اما این دیده شدن محدود به یکی دو اجرا می‌شود که کافی نیست. گمان می‌کنم جشنواره باید در خصوص دیده شدن کارهای شهرستانی و حمایت از آن‌ها، هدفمند‌تر عمل کند.»

نمایش «مسافر راه شیری» که از بندرعباس در جشنواره امسال تئاتر فجر شرکت کرده است، چهارشنبه هشتم بهمن در دو نوبت 17 و 19 در تالار هنر روی صحنه می‌رود.

سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با دبیری اردشیر صالح‌پور تا 12 بهمن ادامه خواهد داشت.