اشکان خیل‌نژاد معتقد است جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر را می‌توان نقد یا تمجید کرد، اما قیاس نه.
 چارسو پرس: اشکان خیل‌نژاد، کارگردان نمایش «بالاخره این زندگی مال کیه؟»، در باره بخش مرور جشنواره تئاتر فجر که در آن حضور یافته است، گفت: «آثار بخش مرور طی سال در تماشاخانه‌های مختلف تهران و دیگر شهرهای کشور به صحنه رفته و بازخوردهای لازم را از سوی مخاطبان‌شان دریافت کرده‌‌‌اند. بر این اساس، گروه‌ها طی روزهای برگزاری جشنواره، مجدداً امکان اجرای آثارشان را به‌دست می‌آورند و به این طریق، امکان آشنایی آن‌ها با یکدیگر به وجود می‌آید که به ‌نظرم مهم‌ترین دست‌آورد‌ جشنواره است.»  
خیل‌نژاد در مورد کیفیت بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره که نمایش «بالاخره این زندگی مال کیه؟» در آن به رقابت می‌پردازد، توضیح داد: «طبیعتاً نمی‌توان به طور دقیق، جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر را با دیگر جشنواره‌های جهانی مقایسه کرد. می‌توان جشنواره را نقد یا تمجید کرد، اما قیاس نه. نقد به جشنواره، به نظام کلی تئاتر اعم از گروه‌ها، متولیان، بازوهای اجرایی و حتی مخاطبان باز می‌گردد.»
او افزود: «فضای فرهنگی ما مخصوصاً هنر نمایش، برنامه‌ اصلی‌اش بی‌برنامگی بوده است. بی‌برنامگی فضای فرهنگی و نداشتن چشم‌انداز به حوزه‌های خردتر همچون جشنواره‌ها هم سرایت می‌کند. پس اصلاً اتفاق عجیبی نیست که دبیرهای جشنواره‌ها دیر معرفی یا چندروز مانده به جشنواره تعویض شوند یا اساس‌نامه‌های کلی چندین سال پیش، نادیده‌گرفته شوند و یا حتی بدون نظرخواهی و شور تغییر کنند. پس قیاس جشنواره‌های بین‌المللی داخلی ما با رویدادهای فرهنگی همچون جشنواره‌ آوینیون یا جشنواره‌ تئاتر ادینبرو اشتباه است.»
این کارگردان جوان تئاتر با اشاره به تغییرات اجرایی نمایش «بالاخره این زندگی مال کیه؟» در جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر توضیح داد: «با توجه به امکانات محدود سخت‌افزاری تئاتر ایران، هر اجرا می‌تواند یک فرصت محسوب شود؛ فرصتی برای تبدیل رؤیاهای امروزمان به اجرا. همواره تمرین‌های گروه ما بیش‌تر از تعداد اجراها بوده و اکنون که به دفترچه‌ام نگاه می‌کنم، نزدیک به 160 جلسه تمرین داشته‌ایم. حتی بعد از پایان اجراهامان، برای جشنواره هر روز تمرین کردیم، چون باید مدام خود را ترمیم و تکمیل کنیم. ایده‌های اجرایی ما برای سالن بلک‌باکس سمندریان به‌کلی با اجرای‌مان در سالن قاب‌صحنه‌ای ناظرزاده متفاوت است. همین چالش مکان و تفاوت امکانات بین اجرای قبلی و فعلی، انگیزه‌ اصلی ما برای حضور در جشنواره است.»
نمایش «بالاخره این زندگی مال کیه؟» به نویسندگی رایان کلارک و کارگردانی اشکان خیل‌نژاد، جمعه دهم بهمن‌ماه در دو نوبت 17 و 20 در تالار استاد سمندریان مجموعه ایرانشهر اجرا می‌شود. نوید محمد‌زاده، ندا گلرنگی، الهه شه‌پرست، محمد‌هادی عطایی، آزاده صمدی، هومن کیایی، مینا کریمی‌جبلی، کیوان ساکت‌اُف، حمید رحیمی، شهاب‌الدین حسین‌پور، سینا بالاهنگ و محمد اشکان‌فر در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.
 
سی‌و‌سومین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری اردشیر صالح‌پور تا 12بهمن ماه برگزار می‌شود.