اکران تابستان بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳ و هر آنچه دوست دارید در خود یک‌جا دارد؛ رنگ‌های روشن، مناظر زیبا و چند درام جدی و نوستالژی یادآور روزهای خوش‌تر، و البته بی‌شمار ایده‌ی مُدمحور.

چارسو پرس: سینما برای خیلی‌ها تفریحی مختص تعطیلات است. حالا که تابستان نزدیک است و فصل تعطیلات آغاز می‌شود، فیلم و سینما اهمیت بیشتری برای مردم پیدا می‌کند. اداره‌کنندگان صنعت سینما هم حواسشان به این نکته هست؛ بنابراین همیشه فیلم‌هایی را برای اکران تابستانی نگه می‌دارند که به طریقی وزن سرگرم‌کنندگی‌اش بیشتر یا اصطلاحا بلاک‌باستر باشد. «آرواره‌ها» (Jaws)، «ای‌تی» (E.T) و «پارک ژوراسیک» (Jurassic Park) استیون اسپیلبرگ، این‌ها همه اکران تابستانی داشتند. امسال بعد از سال‌ها شاهد بازگشت قسمت تازه‌ای از فرنچایز «ایندیانا جونز» اسپیلبرگ و هریسون فورد بر پرده‌ی سینما خواهیم بود، آن هم در کنار فیبی والر بریج، بازیگر و نویسنده‌ی بریتانیایی، خالق سریال محبوب «فلی‌بگ» (Fleabag).

فیلم‌های عمیق‌تر و تأمل‌برانگیزتر معمولاً به فصل سرما محول می‌شوند. در تابستان فیلم‌‌ها کمدی‌تر، خانوادگی‌تر، اکشن‌تر و هیجان‌انگیزترند. مثلاً تام کروز تابستان گذشته با قسمت دوم «تاپ گان» بر پرده‌ی سینما ظاهر شد و هودارانش، سالن‌داران و در کل صنعت سینما را خوشحال کرد و امسال با قسمت تازه‌ای از «مأموریت غیرممکن» قرار است دوباره به سالن‌های سینما بیاید. این خستگی‌ناپذیری واقعاً تحسین‌برانگیز است، البته توانایی‌های عجیب و غریب بدلکاری او هم مانند ندارد.

حالا در تابستان ۲۰۲۳، برخلاف چند سال اخیر که سینما به خاطر همه‌گیری کووید-۱۹ ضربه‌ی سنگینی خورد، می‌شود گفت وضعیت اکران تابستانی خوب است. مهم‌ترین فیلمی که همه ظاهراً چشم‌انتظارش هستند، «باربی» است که گرتا گرویک ساخته است. نسل زد و نسل هزاره با ویدیوهای تیک‌تاکشان از زمان اعلام تولید و پخش این فیلم، استقبال گرمی از آن کرده‌اند. هرچه باشد باربی عنصر مهمی برای بچه‌های این نسل است.

از سویی، نسخه‌ی لایواکشن «پری دریایی» است که شاید برای بچه‌ها، بیشتر دخترهایی که امروز بیست یا سی و اندی ساله هستند، خبر خیلی خوبی نباشد. بیشتر بچه‌های این نسل رابطه‌ی عمیقی با آن دوره از انیمیشن‌های دیزنی دارند و «پری دریایی کوچولو» محصول ۱۹۸۹ هم از این قاعده مستثنا نیست. درست است که امروز دیگر با معیارها و پروتکل‌های جهانی من باب رعایت حق اقلیت‌ها یا از بین بردن کلیشه‌های جنسیتی جور درنمی‌آید، اما خاطره‌ی جمعی زورش از این پروتکل‌ها بیشتر است.

به هر روی، چه ما دوست داشته باشیم، چه نه. نسخه‌ی لایواکشن این انیمیشن کلاسیک اکران شده است و باید دید استقبال چگونه خواهد بود. به غیر از این نوستالژی‌ها، چند بلاک‌باستر اکشن ابرقهرمانی، کمدی از خنده روده‌بر کن و عاشقانه هم جزو اکران فیلم تابستان ۲۰۲۳ خواهد بود. بهترین فیلم‌های تابستان ۲۰۲۳ هر آنچه دوست دارید در خود یک‌جا دارد؛ رنگ‌های روشن، مناظر زیبا و چند درام جدی و نوستالژی یادآور روزهای خوش‌تر، و البته بی‌شمار ایده‌ی مُدمحور.

۱. دوباره عشق (Love Again)

دوباره عشق (Love Again)

  • تاریخ اکران: ۵ مه
  • کارگردان: جیمز سی. استروز
  • بازیگران: پریانکا چوپرا، سم هیوین، راسل تووی، امید جلیلی، سلیا ایمری و سلین دیون
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۲۴ از ۱۰۰

این فیلم تابستان ۲۰۲۳، کمدی عاشقانه‌ای با حضور ستاره‌های هندی این روزهای هالیوود، پریانکا چوپراست که بر اساس فیلمی آلمانی برگرفته از رمانی نوشته‌ی سوفی کرامر ساخته شده است. فیلم داستان زنی به نام میرا را روایت می‌کند که بعد از مرگ نامزدش، به موبایل قدیمی او پیامک می‌دهد و از این طریق احساس آرامش می‌کند. اما نمی‌داند که این پیامک‌ها حالا به دست صاحب جدید آن خط می‌رسد، که روزنامه‌نگاری است به نام راب. راب با کمک سلین دیون، بله درست شنیدید سلین دیون، میرا را حضوری ملاقات می‌کند. فیلم اکران شده است، شاید به خاطر سلین دیون یا اگر طرفدار ژانر کمدی رمانتیک هستید، دوست داشته باشید ببینیدش؛ اگرچه امتیاز پایینی از راتن تومیتوز گرفته است.

۲. نگهبانان کهکشان بخش ۳ (Guardians of the Galaxy Vol. 3)

نگهبانان کهکشان بخش ۳ (Guardians of the Galaxy Vol. 3)

  • تاریخ اکران: ۵ مه
  • کارگردان: جیمز گان
  • بازیگران: کریس پرت، زوئی سالدانا، دیو باتیستا، کارن گیلان، پام کلمنتیئف، وین دیزل، بردلی کوپر، شان گان، چوکودی ایووجی، ویل پولتر، الیزابت دبیکی، ماریا باکالوا، سیلوستر استالونه
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۸۲ از ۱۰۰

حقیقتاً دلمان برای این اکیپ اراذل از ابرقهرمانان ضد قهرمان مارول تنگ خواهد شد. در آخرین ماجراجویی این گروه، نگهبانان باید با گذشته راکت و از دست رفتن گامورا مبارزه و مقابله کنند، در عین اینکه در این مسیر باید تلاش کنند با هم و البته زنده بمانند. بعد از از دست رفتن گامورا در «انتقام‌جویان: پایان بازی» (Avengers: Endgame) پیتر کوئیل (گریس پرت) ظاهراً نمی‌تواند از این اتفاق عبور کند. اما وقتی گذشته‌ی راکت می‌آید که آن‌ها را تسخیر کند، که هم زندگی او و هم سرنوشت نگهبانان را به خطر می‌اندازد، پیتر باید همه را دور هم جمع کند تا راکت و همدیگر را نجات دهند. این فیلم هم اکران شده است؛ بنابراین می‌توانید پیش از شروع تابستان تماشایش کنید.

۳. فست اکس (Fast X)

فست اکس (Fast X)

  • تاریخ اکران: ۱۹ مه
  • کارگردان: لویی لتریر
  • بازیگران: وین دیزل، میشل رودریگز، تایریس گیبسون، لوداکریس، جیسون موموآ، ناتالی امانوئل، جوردانا بروستر، جان سینا، جیسون استاتهام، سانگ کانگ، آلن ریچسون، دانیلا ملچیور، اسکات ایستوود، هلن میرن، شارلیز ترون، بری لارسون، ریتا مورنو
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۵۵ از ۱۰۰

باز هم فیلمی از فرنچایزی آشنا؛ هالیوود مدت‌هاست سینما را برای درآمدزایی و سوددهی بیشتر به این سمت و سو برده است. گویا  جز با برگ نوستالژی، در رقابت با پلتفرم‌های پخش آنلاین و سریال‌ها، دیگر هیچ رقم نمی‌تواند مخاطب را به سالن‌های سینما بکشاند. «فست اکس»، این فیلم تابستان ۲۰۲۳ هم دنباله‌ای بر «اف۹» (۲۰۲۱) است که دهمین قسمت اصلی و یازدهمین فیلم از مجموعه‌ی «سریع و خشمگین» (Fast and Furious) به‌شمار می‌رود. فرنچایز «سریع و خشمگین» در دهمین قسمت خود شرارتی تازه را به دانته‌ی انتقامجو (با بازی جیسون موموآ) اضافه می‌کند که می‌خواهد دومینیک تورتو (وین دیزل) و عزیرانش را به هر شکل ممکن از بین ببرد. حالا تورتو و باقی اعضای خانواده باید کنار هم قرار بگیرند تا با این پسر سردسته‌ی باند قاچاق مواد که آمده تا انتقام بگیرد، بجنگند.

۴. پری دریایی کوچولو (The Little Mermaid)

پری دریایی کوچولو (The Little Mermaid)

  • تاریخ اکران: ۲۶ مه
  • کارگردان: راب مارشال
  • بازیگران: هلی بیلی، یونا هاوئر کینگ، داوید دیگز، آکوافینا، جیکوب ترمبلی، نوما دومزونی، خاویر باردم، ملیسا مک‌کارتی
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۶۸ از ۱۰۰

دیرنی در سال‌های اخیر دائم در حال تولید نسخه‌ی لایو اکشن انیمیشن‌های قدیمی است؛ حتماً سودی برایش دارد که این‌قدر رویش اصرار می‌ورزد. بعد از «سیندرلا» (Cinderella) و «زیبای خفته» (Sleeping Beauty) حالا نوبت به انمیشین کلاسیک محبوب محصول ۱۹۸۹ این کمپانی رسیده است؛ البته که احتمالاً تاب آوردن تغییرات تازه‌ای که در فیلم ایجاد شده است، برای مخاطبان قدیمی‌اش که حالا بزرگ و طبعاً بخشی از مخاطب هدف این فیلم در نظر گرفته شده‌اند، سخت خواهد بود. اما چه بر وفق مراد این دسته باشد چه نه، دیزنی با ساخت نسخه‌ی لایو اکشن انیمیشن‌هایش یا در حال محک زدن توانایی‌ها و پیشرفت‌های فنی خودش است یا قصد جبران خطاهای گذشته و ساختن تصویری تازه و عادلانه‌تر از زندگی را برای نسل‌های آینده دارد.

حالا بیایید امیدوار باشیم که سازندگان تا حد زیادی به منبع اصلی وفادار بوده باشند؛ چون تجربه‌های «مولان» (Mulan) و «شیر شاه» (The Lion King) که چندان موفق و رضایت‌بخش نبوده است. باید دید طلب زندگی در دنیای انسان‌های دوپا برای پری دریایی کوچک ما و رویارویی با مانع بزرگی به نام ارسلا، جادوگر دریا، در نسخه‌ی لایواکشن با صدای خوبی که می‌گویند بازیگر نقش پری دریایی دارد، چطور از آب درخواهد آمد. فیلم تازه از تنور درآمده است؛ هوداران بشتابید.

۵. مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Across the Spider-Verse)

 مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Across the Spider-Verse)

  • تاریخ اکران: ۲ ژوئن
  • کارگردان: جواکیم دوس سانتوس، کمپ پاورز، جاستین کی. تامپسون
  • بازیگران: شامیک مور، جیک جانسون، هیلی استاینفلد، اسا ری

یک فیلم دیگر از جهان مارول که خیلی‌ها انتظارش را از زمان اکران فیلم دو قسمتی اول فرنچایز «دنیای عنکبوتی» یعنی «مرد عنکبوتی: به سوی دنیای عنکبوتی» (Spider-Man: Into the Spider-Verse) در سال ۲۰۱۸ می‌کشند. در این فیلم تابستان ۲۰۲۳ مایلز مورالس، ابرقهرمان نوجوان وارد جهان موازی می‌شود تا با دوستش گوئن استیسی دوباره تیم می‌شوند که با تهدیدی ناشناخته در این جهان موازی مقابله کنند.

خودتان را برای مواجهه و آشنایی با یک سری آدم عنکبوتی تازه مثل زن عنکبونی، مرد هندی عنکبوتی و پانک عنکبوتی آماده کنید؛ قرار است مایلز و گوئن همراه با این شخصیت‌های تازه به هدف مشترکشان یعنی محافظت از جهان موازی برسند. اما وقتی در مواجهه با تهدید تازه، همه‌ی قهرمان‌ها در مقابل هم قرار می‌گیرند، این نوبت مایلز است که معنای واقعی قهرمانی را بفهمد. فیلم بدون شک حرف‌های زیادی برای گفتن در حوزه انیمیشن دارد؛ به زوی اکران می‌شود، باید دید نتیجه چه خواهد بود.

۶. تبدیل‌شوندگان: ظهور جانوران (Transformers Rise of the Beasts)

تبدیل‌شوندگان: ظهور جانوران (Transformers Rise of the Beasts)

  • تاریخ اکران: ۹ ژوئن
  • کارگردان: استیون کیپل جونیور
  • بازیگران: آنتونی راموس، دومینیک فیش بک، لورین ولز

باز هم فیلمی از یک فرنچایز محبوب اکشن علمی تخیلی که بر اساس خط بازی‌های تبدیل‌شوندگان (ترانسفورمرز) و عمدتاً تحت تأثیر خط داستانی «جنگ جانوران» ساخته شده‌ است. این هفتمین قسمت از مجموعه فیلم‌های لایو اکشن «تبدیل‌شوندگان» و دنباله‌ای بر فیلم «بامبلبی» (Bumblebee) محصول ۲۰۱۸ محسوب می‌شود. داستان این قسمت از این قرار است که نوآ (نوح) با بازی آنتونی راموس و النا با بازی دومنیک فیشبک باید با اوتیموس پرایم، آتوبات‌ها، ماکسیمال‌ها، پریداکون‌ها و ترورکان‌ها تیم شوند تا خانواده‌هایشان و جهان را نجات دهند.

۷. بنیادین (Elemental)

بنیادین (Elemental)

  • تاریخ اکران: ۱۶ ژوئن
  • کارگردان: پیتر سون
  • بازیگران: لیا لوئیس، مامودو اثی

این فیلم تابستان ۲۰۲۳ آخرین محصول پیکسار، قصه‌ای درباره‌ی ساکنان شهرهایی است که هر کدام یکی از عناصر بنیادین هستی به حساب می‌آیند و در شهرهای مخصوص خودشان زندگی می‌کنند. آدم‌های آتشین در شهر آتش، آدم‌های آبی در شهرهای آبی و غیره. شخصیت‌های اصلی این کمدی عاشقانه‌ی مهاجرت‌محور امبر و وید، آتش ساکن شهر آتش و آب ساکن شهر آب هستند که عملاً نقطه‌ی مقابل یکدیگرند اما وقتی به هم نزدیک می‌شوند می‌بینند نقاط مشترک بسیاری، خیلی بیشتر از آنچه خودشان تصور می‌کردند، با هم دارند. و بعد از این آشنایی نگاهی تازه به زندگی پیدا می‌کنند.

۸. فلش (The Flash)

فلش (The Flash)

  • تاریخ اکران: ۱۶ ژوئن
  • کارگردان: اندی موسکیتی
  • بازیگران: ازرا میلر، ساشا کایه، مایکل شنون، ران لیوینگستون، ماریبل وردو، کرسی کلمونس، آنتیه تراوه، بن افلک، مایکل کیتون

این فیلم تابستان ۲۰۲۳ از دی سی کامیکس چهاردهمین فیلم دنیای توسعه‌یافته دی‌سی به‌شمار می‌رود. وقتی میلر در نقش بری آلن/ فلش با استفاده از قدرت‌هایش در زمان سفر می‌کند تا گذشته را عوض کند، آینده را تغییر می‌دهد و واقعیت جایگیزینی را به وجود می‌آورد که در آن با خطری فاجعه‌بار و نسخه‌های مختلفی از قهرمانان و شرورهایی که پیش از این فکر می‌کرد می‌شناخت، مواجه می‌شود. همچنین با نسخه‌ی دیگری از خودش ملاقات می‌کند و باید یک بتمن پابه‌سن گذاشته (مایکل کیتون) را متقاعد کند که از بازنشستگی درآید.

۹. استروید سیتی (Asteroid City)

استروید سیتی (Asteroid City)

  • تاریخ اکران: ۲۳ ژوئن
  • کارگردان: وس اندرسن
  • بازیگران: جیسون شوارتزمن، اسکارلت جوهانسون، تام هنکس، جفری رایت، تیلدا سوینتن، برایان کرانستون، ادوارد نورتون، آدرین برودی، لیو شرایبر، هوپ دیویس، استیو پارک، روپرت فرند، مایا هاک، استیو کرل، مت دیلون، هانگ چائو، ویلم دفو، مارگو رابی، تونی ریوولوری، جیک ریان، جف گلدبلوم

باز هم یک فیلم پاستلی دیگر از وس اندرسون با حضور فهرستی بلندبالا از ستارگان سینما در اکران تابستانی که از رنگ و رویش می‌توان گفت تابستانی‌ترین فیلم این فهرست به نظر می‌آید. این کمدی-درام عاشقانه‌ی علمی تخیلی بر اساس داستانی از اندرسن و رومن کوپولا به وقایع تحول‌آفرینی می‌پردازد که در سال ۱۹۵۵ رخ می‌دهد. یک رویداد فضایی با حضور منجمان جوان در سال ۱۹۵۵ با مهمانانی ناخوانده و اتفاقات سرنوشت‌سازی که کسی هرگز پیش‌بینی‌شان نمی‌کرد، بهم می‌خورد.

۱۰. هیچ مشکلی نیست (No Hard Feelings)

هیچ مشکلی نیست (No Hard Feelings)

  • تاریخ اکران: ۲۳ ژوئن
  • کارگردان: جین استوپنیتسکی
  • بازیگران: جنیفر لارنس، اندرو بارت فلدمن، متیو برودریک، لارا بنانتی، ناتالی مورالس، اسکات مک‌آرتور، ابن ماس-بچراک

خبر خوب برای طرفداران جنیفر لارنس این است که او به صحنه بازگشته است. البته بعد از بارداری، او رسماً سال گذشته با فیلم «بالا رو نگاه نکن» (Dont Look Up) بازگشته بود، اما خب حتماً آن فیلم را دیده‌اید و خودتان می‌دانید منظور از بازگشت واقعی چیست. این کمدی نوجوانانه داستان یک راننده‌ی اوبر ورشکسته را که خانم لارنس باشد، روایت می‌کند که یک روز جواب آگهی تبلیغاتی یک زوج را که می‌خواهند زنی به زندگی بدون حضور پارتنر پسرشان کمک کند، جواب می‌دهد. خانم لارنس ورشکسته است و این پیشنهاد را می‌پذیرد. شاید خط داستانی ساده به نظر بیاید اما حتماً لارنس می‌تواند به لحظه لحظه‌ی این فیلم تابستان ۲۰۲۳ گرمای حضور خودش را ببخشد.

۱۱. ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت (Indiana Jones and the Dial of Destiny)

ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت (Indiana Jones and the Dial of Destiny)

  • تاریخ اکران: ۳۰ ژوئن
  • کارگردان: جیمز منگولد
  • بازیگران: هریسون فورد، فیبی والر-بریج، آنتونیو باندراس، جان ریس-دیویس، شانت رنه ویلسون، توماس کرچمان، توبی جونز، بوید هالبروک، اولیویه ریچترز، ایتان ایزیدور، مس میکلسن

حتماً برای طرفداران فرنچایز «ایندیانا جونز» خبر خوبی است که هریسون فورد بعد از سال‌ها برای پنجمین و آخرین قسمت از این مجموعه دوباره به روی پرده می‌آید. این اولین فیلم این فرنچایز است که اسپیلبرگ کارگردانش نیست. سازندگان اثر خیلی مراقب بوده‌اند اطلاعاتی از جزئیات قصه‌ی فیلم به بیرون درز نکند. اما چیزی که می‌دانیم این است که دکتر جونز قرار است دوباره با نازی‌ها بجنگد، این بار در کنار فیبی والر بریج که نقش دخترخوانده‌ی فورد را بازی می‌کند، و همین‌طور علیه یک ماجرای پشت پرده‌ای رقابت فضایی دهه‌ی ۱۹۶۰ قرار بگیرد و یک اثر ساخته‌ی دست انسان که می‌تواند مسیر تاریخ را عوض کند، پیدا کند. این‌طور که تریلر این فیلم تابستان ۲۰۲۳ نشان می‌دهد این دو قرار است با دردسرهای زیادی مواجه شوند.

۱۲. مأموریت: غیرممکن – روزشمار مرگ قسمت اول (Mission Impossible – Dead Reckoning Part One)

 مأموریت: غیرممکن – روزشمار مرگ قسمت اول (Mission Impossible – Dead Reckoning Part One)

  • تاریخ اکران: ۱۴ ژوئیه
  • کارگردان: کریستوفر مک‌کوری
  • بازیگران: تام کروز، سایمون پگ، ربکا فرگوسن، ونسا کربی، هایلی اتول، پام کلمنتیئف، شیا ویگهام، نیکلاس هولت، هنری چرنی

انگار افتخار انجام کارهای محیرالعقول بدلکاری برای تام کروز تمامی ندارد و این بازیگر اصلاً قصد بازنشستگی دست‌کم از ژانر اکشن را که ندارد، هیچ، هر سال با دستی پرتر از سال قبل به پرده‌ی سینما بازمی‌گردد؛ موفقیت این فیلم‌ها در گیشه البته مزید بر علت است. «روزشمار مرگ» دنباله‌ای بر «فیلم مأموریت: غیرممکن – فال‌اوت» (Mission: Impossible – Fallout) محصول ۲۰۱۸ است و در مجموع هفتمین فیلم از مجموعه فیلم‌های «مأموریت غیرممکن» به‌شمار می‌رود.

بعد از فیلم «ملت سرکش» (Mission: Impossible – Rogue Nation) و «فال‌اوت» این سومین فیلم از مجموعه است که کریستوفر مک‌کوری آن را کارگردانی کرده که او را تبدیل به نخستین کسی می‌کند که بیشتر از یک فیلم این مجموعه را کارگردانی کرده‌ است. در این قسمت هم مأمور مخفی، ایتان هانت برگشته است تا به همراه تیمش جهان را از نابودی نجات دهد و احتمالاً دست به یک سری بدلکاری خارق‌العاده مثل پریدن از صخره با موتور بزند. در این قسمت ایتان و گریس (با بازی هیلی اتول) باید با هم از دست یک گروه شرور بی‌رحم فرار کنند و جان سالم به در ببرند.

۱۳. آن‌ها تایرون را شبیه‌سازی کردند (They Cloned Tyrone)

آن‌ها تایرون را شبیه‌سازی کردند (They Cloned Tyrone)

  • تاریخ اکران: ۲۱ ژوئیه
  • کارگردان: جوئل تیلور
  • بازیگران: جان بویگا، تیونا پریس، کیفر ساترلند و جیمی فاکس

این فیلم تابستان ۲۰۲۳ یک بلاک‌باستر کمدی علمی تخیلی است که در آن مجموعه‌ای از اتفاقات ترسناک و عجیب سه نفر بی‌ربط به هم را کنار هم قرار می‌دهد که به یکباره در نقش کارآگاه باید دنبال یک توطئه دولتی شوم را بگیرند.

۱۴. باربی (Barbie)

باربی (Barbie)

  • تاریخ اکران: ۲۱ ژوئیه
  • کارگردان: گرتا گرویگ
  • بازیگران: مارگو رابی، رایان گاسلینگ، ویل فرل، سیمو لیو، آمریکا فررا، آریانا گرینبلات، شوتی گتوا، اما مکی، الکساندرا شیپ، مایکل سرا، ایسا رای، کینگزلی بن‌ادیر، رئا پرلمان، دوا لیپا، کیت مک‌کینون

این فیلم تابستان ۲۰۲۳ کمدی رمانتیکی بر اساس خط اسباب‌بازی باربی از شرکت ماتل است که گرتا گرویگ آن را بر اساس فیلمنامه‌ای نوشته‌ی نوآ بامباک کارگردانی کرده‌ است. این اولین فیلم لایو اکشن ساخته‌شده بر اساس این عروسک پس از مجموعه‌ای از فیلم‌های انیمیشن ویدئویی و مجموعه‌های تلویزیونی است. ماجرا از این قرار است که باربی (مارگو رابی) را از سرزمین باربی‌ها بیرون انداخته‌اند و حالا او به همراه دوست‌پسرش کن و اسکیت‌های خیلی مطمئنشان دارند یاد می‌گیرند که شادی حقیقی در جهان انسانی به چه معناست.

۱۵. اوپنهایمر (Oppenheimer)

اوپنهایمر (Oppenheimer)

  • تاریخ اکران: ۲۱ ژوئیه
  • کارگردان: کریستوفر نولان
  • بازیگران: کیلین مورفی، امیلی بلانت، مت دیمون، رابرت داونی جونیور، فلورنس پیو

فیلمی تازه از کریستوفر نولان در هر فصلی از سال خبری خوش است. او از آن کارگردانانی است که سینماروها منتظر کارهایش هستند. این بار نولان با تریلر تاریخی تمام ستاره‌اش به سراغ جی. رابرت اوپنهایمر، فیزیکدان نظریه‌پرداز که او را پدر بمب اتم می‌دانند، و دوستان دانمشندش در دهه‌ی ۱۹۴۰ و پروژه‌ی منهتن و پیامدهای اگزیستانسیالیستی ساخت بمت اتم رفته است. عجب موضوع حساسی. جی. رابرت اوپنهایمر دارد با گروهی از دانشمندان در دوارن جنگ جهانی دوم در پروژه‌ی منهتن کار می‌کند. روابط به محک گذاشته می‌شود و تعادل میان خلق و ویرانی، چنانچه این دانشمندان در حال ساختن بمب اتم هستند، تحت فشار است.

منبع: cosmopolitan usatoday brit


منبع: دیجی‌مگ