خیرالله تقیانی پور معتقد است کم‌توجهی مدیران، سبب شده آثار نمایشی پرشماری درباره امام خمینی (ره) اجرا نشود.

چارسو پرس: این فعال تئاتری که در زمینه نویسندگی و کارگردانی مشغول به کار است و پیش از این نمایش‌های خیابانی «وقتی کسی می‌بخشد...» ،« خانه دوست کجاست» و «دعوت» را درباره امام خمینی (ره) اجرا کرده است، در پاسخ به این پرسش که چرا نمایش‌های متعددی درباره امام اجرا نشده گفت: این مساله به ‌کم‌اعتنایی مدیران و مسئولان فرهنگی برمی‌گردد. متاسفانه اغلب مدیران ما در زبان، مدام از شخصیت‌هایی نظیر امام سخن می‌گویند ولی در عمل، هیچ اقدام موثری انجام نمی‌دهند و کارنامه قابل دفاعی ندارند.

او اضافه کرد: ساخت یک اثر نمایشی با کیفیت، نیازمند مقدماتی است و گروه اجرایی باید از چند ماه قبل، آماده‌سازی آن را آغاز کند ولی در عمل این اتفاق نمی‌افتد و همیشه در مناسبت‌های گوناگون، همه چیز خیلی شتاب‌زده رخ می‌دهد و گویی فقط بحث پر کردن بیلان کاری در میان است. همین مساله سبب می‌شود هم آثار کمتری در این زمینه ساخته شود و هم آنچه ساخته می‌شود، از نظر کیفی، رضایت گروه سازنده را هم تامین نکند.

تقیانی‌پور ابراز تاسف کرد: مدیران فرهنگی ما در ایام گوناگون از جایگاه و شخصیت متعالی امام مایه می‌گذارند ولی عملا کارنامه قابل دفاعی در زمینه ساخت اثر هنری درباره ایشان ندارند.


منبع: خبرگزاری ایسنا