فراخوان ششمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منتشر شد.

چارسو پرس: به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، ششمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران در راستای سیاست‌های تحولی دولت سیزدهم و با هدف تقویت فضای تحقیق و پژوهش در حوزه سینمای ایران، هم‌زمان با هفته پژوهش، در نیمه دوم آذرماه سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

بدین منظور، از تمامی استادان، دانشجویان، سینماگران و پژوهشگران حوزه سینما دعوت می شود تا با ارسال آثار خود در این رویداد ملی شرکت کنند.

متن فراخوان این رویداد فرهنگی به شرح زیر است:

محورهای پژوهشی: سینما؛ امیدآفرینی و اعتمادسازی سینما؛ دین، انقلاب و دفاع مقدس سینما؛ اقتصاد، اشتغال و کارآفرینی سینما؛ صنعت، تکنولوژی، زیرساخت و فناوری سینما؛ مخاطب، خانواده و سبک زندگی ایرانی- اسلامی سینما؛ عزت، اقتدار و هویت ملی سینما؛ آینده نگری، راهبردها، تمدن نوین اسلامی

شرایط آثار:
۱_ مقالات علمی، پژوهشی، پایان نامه‌های کارشناسی ارشد، رساله‌های دکترا، پژوهش بصری، طرح نامه (پروپوزال)، (اعم از چاپ شده در نشریات علمی- پژوهشی یا دیگر نشریات علمی- تخصصی مورد تایید، همچنین مقالات چاپ نشده آماده انتشار) در فاصله زمانی اول مهر ماه ۱۴۰۰ تا بیستم مهرماه ۱۴۰۲ به نگارش یا انتشار درآمده باشند.

۲_ مراکز تحقیقاتی و پژوهشی می‌توانند رزومه، اسناد و مدارک کلیه فعالیت‌های کمی و کیفی خود را در حوزه پژوهش‌های مربوط به سینمای ایران، در مدت زمان اعلام شده، به دبیرخانه جایزه پژوهش اعلام دارند.

۳_ پایان‌نامه‌ها مطابق با شرایط و معیارهای هر دانشگاه قابل پذیرش هستند.

۴_ آثار «پژوهشی بصری» برای مطالعه و شناخت سینمای ایران (فیلم به مثابه مقاله یا کتاب پژوهشی) آثار ارسالی باید کمتر از ۳۰ دقیقه و سال تولید آنها از سال ۱۴۰۰ به بعد باشد.

۵_ آثار نباید در دوره‌های پیشین این جایزه ارائه شده باشند.

* دبیرخانه جایزه پژوهش سینمایی سال حق استفاده از چکیده پژوهش‌ها در سامانه، کتاب، مجلات، بروشورها و تولید خبر مربوط به این رویداد را دارد.

جوایز:

به پژوهشگران برگزیده جوایزی به شرح زیر اهدا خواهد شد:
برترین طرح پژوهشی: تندیس، لوح تقدیر و مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال
برترین رساله دکتری: تندیس، لوح تقدیر و مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال
برترین پایان‌نامه کارشناسی ارشد: تندیس، لوح تقدیر و مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال
برترین مقاله علمی: تندیس، لوح تقدیر ومبلغ ۲۰۰ میلیون ریال
برترین پژوهش بصری: تندیس، لوح تقدیر و مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال
درصورت عدم احراز رتبه «برترین» در هر کدام از بخش‌ها، به اثری که شایسته تقدیر شناخته شود، لوح تقدیر و ۵۰درصد از مبلغ جایزه اعطا خواهد شد.
بخش حمایتی: حمایت از سه «طرحنامه پژوهشی (پروپوزال)» پذیرفته شده درباره سینمای ایران هر اثر تا سقف ۳۵۰ میلیون ریال جهت اجرا
گاه شمار: مهلت ارسال: ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۲ اعلام برگزیدگان و برگزاری اختتامیه: هفته پژوهش ۱۴۰۲

راه‌های ارتباطی:
دریافت فرم ثبت‌نام: https://apf.farhang.gov.ir
شماره تماس دبیرخانه: ۳۸۵۱۲۲۳۴- ۳۸۵۱۲۷۳۹ و ۰۹۱۲۵۳۶۶۶۸۵
نشانی پست الکترونیک: cinemares@chmail.ir جهت ارسال آثار

///.