برکناری محسن یزدی مدیر شبکه مستند با دستور وحید جلیلی قائم مقام سازمان صدا و سیما، جنگ بر سر صندلی‌های مدیریتی در سازمان را کلید زد، اما چرا برکناری او تا این اندازه برای برخی اصولگرایان مهم بوده و نسبت به این روند واکنش‌های تند نشان داده‌اند؟

چارسو پرس: برکناری محسن یزدی مدیر شبکه مستند با دستور وحید جلیلی قائم مقام سازمان صدا و سیما، جنگ بر سر صندلی‌های مدیریتی در سازمان را کلید زد، اما چرا برکناری او تا این اندازه برای برخی اصولگرایان مهم بوده و نسبت به این روند واکنش‌های تند نشان داده‌اند؟

برکناری یزدی یازدهمین تغییر در مدیران در دوره ریاست پیمان جبلی محسوب می‌شود. حالا تنها دو مدیر شبکه سه و پنج از دوره قبلی در صندلی خود باقی مانده‌اند، و زمزمه‌هایی از برکناری این دو مدیر نیز به گوش می‌رسد. 

محسن یزدی سال ۱۳۹۹ با حکم مرتضی میرباقری مدیروقت سیما، به‌عنوان مدیر شبکه مستند منصوب شده بود. پس از برکناری او برخی رسانه‌های اصولگرا به تندی به وحید جلیلی و پیمان جبلی تاختند و از نگرانی همه طیف‌ها و حتی برخی «حزب‌اللهی‌ها» از وضعیت فعلی صداوسیما سخن گفتند.

روزنامه جوان در یادداشتی از "انحصار در رسانه ملی" انتقاد کرد و خواستار استفاده از همه ظرفیت‌های جبهه اصولگرایی در صدا و سیما شد.

کلید واژه انحصار در نقد وحید جلیلی به این مساله اشاره دارد که در دوره‌های قبلی اکثریت مدیران شبکه‌ها به نوعی درون سازمانی بودند و کمتر پیش می‌آمد که افرادی خارج از سازمان مدیر شبکه شوند؛ با این حال حضور پیمانی جبلی و وحید جلیلی در راس صدا و سیما، چهره‌هایی جدید را در ویترین سیما قرار داد و افرادی به جام جم رفتند که پیش‌تر در حوزه هنری، سازمان تبلیغات، جشنواره فیلم عمار و حسینیه هنر شناخته شده بودند.

یک روز پس از انتقاد روزنامه جوان، خبرگزاری تسنیم نیز طی گزارشی به تصمیم‌های وحید جلیلی در صدا و سیما تاخت و این رفتار‌ها را دلیل عقب‌ماندن صدا و سیما از رقیبانش دانست. 

تسنیم نوشت: «آقای جلیلی در مصاحبه‌اش با سوره گفته است که نمی‌خواهد فقط برای یک گروه برنامه بسازد؛ اما اگر نگاهی به اطراف و طیف‌های مختلف بیندازیم، واقعا امروز آیا مرجعیت صداوسیما میان گروه‌های مختلف رو به صعود است؟ یا میزان توجه به صداوسیما در نظرسنجی‌ها در حال افت است؟ مسیری که صداوسیما در پیش گرفته تقریبا اکثر طیف‌ها و حتی بعضی حزب‌اللهی‌ها را نگران کرده است، الا خود آن‌ها را. البته از آقای جلیلی چندان بعید نیست که بلافاصله در مواجهه با انتقادات بگوید این حرف‌ها همان حرف‌های ضدانقلاب است که می‌خواهد کلّیت صداوسیمایی را که متعلق به نظام است، نقد یا نفی کند؛ اشکالی ندارد.»

بعد از این انتقادات تسنیم به ضعف مدیریت جدید صداوسیما، خبرگزاری فارس هم از ضعف تلویزیون در سریال‌سازی به شدت انتقاد کرد.


منبع: فرارو