جشنواره فیلم نیویورک شصت و یکمین دوره خود را علی‌رغم طوفان شدید که باعث آبگرفتگی خیابان‌ها و متروها شده است، آغاز کرد.

چارسو پرس: به نقل از واریتی، این جشنواره مهم سینمایی امسال با نمایش فیلم «می دسامبر» ساخته «تاد هینز» و با بازی «جولین مور» و «ناتالی پورتمن» افتتاح شد و اما ستاره‌های این فیلم به دلیل ادامه اعتصاب اتحادیه بازیگران آمریکا (SAG-AFTRA) امکان حضور در جشنواره را نداشتند.

 «تاد هینز» کارگردانی فیلم «می دسامبر» از اینکه بازیگران نتوانستند در نمایش این فیلم افتتاحیه جشنواره حضور یابند ابراز ناامیدی کرد.

اما از آنجایی که اعتصاب اتحادیه نویسندگان سینمایی و تلویزیونی آمریکا (WGA) لغو شده است، سامی برچ فیلمنامه‌نویس این فیلم توانست به همراه کارگردان و تهیه کنندگان برای نشست پس از نمایش فیلم به جشنواره نیویورک بیاید.

فیلم «می دسامبر» که نتفلیکس حق پخش آن را به قیمت ۲۰ میلیون دلار به دست آورده، نخستین بار امسال در جشنواره فیلم کن نمایش داده شد. داستان این فیلم در مورد فاصله سنی ۲۰ ساله بین زن و شوهری به نام گریسی و جو (مور و ملتون) متمرکز است. دهه‌ها بعد، این زوج هنوز با هم هستند اما شرایط در حالی تغییر می‌کند که یک بازیگر محبوب تلویزیون به نام الیزابت (پورتمن) به جورجیا سفر می‌کند تا زندگی گریسی را که قرار است نقشش را در یک فیلم بازی کند،‌ مورد مطالعه قرار ددهد.

شصت و یکمین جشنواره فیلم نیویورک از تاریخ ۲۹ سپتامبر تا ۱۹ اکتبر (۷ تا ۲۳ مهر) برگزار می‌شود و «بیچارگان» ساخته «یورگوس لانتیموس» با بازی «اما استون» و «ویلم دفو»، فیلم «همه ما غریبه‌ها» ساخته «اندرو هیگ» با نقش‌آفرینی «اندرو اسکات» و «پل مسکال»، فیلم «آناتومی یک سقوط» ساخته «ژوستین تریه» برنده نخل طلای کن، «فراری» به کارگردانی «مایکل مان» و «پریسیلا» به کارگردانی «سوفیا کاپولا» از جمله دیگر فیلم‌های جشنواره امسال نیویورک هستند.