احمد کاوری بازیگر نمایش «پاییز» با اشاره به ویژگی های نقشی که در این نمایش ایفا می کند، عنوان کرد دوری اش از تئاتر در سال های اخیر خودخواسته نبوده و شرایط او را به سمت سینما و تلویزیون سوق داده است.

 

سایت خبری تئاتر به نقل از مهر:  نمایش «پاییز» به کارگردانی و نویسندگی نادر برهانی‌مرند این روزها در تالار شمس روی صحنه می‌رود. در این نمایش که مورد استقبال مخاطب قرار گرفته و اواخر سال گذشته نیز در تماشاخانه ایرانشهر اجرا شده بود بازیگرانی چون امیر جعفری، ناهید مسلمی، علی صالحی، شیدا خلیق و احمد کاوری حضور دارند.

احمد کاوری کارگردان و بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که یکی از بازیگران نمایش «پاییز» است درباره دوری چند ساله اش از تئاتر گفت: من می‌دانستم روزی باید به تئاتر برگردم و باید بگویم این دوری چند ساله هم خودخواسته نبوده است چون شرایطی پیش آمده بود که درگیر کارهای سینمایی و تلویزیونی بودم در نتیجه فرصتی پیش نمی‌آمد که وارد فضای تئاتر بشوم.

کارگردان فیلم «نفوذی» ادامه داد: از این گذشته به خاطر فاصله‌ای که گرفته بودم شناختی هم از آدم‌ها و کسانی که کار تئاتر را دنبال می‌کنند، نداشتم. وقتی بازی در نمایش «پاییز» از طرف نادر برهانی‌مرند به من پیشنهاد شد با توجه به شناختی که از او و آثارش داشتم این نمایش را فرصت خوبی برای بازگشت دانستم.

وی درباره ویژگی های نقشی که در این نمایش بر عهده دارد، گفت: قبل از این‌که به ویژگی نقشی که به من پیشنهاد شده، نگاه کنم، ویژگی گروه و نمایشنامه برایم حائز اهمیت بود. تئاتر فضایی دارد که حتی اگر حضور کوتاهی هم در آن داشته باشی تاثیر خودش را خواهد داشت بنابراین من با علم به این مساله و با توجه به موفقیتی که کار در گذشته تجربه کرده بود، تردیدی برای حضور در نمایش نداشتم. بعد از آن وقتی وارد فضای کار شدم در نقش ویژگی هایی یافتم و این اطمینان را پیدا کردم که کارگردان انتخاب نزدیک و درستی داشته است.

کاوری در پایان با اشاره به اینکه نقش علی در نمایش «پاییز» ادای دین به کسانی است که با اعتقاد و بدون آنکه بخواهند مزاحم کسی باشند اصولی را پذیرفته‌اند، گفت: نمایش به اواخر دهه هفتاد باز می‌گردد و نقش علی که من آن را ایفا می کنم یادآور کسانی‌ است که در آن سال‌ها حضور شاخص تری داشته‌اند و در اجتماع به راحتی قابل رویت بودند اما با گذشت زمان یا خودشان تغییر کرده اند و یا فراموش شده اند و در حال حاضر آن طور که باید و شاید حضورشان در جامعه پیدا نیست. این فضا و مرور این شخصیت‌ها ویژگی مثبتی بود که برایم نوستالژی خاصی داشت.

نمایش «پاییز» از ۱۶ فروردین ماه هر روز ساعت ۱۹:۳۰ در تالار شمس به نشانی خیابان موحد دانش، کوچه نیلوفر، پلاک ۳ روی صحنه می‌رود.

کاوری کارگردانی فیلم های «خود زنی» و «نفوذی» (کارگردانی مشترک با مهدی فیوضی) را در کارنامه دارد. آخرین حضور سینمایی‌ وی نیز بازی در فیلم «رنج و سرمستی» است.

 

نمایش «پاییز»

 

اخبار مرتبط:

یادداشت‌های مطبوعاتی محمود استادمحمد منتشر می‌شود.

اجرای اپرای «رودابه» در تهران

درخواست اهالی تئاتر از وزیر بهداشت

این سه نمایش را در تماشاخانه استاد انتظامی ببینید

«مترسک خودت باش» به کانون پرورش فکری می‌رود

گزارش تصویری نمایش «هندوانه» کارگردان: رحیم نوروزی

بهروز غریب‌پور: روی صحنه خبری از تک‌خوان زن نیست

خوانش «همه دزد ها دزد نیستند» در اداره تئاتر

مشکل حمید پورآذری برای پیدا کردن سوله

یک هنرمند جوان تئاتر درگذشت