کتاب «ساخت فیلم با بودجه صفر» با ترجمه مجید کیانیان است که می‌آموزد چگونه با یک سرمایه شخصی اندک، می‌توان فیلم ساخت.
چارسو پرس: همزمان با برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، کتاب «ساخت فیلم با بودجه صفر» به نویسندگی ریزان پروداکشن هاوس و با ترجمه مجید کیانیان از سوی انجمن سینمای جوانان ایران، در این رویداد عرضه شده است.

اگر از علاقه‌مندان ورود به عرصه فیلم‌سازی هستید، حتما یکی از مهمترین دغدغه‌های شما، تأمین سرمایه است؛ این کتاب علاوه‌بر پاسخ به این دغدغه، به شما می‌گوید که صرف نظر از اینکه در چه موقعیتی از مسیر فیلم‌سازی خود هستید، خلق یک فیلم کوتاه می‌تواند راهی عالی برای بهبود توانایی فنی شما باشد.

به عبارت دیگر ساختن فیلم کوتاه معادل گذراندن آموزش شنا قبل از پریدن به دریاست و در آن زمان می‌تواند دشوار به نظر برسد اما خوشحال خواهید شد که برای آموزش صحیح وقت گذاشته‌اید.
پیش‌فرض نویسنده در این کتاب این است که برای تولید فیلم کوتاه نیازی به اخذ بودجه در هر سطحی (خرد یا کلان) ندارید و با یک سرمایه شخصی اندک اما با استفاده از تمهیداتی که در کتاب عرضه می‌شود، می‌توانید فیلم کوتاه ارزشمندی به‌عنوان نقطه عزیمت به دوران حرفه‌ای فیلم‌سازی، بسازید.
علاقه‌مندان به مطالعه این کتاب می‌توانند ضمن بازدید از غرفه سازمان سینمایی در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و اطلاع از دیگر آثار ارائه شده از سوی انجمن سینمای جوانان ایران در ایران رویداد، نسبت به تهیه این آثار اقدام کنند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.