فیلم «موفاسا: شیرشاه» (Mufasa: The Lion King) که پیش‌درآمدی درباره ظهور موفاسا و تبدیل شدن او به آن پادشاه قدرتمند و خردمندی است که همه ما می‌شناسیم، قرار است فرنچایز «شیرشاه» دیزنی را ادامه بدهد. پس از موفقیت بازسازی لایو اکشن «شیرشاه» در سال ۲۰۱۹ به کارگردانی جان فاورو، بری جنکینز برنده جایزه اسکار این پیش‌درآمد درباره موفاسا را کارگردانی خواهد کرد. داستان فیلم حول محور پدر سیمبا در دوران جوانی خواهد بود و طبق گفته‌ها روی رابطه او با برادرش اسکار تمرکز خواهد کرد.
چارسو پرس: فیلم «شیرشاه» ۲۰۱۹ که نسخه لایو اکشن انیمیشن کلاسیک و محبوب سال ۱۹۹۴ بود، به بزرگ‌ترین بازسازی لایو اکشن دیزنی تبدیل شد و با وجود نقدهای متفاوت، ۱.۶ میلیارد دلار در سراسر جهان فروخت. بنابراین جای تعجب نداشت که کمپانی دیزنی تصمیم گرفت این  فرنچایز را ادامه بدهد و فیلم «موفاسا: شیر شاه» را تولید کند. بازسازی‌های لایو اکشن دیزنی در دهه گذشته موفقیت‌های بزرگی برای این استودیو به همراه آورده، اما فیلم «موفاسا: شیرشاه» اولین فیلم مرتبط با انیمیشن‌های دیزنی است که اقتباس به شمار نمی‌آید و ایده آن کاملاً جدید است.

آخرین خبرها درباره «موفاسا: شیرشاه»

با توجه به اینکه هنوز زمان زیادی تا انتشار پیش‌درآمد باقی مانده، آخرین چیزی که در رابطه با فیلم «موفاسا: شیرشاه» منتشر شده، تریلر آن است. این تیزر هیجان‌انگیز نه تنها جلوه‌های بصری چشمگیر فیلم مورد انتظار را به نمایش می‌گذارد، بلکه خبر از یک موسیقی متن بسیار خوب می‌دهد. این تریلر تربیت غیرسلطنتی موفاسا را نشان می‌دهد و همچنین ما را از حضور چند شخصیت فرعی محبوب، مانند تیمون و پومبا، مطمئن می‌کند. شاید جالب‌ترین نکته تریلر «موفاسا: شیرشاه» مکان‌های جدیدی باشد که در آن به نمایش درآمده؛ از جمله یک محیط برفی که تاکنون در فرنچایز «شیرشاه» دیده نشده است. به احتمال زیاد پیش از اکران فیلم تریلرها و تیزرهای بیشتری منتشر خواهد شد و جنبه‌های بیشتری از فیلم را به ما نشان خواهد داد.

تاریخ اکران فیلم «موفاسا: شیرشاه» برای ۲۰ دسامبر ۲۰۲۴ (۳۰ آذر ۱۴۰۳) تعیین شده است. اگرچه در ابتدا، در نمایشگاه دیزنی سال ۲۰۲۲، در کنار بسیاری از فیلم‌های دیگر، تاریخ اکران «موفاسا: شیرشاه» نیز اعلام شد و این تاریخ ۵ جولای بود. اما در نوامبر سال ۲۰۲۳ تاریخ اکران فیلم تغییر داده شد.

چه کسانی در فیلم صداپیشگی می‌کنند؟

در فیلم «موفاسا: شیرشاه» صداپیشگان جدیدی در نقش نسخه‌های جوان‌تر شخصیت‌های «شیرشاه» صداپیشگی کرده‌اند. در انیمیشن اصلی و فیلم لایو اکشن ۲۰۱۹، جیمز ارل صداپیشگی شخصیت موفاسا را انجام داد. اما این ارون پیر است که برای موفاسای جوان در فیلم پیش‌درآمد صداپیشگی خواهد کرد. جرمی آیرونز در انیمیشن اصلی صداپیشه شخصیت اسکار بود و چیوتل اجیوفور نیز در بازسازی لایو اکشن پا جای پای آیرونز گذاشت. اکنون کلوین هریسون جونیور صداپیشه نسخه جوان‌تر اسکار در «موفاسا: شیرشاه» خواهد بود.

اگرچه داستان فیلم پیش‌ درآمد «شیرشاه» به وقایع قبل از «شیرشاه» می‌پردازد و درباره دوران جوانی پدر سیمبا است، اما تیمون و پومبا داستان را روایت می‌کنند. سث روگن صداپیشه شخصیت پومبا و بیلی آیچنر صداپیشه تیمون خواهد بود. بازگشت جانی کانی در مقام صداپیشه شخصیت رافیکی نیز تأیید شده است. در حال حاضر از حضور این صداپیشگان در «موفاسا: شیرشاه» مطمئنیم، اما طبق گفته‌های کارگردان فیلم شخصیت‌های آشنای دیگری نیز در این پیش‌درآمد حضور خواهند داشت.

داستان فیلم پیش‌درآمد «شیرشاه»

اگرچه جزئیات خاصی از داستان پیش‌درآمد «شیرشاه» مشخص نشده، اما می‌دانیم این فیلم روی گذشته موفاسا تمرکز خواهد کرد. بنابراین می‌توان تصور کرد چنین داستانی به دوران جوانی موفاسا در پراید راک (قلمرو شیرشاه) خواهد پرداخت. یکی از جنبه‌های داستان که هواداران انتظارش را می‌کشند نیز رابطه موفاسا با برادرش اسکار است. همه مخاطبان دوست دارند بفهمند موفاسا و اسکار چطور به رقبای بزرگ تبدیل شدند و زخم معروف اسکار چطور بر صورت او نشسته؟ فیلم «موفاسا: شیرشاه» به احتمال زیاد نشان بدهد اسکار چطور به شخصیت شروری که در فیلم اصلی دیدیم تبدیل می‌شود. این پیش‌درآمد همچنین ممکن است رابطه موفاسا با سرابی را به نمایش بگذارد و در آخر ما شاهد تاجگذاری موفاسا به عنوان پادشاه پراید راک خواهیم بود.

به گفته کارگردان فیلم، بری جنکینز، فیلم جدید «شیرشاه» تنها یک پیش‌درآمد نیست، بلکه داستان فیلم مشابه داستان «پدرخوانده ۲» (The Godfather Part II) خواهد بود؛ یعنی دو خط زمانی به موازات یکدیگر روایت می‌شوند. این بدان معناست که این فیلم می‌تواند نگاهی اجمالی به موقعیت جدید سیمبا در مقام پادشاه پراید راک داشته باشد و همچنین نشان دهد پیش از او پدرش، موفاسا، چگونه به پادشاه تبدیل شده بود.


 


 




منبع: دیجی‌مگ