ایرج خواجه‌امیری معروف به پهلوان آواز ایران در برنامه برمودا از راز ماندگاری آهنگ «من یه پرنده‌ام آرزو دارم تو باغم باشی» گفت.
چارسو پرس:استاد حسین خواجه‌امیری، پیشکسوت مطرح موسیقی ایران و معروف به «پهلوان آواز ایران» در برنامه «برمودا» از شبکه نسیم در پاسخ به سوال کامران نجف‌زاده مبنی بر اینکه آهنگ «من یه پرنده‌ام آرزو دارم تو باغم باشی» چگونه شکل گرفت؟ گفت: حسین صمدی، آهنگساز و نوازنده این آهنگ را ساخت و من آن را خواندم و سروصدا به پا کرد. گویا در ایران جزء اولین آهنگ‌ها شد.

بیشتر بخوانید: ایرج خواجه‌امیری به روایت خودش/ افسری که خواننده شود


استاد خواجه‌امیری در پاسخ به این سوال که چرا این آهنگ در دل مردم جا باز کرد؟ توضیح داد: نمی‌دانم! لابد آهنگ خوبی بود و به قول معروف آهنگ بگیر بود. مردم هم خوششان آمد. آن آهنگ ساده و روان بود. مردم هم از آن استقبال کردند.


این استاد پیشکسوت مطرح موسیقی ایران در پاسخ به این سوال که شما بعد از انقلاب خانه‌نشین شدید. آیا ممنوع‌الکار شده بودید؟ تصریح کرد: نه! کار به من نمی‌دادند. ممنوع‌الکار نشدم، ولی من می‌خواندم. هیچ‌وقت ممنوع‌الکار نشدم. درآمد خوانندگی‌ام هم کم نشده بود. من در مهمانی‌ها می‌خواندم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا بعد از انقلاب از ایران نرفتید؟ گفت: چون ایران را دوست دارم و عاشق ایرانم. من نمی‌توانم هیچ کجای دنیا به جزء زندگی کنم. مملکت و مردمم را دوست دارم. من یک ایرانیم.

ویدئو- صحبت‌های «ایرج» در مراسم تشییع پیکر «گلپا»


استاد خواجه‌امیری، درباره سبک موسیقی پسرش احسان خواجه‌امیری گفت: وقتی احسان بزرگ شد، همدیگر را کمتر می‌دیدیم. من دوست داشتم احسان اصیل بخواند. او صدای خوبی دارد. یکبار از او پرسیدم احسان، پسرم چرا آواز کم می‌خوانی و تصنیف می‌خوانی. گفت: بابا! پول توی اینکار است.

این استاد پیشکسوت موسیقی در پاسخ به این سوال که شما در چند فیلم سینمایی خواندید؟ گفت: در ۱۵۷ فیلم فارسی آواز خواندم. در طول زندگی‌ام ۲۰۰۰ آواز خواندم.