دن هوسر به عنوان یکی از خالقین فرنچایز GTA به صحبت درباره ساخت اقتباس سینمایی پرداخته و سخنان جالب توجهی را بر زبان آورده است.
چارسو پرس: با قاطعیت باید گفت که یکی از فرنچایزهای قدیمی، تاثیرگذار و پرطرفدار تاریخ صنعت بازیهای ویدیویی به عناوین GTA مربوط میشود که توسط استودیو باسابقه راکستار ساخته شده و دن هوسر نویسندگی و تولید نسخههای متعددی از این مجموعه را بر عهده داشته است. فرنچایز بزرگ و سودآوری که آرزوی هر کمپانی فیلمسازی ساخت اقتباسی سینمایی از آن بوده تا بلکه بتواند گیشه بین المللی را به آتش بکشد. با این حال به نظر میرسد که نظر خالق این مجموعه چیز دیگری بوده و اعتقادی به ساخت اقتباس سینمایی نداشته است.
در حالی که صنعت بازیهای ویدیویی منتظر انتشار عنوان انقلابی Grand Theft Auto VI میباشد، بحث ساخت اقتباسی سینمایی از این فرنچایز مطرح شده که واکنش دن هوسر را در پی داشته است. یکی از بنیانگذاران راکستار طی آخرین مصاحبه خود اعلام کرده در گذشته نشستی بین آنها و برخی از تهیهکنندگان هالیوودی شکل گرفته که به ساخت فیلم Grand Theft Auto مربوط شده و نتیجه مثبتی در پی نداشته است. زیرا آنها اعتقاد دارند که یک فیلم از این فرنچایز نمیتواند فراتر از بازیهای ویدیویی برای مخاطب مفید واقع شود.
دن هوسر میگوید که ساخت یک اقتباس سینمایی برای آنها عجیب بوده است.
با توجه به روند در پیش گرفته شده در هالیوود که کمیت به کیفیت ترجیح داده میشود، سخت گیری دن هوسر منطقی جلوه کرده است. زیرا ما با فرنچایز به شدت موفقی طرف هستیم که هر یک از نسخههای آن مدیوم بازیهای ویدیویی را متحول کرده و صرفاً نمیتوان به ساخت یک فیلم معمولی از آن رضایت داد.
در حالی که صنعت بازیهای ویدیویی منتظر انتشار عنوان انقلابی Grand Theft Auto VI میباشد، بحث ساخت اقتباسی سینمایی از این فرنچایز مطرح شده که واکنش دن هوسر را در پی داشته است. یکی از بنیانگذاران راکستار طی آخرین مصاحبه خود اعلام کرده در گذشته نشستی بین آنها و برخی از تهیهکنندگان هالیوودی شکل گرفته که به ساخت فیلم Grand Theft Auto مربوط شده و نتیجه مثبتی در پی نداشته است. زیرا آنها اعتقاد دارند که یک فیلم از این فرنچایز نمیتواند فراتر از بازیهای ویدیویی برای مخاطب مفید واقع شود.
بیشتر بخوانید: اخبار و مطالب سینمای جهان
دن هوسر میگوید که ساخت یک اقتباس سینمایی برای آنها عجیب بوده است.
چیزی که شما (تهیهکنندگان هالیوود) توصیف میکنید، ساخت فیلمی بوده که ما هیچ کنترلی روی آن نداریم و در نهایت متحمل ریسک بزرگی میشویم که میتواند هزینه گزافی برایمان داشته باشد. ما IP میلیارد دلاری در اختیار داریم و ریسک ساخت فیلم هیچگاه جلوه منطقی برایمان نداشته است. مخصوصاً که در آن زمان، چنین تصوری شکل گرفته بود که از بازیهای ویدیویی، فیلمهای بیکیفیتی ساخته میشود.
با توجه به روند در پیش گرفته شده در هالیوود که کمیت به کیفیت ترجیح داده میشود، سخت گیری دن هوسر منطقی جلوه کرده است. زیرا ما با فرنچایز به شدت موفقی طرف هستیم که هر یک از نسخههای آن مدیوم بازیهای ویدیویی را متحول کرده و صرفاً نمیتوان به ساخت یک فیلم معمولی از آن رضایت داد.
https://teater.ir/news/62654