دست و دلبازی مدیران گذشته در چند روز گذشته و دقیقه ۹۰ چند پرسش را مطرح کرده‌است.
چارسو پرس: روزهای آخر فعالیت مدیران سازمان سینمایی دولت سیزدهم‌ است، بعضی این گمانه را مطرح می کنند که شاید گروه گذشته (تیم محمد خزاعی) ابقا شوند و عده دیگر معتقدند اگر قرار بود فعالیت گروه خزاعی در دولت چهاردهم ادامه داشته باشد که اصلا چه اصراری به تشکیل دولت پزشکیان بود؟ دکتر پزشکیان آمده که فضا برای هنر و هنرمندان عوض شود.

نکته ای که در این میان جلب توجه می کند دست و دلبازی سازمان سینمایی در چند روز گذشته و دقیقه ۹۰ است.
در حالیکه هفته آینده به احتمال زیاد نام رئیس سازمان سینمایی جدید اعلام‌می شود

در واپسین لحظه ها و روزهای آخر ، سازمان سینمایی درگاه اطلاعات و سامانه مجوز فیلم ها را به روی مخاطبان باز کرده و از سوی دیگر مشکلات فیلم‌هایی همچون مسیح پسر مریم ، سینما متروپل و…را حل می‌کند.خیلی هم خوب،
 

بیشتر بخوانید: رزومه‌سازی لحظه آخری؛ رئیس سازمان سینمایی در روزهای آخر ریاستش از تولیدات فاخر صحبت می‌کند


اما پرسش این است در شرایطی که ظرف دو سه سال گذشته روزها و شرایط سختی بر سینماگران و فضای سینما وجود داشت این دست و دلبازی‌ها لحظه‌های آخری چه معنی می دهد؟

اگر این فیلم‌ها مشکل داشتند چگونه دقیقه۹۰ از بلاتکلیفی درآمدند و مشکلاتشان حل شده؟ اگر هم مشکلی  نداشتند که چرا فیلمسازان را دو سال گذشته دچار چالش کردند؟ اگر دسترسی به اطلاعات درباره روند دریافت مجوز و نام سینماگران در درگاه اطلاعاتی نباید منتشر می‌شد که چطور دقایق و لحظه های آخر منتشر می‌شود؟
آیا می توانیم حضور سیدعباس صالحی به عنوان وزیر ارشاد جدید در این روند تصمیم گیرها و امور شفاف موثر بدانیم؟ یا تصمیات برآمده از قدرت محمد خزاعی است؟ که در صورت دوم چرا خزاعی در سه سال گذشته از این قدرت تصمیم گیری خود برای سینما و راحتی سینماگران استفاده نکرده؟

به نظر می رسد حضور سید عباس صالحی و تغییر فضای سیاسی کشور با حضور دکتر پزشکیان و کنار رفتن تفکرات پایداری‌ها در این تصمیمات بی تاثیر نباشد.

و به زودی زود شاهد اخبار خوبی در تصمیمات مدیر سازمان سینمایی ، ارتباط خوب میان مدیران و سینماگران ، رفع ممنوع الکاری هنرمندان ، پویایی سینمای اجتماعی و…باشیم.
منبع: سینما اعتماد