منتقدان نظرات خودشان درباره فیلم Joker: Folie à Deux را منتشر کردند و این اثر نمرات متوسطی از منتقدان گرفته است.
چارسو پرس: فیلم «جوکر: جنون مشترک» دنباله‌ای برای فیلم اصلی آن محصول سال ۲۰۱۹ میلادی به شمار می‌رود که همانند فیلم اصلی توسط تاد فیلیپس نویسندگی و کارگردانی شده است. در این اثر سینمایی، واکین فینیکس بار دیگر نقش اصلی را بازی می‌کند و در کنارش لیدی گاگا نقش هارلی کوئین را به تصویر می‌کشد.

تاکنون در وب سایت راتن تومیتوز ۴۴ نقد برای فیلم «جوکر: جنون مشترک» منتشر شده که امتیاز ۶۱ درصد را برای این اثر سینمایی به همراه داشته است. در وب سایت متاکریتیک نیز امتیاز ۵۴ از صد برای این اثر سینمایی منتشر شده که بر اساس ۲۳ نقد منتشر شده برای آن است. در ادامه نظر برخی از منتقدان برتر جهانی درباره این فیلم را مشاهده می‌کنید.

بیشتر بخوانید: «جوکر: جنون مشترک» منتقدان را به اختلاف کشاند


نظر منتقدان درباره فیلم Joker: Folie à Deux
  • راتن تومیتوز | ۴۴ نقد – امتیاز ۶۱ درصد
  • متاکریتیک | ۲۳ نقد – امتیاز ۵۴ از صد

فیلم Joker 
«۸۰/۱۰۰ Empire| منتقد: جان ناجنت»
این اثر سینمایی توانسته عاشقانه موزیکال فریبنده و شیرینی را بین دو روان‌پریش قاتل به نمایش بگذارد. رویکرد عجیب و دیوانه‌وار این فیلم ممکن است باب میل همه طرفداران کمیک نباشد اما این اثر امیدی عجیب و غم‌انگیز در خودش پیدا کرده است.
«۷۰/۱۰۰ Screen Rant| منتقد: الکساندر هریسون»
به همه موارد فیلم «جوکر: جنون مشترک» فکر نشده است. به همین دلیل است که فیلم اول نیز در برخی موارد اشتباه برداشت شده بود. این اثر پر از ساخت، هنرنمایی و تصاویر باکیفیت است. چیزهای بسیار زیادی از جمله جلوه‌های بصری قابل ستایش است و مطمئنا از تماشای آن می‌توان لذت برد. اما نباید انتظار زیادی از آن داشت.
«۶۰/۱۰۰ The Guardian | منتقد: پیتر بردشاو»
اگر چه این اثر سینمایی تازه نیز همانند فیلم اول گاهی اوقات پرخاش‌آمیز، پرزحمت و اغلب خسته‌کننده و یکنواخت می‌شود اما با این وجود، پیشرفتی در آن وجود دارد.
«۵۰/۱۰۰ IGN | منتقد: سیدهانت ادلاکها»
بدترین چیز درباره فیلم «جوکر: جنون مشترک» پتانسیل ناتمام آن است. این اثر در ابتدا با وعده رویکردی بدیع نسبت به جوکر و هارلی کوئین شروع می‌شود و آن‌ها را در دنیایی عاشقانه و موزیکال قرار می‌دهد که نقطه مقابل ظالمانه است. متأسفانه این اثر سینمایی دی‌سی به خاطر سکانس طولانی دادگاه تضعیف شده، چیزی که این فیلم تازه را حول فیلم قبلی متمرکز کرده و چیز جدیدی برای ارائه ندارد.
«۵۰/۱۰۰ The Hollywood Reporter | منتقد: دیوید رونی»
لیدی گاگا حضوری جذاب و متقاعدکننده دارد و باعث شده تا جنبه‌هایی از امید و شادی را به شخصیت آرتور بدهد. موزیکال‌های دو نفره و تک نفره این اثر سینمایی نیز چیزی است که اکثر فیلم‌ها به شدت به آن نیاز دارند.
«۵۰/۱۰۰ Variety | منتقد: اوون گیلبرمن»
فیلم «جوکر: جنون مشترک» ممکن است بلندپروازنه و ظاهرا ظالمانه باشد اما در واقع این دنباله بیش از حد محتاطانه است.
«۴۲/۱۰۰ IndieWire | منتقد: دیوید ارلیچ»
فیلیپس در تلاش است تا شکلی برای داستان خودش پیدا کند، آن هم بدون اینکه از سبک کلاسیک اسکورسیزی به عنوان الگو استفاده کند. با این حال، این اثر سمفونی غم‌انگیزی از حضورهای غیرمنتظره، تک‌نوازی غم‌انگیز و خشونت جنسی ضمنی است.
«۴۰/۱۰۰ Collider | منتقد: مارتین تسای»
حتی در طول موزیکال‌های فانتزی که پوششی برای دور شدن از زیبایی شناسی فیلم هستند، تاد فیلیپس قادر نیست که جذابیت مورد نیاز این ژانر را ارائه بدهد که مطمئنا شخصیت جوکر را تکمیل می‌کند.