چهل و سومین جشنواره فیلم فجر با معرفی برندگان سیمرغ بلورین به ایستگاه پایانی رسید.
جشنواره فیلم فجر در حالی به میانه راه خود رسیده که سینمای اهالی رسانه در پنجمین روز، میزبان چهرههای سیاسی و هنری متعددی بود که روزی شلوغ و پرکار را برای خبرنگاران رقم زد.
نتیجه شمارش آرایم مردمی در پنجمین روز از جشنواره فیلم فجر با ۱۱ فیلم اعلام شد.
رسول صدرعاملی در نشست فیلم «زیبا صدایم کن» گفت: می خواستم با ساخت این فیلم مردم دوباره «مُرغک کانون» (آرم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان) را برای خود بدانند.
نشست خبری فیلم «خاتی» در چهل و سومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر برگزار شد.
نشست رسانهای فیلم «زیبا صدایم کن» ساخته رسول صدرعاملی در چهلوسومین جشنواره فیلم فجر برگزار شد.
از پوستر فیلم سینمایی «پیشمرگ» با طرحی از محمد تقیپور رونمایی شد.
معاون اول رئیس جمهور درباره تشکیل پرونده برای دو هنرمند گفت: ای کاش برخی اتفاقهای جزئی رخ ندهد اما با این حال دولت تلاش میکند برای رفع مشکل پیگیری کند.
نشست فیلم «دست تنها» با کنایه مجید مظفری به مسئولین آغاز و با گلایه علی اوجی از برخی بازیگران و دستمزدهای آنها به پایان رسید.
تهیه کننده فیلم «اشک هور» درباره شباهت موضوع فیلمش با «اسفند» در جشنواره فجر گفت: ساخت این فیلم برای ما تقدیر بود و ای کاش گروهی دیگر از همکاران ما مقطعی از عملیات خیبر و والفجر ۸ را هم میساختند تا یک سه گانه از شهید علی هاشمی داشتیم.
قوه قضاییه اعلام کرد که در پی انجام اقدام خلاف عرف در افتتاحیه جشنواره فجر از سوی دو هنرمند مرد و زن، در همان روز علیه این افراد پرونده قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل شده است.
جشنواره فیلم فجر ویترینی برای نمایش بهترین آثار سینمایی ایران است. اما گاهی اوقات، فیلمهای ضعیف و بیکیفیت، به دلایل مختلف، در بخش مسابقه جشنواره حضور پیدا میکنند و جای فیلمهای خوب و باارزش را میگیرند. فیلم "آنتیک" ساخته هادی نائیجی، یکی از همین موارد است.
اینکه قصهی فیلم لو برود یا نه، راستش اهمیتی ندارد. اصلا قصه در این فیلم اهمیتی ندارد. همه چیز برای مسخرهبازی چیده شده. برای شوخی با کمیته و تناقض میان آن دوره با دو تا آدم علاف دزد خردهپا که در بند سیاست نیستند ولی در موقعیتی گیر میافتند که وسط یک بازی سیاسی قرار میگیرند.
«رها» احتمالا اگر دومین تجربهی کارگردانش بود میتوانست بهترین فیلم جشنواره در سه روز اول باشد. البته تا همینجا هم اولین فیلم حسام فرهمند موفق ظاهر شده. تماشاگر و منتقد را راضی میکند. فقط اگر کارگردان برای پایان دادن فیلم آنقدر دست دست نمیکرد که قصه از رمق بیفتد و میدانست کجا کات بدهد که تماشاگر شوکه از سالن خارج شود، فیلم بهتری میشد.
فیلمنامهنویس فیلم سینمایی «رها» با اشاره به اینکه این فیلم میتوانست اثر تلختری باشد، گفت: اگر خودم کارگردانی میکردم، فیلم تلختری میساختم.
نتیجه شمارش آرای فیلمهای نمایش داده شده در روز سوم جشنواره فیلم فجر (1403/11/14) توسط ستاد انتخاب فیلم برگزیده از نگاه تماشاگران جشنواره فیلم فجر اعلام شد.
فیلم "آنتیک" ساخته هادی نائیجی، با عنوان کمدی مخاطبان را به سینما کشاند، اما نه تنها نتوانست خندهای بر لبها بنشاند، بلکه با توهین به مقدسات و طنزی ضعیف، ناامیدی را به جای خنده به ارمغان آورد.
حسام فرهمند سالها دستیار مرحوم کیومرث پوراحمد بوده، ولی سعی کرده از همین نخستین گامش در سینما لحن و زبان خودش را پیدا کند. او در «رها» دغدغه ساخت فیلمی قصهگو را داشته که در عین تلخ و ملتهب بودن، برای روایت داستانش دست به دامن کلیشهها نشود.
بازیگر فیلم سینمایی «ترک عمیق» با تاکید بر علاقهاش در نقشآفرینی شخصیتهای مختلف، گفت: دیوانگی را هم تجربه کردم و توانستم آن را کنترل کنم. در جامعه و همچنین دیوانهخانه دیوانگان را دیدم. بازیگران تیپ من شخصیتهای خاص را دوست دارند.
«لولی» فیلم شریف و اخلاقمندی است که متاسفانه نتوانست با در نظر گرفتن یک مهندسی مطلوب در فیلمنامه، آن اثرگذاری موردنظر خود را به همراه داشته و مخاطب را درگیر کند.
چشم بادومی» نخستین ورود صریح سینمای بلند داستانی ایران به موضوع کیپاپ و محک زدن دغدغهمندی آن در اکوسیستم ایرانی است. رویکردی که قطعا نمیتواند از چشم هواداران بسیار این فرهنگ موسیقی و البته خانوادههای آنها نادیده بماند.