اعضای هیات مدیره جدید کانون تهیهکنندگان رسانههای دیداری مشخص شدند.
چند نفر از دوستان در اینستاگرام، همزمان در یک روز، پوستری برایم ارسال کردهاند که خبر از پخش یک سریال مستند تلویزیونی میدهد به نام «آقا مرتضی». در متن خبر همراه پوستر تأکید شده این روایتی است «بدون سانسور» از زندگی سیدمرتضی آوینی.
حاشیههای پخش مستندی درباره «شهید مرتضی آوینی» از تلویزیون همچنان ادامه دارد و علاه بر همسر این مستندساز جنگ، سازنده مستند «انحصار ورثه» هم به دلیل استفاده بیاجازه از اثرش، خواستار توقف پخش این فیلم شده است.
تعطیلی و ایجاد وقفه دوباره در فعالیت نیمبند سینماها این پرسش را مطرح میکند که آیا چنین وضعی با توجه به فروش پایین گیشه، صاحبان فیلمهای روی پرده را به اکران آنلاین مجاب میکند؟
فیلم سینمایی «هفت و نیم» به کارگردانی نوید محمودی به جشنوارهای در آمریکا راه یافت.
اکران آنلاین فیلم مستند «کاشی شماره ۲۹» به کارگردانی جابر تواضعی آغاز شد.
فیلم سینمایی «مسخ در مسلخ» به کارگردانی جواد دارایی به تگزاس آمریکا می رود.
فیلم کوتاه «داغی» برای حضور در جشنوارره «شورت شورتز» ژاپن انتخاب شد.
لیندا کیانی از جشنواره هندی جایزه بهترین نقش مکمل زن را برای حضور در فیلم سینمایی «مرده خور» دریافت کرد.
فیلمبرداری فیلم سینمایی «علت مرگ نامعلوم» به کارگردانی علی زرنگار به پایان رسید.
فیلم سینمایی «یه وا» ساخته آناهید آباد، برنده جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در یازدهمین جشنواره فیلم فرانکوفون ایتالیا شد.
فیلمنامهنویس مجموعه تلویزیونی «اوشین» در ۹۵ سالگی از دنیا رفت.
فاضل نظری با تایید خبر رفتنش از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر ضرورت تعیین تکلیف اعضای هیات مدیره این مجموعه تاکید کرد.
مدیر روابط عمومی و امور بینالملل خانه هنرمندان ایران منصوب شد.
عماد رسولی کارگردان نمایش «کوه چهل دختر» درباره شکلگیری این اثر نمایشی و روایت تلخ سرنوشت دختران هزاره و مقاومتشان در برابر ظلم توضیح داد.
فیلمتئاتر کاغذی «آی تک» به نویسندگی و کارگردانی فاطمه برمال در گام سوم طرح «نمایشنما» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اکران اینترنتی میشود.
یکسوم کل فروش سال در اختیار یک فیلم قرار دارد و دوسوم دیگر از فروش 88 فیلم بهدست آمده است. به بیان دیگر، نمایش 88 فیلم سینمای ایران در سال پیش به 6 میلیارد و 700 میلیون تومان هم نرسیده است و از اینجا میتوان عمق فاجعه را بهتر و روانتر متوجه شد.
مسلما این افت شدید در تجارت سینمایی جهان با شیوع ویروس کرونا مرتبط بود اما حقیقت این است که در این دوران شاهد شتابگیری روندهایی بودیم که پیش از شروع پاندمی هم با سرعتی آهستهتر درحال پیشرفتن بودند. مثلا پخشهای جریانی یا همان VOD.
«شنای پروانه» دو نقطه قوت بزرگ دارد كه نمیتوان به آسانی از كنارشان عبور كرد، اولی ضرباهنگ دقیق و سنجیده كار است و دوم شیوه گرهگشایی است.
پنج دهه حضور در سینما یعنی او از دوربینهای بزرگ و تجهیزات ساده و اولیه با نگاتیوهای سیاهوسفید شروع کرده و در گذر از تحولات تکنولوژی فیلمبرداری و تصویر تا امروز و دوربینهای ظریف دیجیتال توانسته است با ذکاوت خود را هماهنگ و آداپته کند.