«آنگ لی» کارگردان پرافتخار تایوانی تبار، بالاترین نشان آکادمی فیلم بریتانیا (بفتا) را دریافت خواهد کرد.
جایزه بهترین فیلم جوایز سالانه انجمن جلوههای بصری آمریکا به فیلم «آسمان نیمه شب» جدیدترین ساخته «جورج کلونی» رسید.
«مهاجران چالهها» عنوان فیلمی کوتاه به نویسندگی و کارگردانی شهاب احمدلو و رضا امینیان است که در حال حاضر مراحل فنی را پشت سر میگذارد.
نرگس آبیار نویسنده و کارگردان سینمای ایران به صورت مجازی در برنامه «سینمای آزادیخواه» در شهر ادینبورگ اسکاتلند شرکت کرد.
فیلم سینمایی «قطار آن شب» به کارگردانی حمیدرضا قطبی در تازهترین حضور جهانی خود به بخش مسابقه جشنواره مُوو بلژیک راه پیدا کرد.
انیمیشن «خرچنگ» به کارگردانی شیوا صادقاسدی به جشنواره بینالمللی فیلم زنان «کرتی» فرانسه راه پیدا کرد.
فراخوان نخستین دوره جشنواره فیلمنامه نویسی فیلم کوتاه و داستان نویسی «فانوس» منتشر شد.
فلورین زلر نمایشنامه «پدر» به عنوان هفتمین اثر نمایشی وی كه آن را در سال 2012 نگاشت و برایش موفق به كسب جوایز متعددی از جمله مولیر اواردز فرانسه در آوریل 2014 (اردیبهشت 1393) شد را به عنوان هسته اصلی فیلم خود در نظر گرفته است، فیلمنامهای كه آن را با كمك «كریستوفر همپتون» نویسنده و مترجم كهنهكار انگلیسی پایهریزی كرده تا به مدیوم سینمایی بسط دهد.
مشخص شدن برندگان جوایز «انجمن بازیگران سینما» تا حد زیادی پیشبینیها درباره برندگان احتمالی جوایز اسکار و بهویژه در بخش بهترین فیلم را دچار تغییر کرده است.
خانه مستند در بیانیهای خطاب به منتقدان مستند «آقا مرتضی» عنوان کرد که اجازه بدهید روایت شهید آوینی برای چند شب از انحصار شما خارج شود.
انیمیشن «نهنگ سفید» به کارگردانی امیر مهران به جشنواره ای در هند راه پیدا کرد.
افسانه سالاری برای کارگردانی «خانه» و تهیهکنندگی «تارهای ممنوعه» از جشنواره آمریکایی جایزه بهترین «فیلمساز نوظهور» را دریافت کرد.
«آقا مرتضی» عنوان مجموعهای هفت قسمتی است که پخش تلویزیونی آن در آستانه سالگرد شهادت شهید آوینی واکنشهای بسیاری به همراه داشت؛ واقعیت درباره ابهامات و اتهامات مطرح شده درباره این مستند چیست؟
رئالیتی شو معمایی-ماجراجویی «کلوپ فرار» آماده ساخت در شبکه نمایش خانگی میشود.
سیروس الوند ژانر را قطعهی گم شده این روزهای سینمای ما دانسته و معتقد است کاراکتر آنتاگونیست (خلافکار قهرمان) امروز مورد توجه مخاطبان است.
قاسم مصیبی که حدود چهار دهه است مدیریت سینما تئاتر گلریز را به عهده دارد، از خطر قریبالوقع این مجموعه به دلیل شرایط ناگوار اقتصادی میگوید و یادآوری میکند در سالهایی که هنوز خبری از تماشاخانههای خصوصی نبود و تئاتر هنری و سالنهایش از سوی دولت با بودجههای خوبی حمایت میشد، «انشعابِ» تئاتر آزاد باید روی پای خودش میایستاد و خرج خودش را درمیآورد.
هومن حاجی عبدالهی خواستار عفو حکم قصاص حمید صفت، خواننده رَپ شد.
یک کارشناس موسیقی نواحی درباره استفاده از ساختار موسیقی کرُدی خارج از مرزهای ایران در تولید آثار کُردی داخلی ـ همانند آنچه شامگاه گذشته در قالب سریال «نون خ» پخش شد ـ میگوید: اگر اکنون بخواهیم نسبت به این ماجرا حساس شویم خیلی دیر است. این اتفاق تقصیر اهمال کاری دستگاههای فرهنگی، به خصوص وزارت فرهنگ و ارشاد فرهنگی است که تنها از نظارت حرف میزنند ولی در عمل کاری نمیکنند.
با پایان مناسبت نوروز و در امتداد پخش سریال های نوروزی، تلویزیون بلافاصله با مناسبت مهم دیگری به نام رمضان مواجه می شود که پخش سریال در این مناسبت از جایگاه ویژه ای برخوردار است. بر این اساس تاکنون چهار سریال به عنوان گزینه اصلی پخش در رمضان ۱۴۰۰ معرفی شده اند تا مخاطب روزه داری که امسال با بحرانی به نام کرونا هم مواجه شده است را برای لحظاتی پای جعبه جادو بنشاند.
تقسیمبندی ۷۰ به ۳۰ آن هم به سود سازمان صداوسیما از کجا آمده؟ مگر ممکن است سهم تولیدکننده محصول از درآمدهای جانبی، کمتر از رسانه باشد؟ فوتبال را بازیکنان و مربیان میسازند و اینها هزار جور خرج دارند. تنها هزینه پرواز تیمها و اقامتشان در هتل سر به فلک میزند؛ بعد چطور ممکن است تنها ۳۰ درصد از درآمد تبلیغاتی به ورزش برسد و سهم بیشتر به رسانهای تعلق بگیرد که راحت و آسوده مسابقات را روی آنتن میبرد؟