نتیجه خوانش نمایشنامههای متقاضی شرکت در بخش نسل نوی جشنواره تئاتر فجر مشخص شد.
پس از آنکه چند تن از هنرمندان تئاتر به آمار منتشر شده در خصوص بخش خیابانی جشنواره تئاتر فجر نامهای را خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشتند، بلافاصله و قبل از آنکه نامه به مرکز هنرهای نمایشی ارجاع داده شود، اسماعیل عالیزاد دبیر سیودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر جوابیه را نوشت و آن را علاوه بر خبرگزاری فارس در سایت ایران تئاتر منتشر کرد البته بدون ذکر نام منبع.
مهلت ارسال آثار به بخشهای کودک و نوجوان بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان تمدید شد.
گروه اجرایی نمایش ˝سیندرلا˝، که قرار است این نمایش را شهریور و مهرماه 92 در تالار اصلی مجموعه تئاترشهر اجرا کنند، از پیانیستهای متقاضی برای حضور در این پروژه تئاتری دعوت به همکاری میکند.
حسین فداییحسین 3 کتاب برای انتشار در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیشنهاد کرده است.
سایت انجمن تعزیه ایرانیان همزمان با عید سعید فطر رونمایی و آغاز به کار کرد.
نمایش "رودکی؛ جادوگر واژگان سبز" به کارگردانی علی پویان روز 25 شهریورماه در جشن استقلال کشور تاجیکستان روی صحنه میرود.
در حالی که علی جنتی وزیر پیشنهادی دولت یازدهم توانسته است با ارایه برنامههای مدون نظر مثبت برخی از نمایندگان را به خود جلب کند، حضور افراد در چهار معاونت مهم وی به قطعیت نزدیک شده است.
آخرین اثر نمایشی جلال تهرانی که این روزها در سالن اصلی تئاترشهر در حال تمرین است از سیندرلایی راز و رمزگونه پردهبرداری میکند. یک سیندرلا، مردی بازپرس و عاشق، زنی مردپوش، تیمساری که گروهبان است و ... همه کاراکترهایی از "سیندرلا" هستند که قرارست تا چند هفته دیگر روی صحنه برود.
آنچه دربارة ويليام شكسپير نوشته شده، بهانهاي است براي گريزهايي ناگزير به نكتههاي ديگر و به اميد عبرتآموزي به رسم «خوشتر آن باشد كه سرّ دلبران/ گفته آيد در حديث ديگران!»
در هیچکجای دنیا، طرف اول یعنی مسوولان و سیاستگذاران و مدیران فرهنگی و طرف دوم یعنی هنرمندان و فرهنگسازان تا این حد به کمبودها و نقصانها و راهکارهای نظری و عملی برای برونرفت از تنگناها واقف نیستند.
نمایشنامه «مرد بالشی» نوشته مارتین مکدونا نمایشنامهنویس، فیلمساز و فیلمنامهنویس ایرلندی از سوی نشر افراز منتشر شد
نمایش نامههای آنجا که ماهیها سنگ میشوند، ایوب دلتنگ خسته خندان، سهراب شنبه،سهراب و ساز و والی قبرستان و روز هفتم از مهمترین آثار این پیشکسوت تئاتر به شمار میرود.
اقتباس نمایشنامهای از «ماریو بارگاس یوسا»، نویسنده پرویی برنده نوبل ادبیات در جشنواره بینالمللی تئاتر اسپانیول اجرا شد.
تئاتر حماسی برشت، به دلیل اصرار و اعتقاد او به وظیفة آگاهیسازی رسانة تئاتر و افراط وی در آن به بیانیة سیاسی نزدیك میشود. او هنر و مسئولیت اجتماعی را به نحوی مستقیم درهم آمیخت كه هر چند پس از او این آمیزش مستقیم و تهییجی در شرایط مابعدی مقبول نیفتاد اما از حیث زیباییشناسی، میزانسن، ساختار ادبیات نمایشی و شیوة نوین اجرایی در تئاتر جهان تأثیر قاطع نهاد. شیوة بازیگری پیشنهادی او نیز به قدر مبانی اجرایی تئاترش مؤثر نیفتاد، هر چند نشان داد سیستم استانیسلاوسكی تنها شیوة بازی نمیتواند باشد و نیز سبب و راهگشای كشف شیوههای بازی دیگری شد. تحولات پس از برشت نشان داد كه تئاتر متعهد، متفكر هست اما لزوماً تئاتر حزبی و ایدئولوژیك نباید باشد.
مدیرکل هنرهای نمایشی در بزرگداشت روز خبرنگار؛ پیامی منتشر کرد.
نمایشگاه گزیده آثار دومین نمایشگاه موزهٔ گرافیک ایران با عنوان «پوسترهای تئاتر۱۳۴۸ تا۱۳۶۸» در گالری لاله برگزار میشود.
محمود فرهنگ گفت: قرار بود كه نخستین دایرةالمعارف نمایشهای ایمانی در مراسم اختتامیه سومین جشنواره ˝تئاتر صاحبدلان˝ رونمایی شود كه با پایان نیافتن پروسه تحقیق و تألیف آن، این رویداد به زمان دیگری موكول شد.
دیر یا زود شاهد تغییراتی در تالار هنر خواهیم بود تغییراتی که پس از دو سال انجام خواهد شد و اگر این گونه شود امیدواریم این بار مدیری با تجربه تر و کارشناس، مدیریت مجموعهای را به دست بگیرد که حالا پایگاه اصلی تئاتر اصفهان شناخته می شود متاسفانه مدیران سازمان نگاه ساختمان سازی، آن هم بساز بفروشی، به تئاتر دارند. بودجهای که از همین مردم شهر می گیرند را بدون تفکر کارشناسی صرف هزینههایی می کنند که بازخوردش هیچ چیزی را به این مردم اضافه نمیکند و در جواب انتقاد تهدید میکنند که این بودجه را قطع خواهند کرد و هستند کارگردانانی که از ترس بی کار شدن بدون لحظهای درنگ به صرافت افتاده و هیاهو میکنند که اگر شهرداری بودجه تاتر را قطع کند چه کنیم؟! مگر بودجه که سازمان به تئاتر اختصاص داده از جیب مدیران پرداخت می شود که آن را قطع کنند؟!
استقبال و علاقهمندی هنرجویان و هنرمندان تئاتر استان به مباحث تئاتر کاربردی ما را بر آن داشت که این هنرجویان را ترغیب کنیم تا بعد از اتمام کارگاههای آموزشی به فکر راهاندازی دفتر تئاتر کاربردی در استان اصفهان باشند.