فرید ناظر فصیحی ساخت جلوه های ویژه بصری فیلم «مجبوریم» را آغاز کرد.
فیلمبرداری فیلم سینمایی «دست انداز» به کارگردانی کمال تبریزی و تهیه کنندگی محمد آفریده از نیمه گذشت.
حالا مستندسازي يك جهان تا جايي پيش ميرود كه پايان آن هم با اين تضاد ميان كنش غيرمذهبي و باور مذهبي گره ميخورد. براي مخاطب ايراني اين پادافره پاياني جز پيچيدگي نيست؛ هر چند كنش نهايي غيرت براي غلبه بر مشكلاتش نيز امر پيچيدهاي نيست؛ گويي ما ميدانيم در اين سرزمين غبار و سرما، قهرماني چون غيرت، در فضاي روستايي- با تمام سادگي در روابط انساني- دست به چه عملي ميزند.
در اين فيلم ميخواستم كاراكتري را خلق كنم كه نه تنها قهرمان به معناي كلاسيك نيست بلكه تبديل به ضد قهرمان ميشود كه مخاطب او را درك ميكند. ما غيرت را دفع نميكنيم. در واقع كار او را نميپسنديم اما دركش ميكنيم. مثل كسي كه عزيزي را از دست ميدهد سرش را به ديوار ميكوبد و به او ميگوييم اين كار زيبنده و شايسته تو نيست اما من دركت ميكنم.
سخت ميتوان تصور كرد كه فينيكس با احترام تمام در تمام برنامههاي تبليغاتي فيلم كه بازار انبوه فيلم طلب ميكند، حضور داشته است. چنين قيد و بندهايي بعد از اهداي شير طلايي جشنواره ونيز به «جوكر» جديتر شد چرا كه برگزيدگان قبلي اين جايزه - «رما» و «شكل آب»- بعدتر در مراسم اسكار درخشيدند.
من دلم ميخواست فيلمم تماشايي شود تا بعد از آن مخاطب خودش برود راجع به سرطان تحقيق و مطالعه كند. من مصرانه ميخواستم كه فيلمم جنبه قصهگويي داشته باشد تا تماشاگر تا انتها در سالن بنشيند و فيلم را ببيند.
فيلم «باشگاه مشتزني» به كارگرداني ديويد فينچر بيست سال پيش روي پرده سينماها رفت. جيم يولس فيلمنامه اين اثر را با اقتباس از رماني به همين نام نوشته چاك پالانيك براي فينچر نوشت.
فيلم پشت فيلم ساختن فضيلت نيست. فيلمسازي به عنوان يك فعاليت هنري اجتماعي خلاقانه كه قرار است دغدغههاي خالق اثر را هم به همراه داشته باشد مستلزم فراهم شدن دهها عامل مختلف است
با كمي دقت به سينماي دو، سه سال گذشته ايران ميتوان ديد فيلمهاي ايراني چيزي براي عرضه در فيلمنامه ندارند. نه ميتوانند موقعيتهاي دراماتيكي بيافرينند و نه ميتوانند شخصيتپردازي قابلي روي پرده نمودار كنند. همه چيز به همان تصويري بازميگردد كه فيلمساز از بازيگران انتخابياش دارد. چون فلان بازيگر در فلان فيلم چنان بوده، چرا در فيلم من نباشد. پس شما دعوت ميشويد به يك فيلم تكراري با بازيهاي تكراري و از همه مصيبتبارتر پيرنگ تكراري.
«هزارتو» در پيچيدگي طبقاتي نهفته است. در اين همآميزي طبقاتي كه هيچ فردايي را براي كودك قصه متصور نيست و اصلا مسالهاش نجات كودك نيست.نماي ابتدايي و انتهاي «هزارتو» را بايد بهترين معرف اين دنياي پيچيده دانست.
اتفاقي كه در فيلم «هزار تو» ميافتد در جامعه ما زياد است. جزيي از اخبار روزمره ما شده است. خانواده قصه ما جامعه كوچك است كه دور و اطراف ماست. جامعهاي كه عدم صداقت و دروغ در آن بيداد ميكند. از مديران بگير تا راننده تاكسي و راننده اتوبوس و بقال تا من و خود شما همه مجبور شديم براي بقاي زندگي و ادامه داشتن زندگي آن به دروغ و كارهاي غيراخلاقي پناه ببريم. بيشك پيرامون همه ما يك چنين خانوادههايي وجود دارد. يكسري بنا به دلايلي حرفي نميزنند و پردهاي روي كردارشان كشيدهاند و ما متوجه نميشويم و يكسري هم مثل خانواده فيلم ما پرده از روي مشكلات اخلاقيشان برداشته ميشود.
انیمیشنهای «داستان اسباب بازی» از مجبوبترین انیمیشنهای تاریخ شناخته میشود که چهارمین قسمت آن امسال منتشر شده بود.
مجتبی فرآورده گفت: با این نوع چینش اکران آدمی تصور میکند که چون امثال «۲۳ نفر» فیلم خوبی است باید در اکران نابودش کنند؛ جوری که انگار در این سینما نباید دیگر از این جنس فیلمها ساخت.
سامان سالور از آخرین وضعیت ساخت فیلمش و موضوع ملتهب آن گفت.
جانی دپ که مدت هاست وارد درگیریهای دادگاهی متعددی شده است، در پرونده شکایت از وکلای سابقش با آنها به توافق رسید.
با اعلام برادران وارنر، تاریخ اکران «گودزیلا علیه کینگ» هشت ماه به به عقب افتاد و به پایان سال ۲۰۲۰ میلادی نزدیکتر شد.
«جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر» پس از «آخرین جدای» دومین فیلم طولانی ساخته شده از دنیای جنگ ستارگان شد.
فیلم سینمایی جدید «بتمن» با بازی رابرت پتینسون به کارگردانی مت ریوز در حال ساخت است.
کریس همسورث از ساخت فیلم سینمایی «ثور: عشق و تندر» با محوریت شخصیت ابرقهرمانی ثور در میانه سال ۲۰۲۰ میلادی خبر داد.
اسامی فیلمهای منتخب بخش «مسابقه ملی» مستندهای نیمهبلند (۴۰ تا ۷۰ دقیقه) سیزدهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» اعلام شد.