«گرگم و گله میبرم» اثر امیرهوشنگ معین در بیستمین جشنواره بینالمللی انیمیشن مونسترا پرتغال به صورت آنلاین با فیلمهای کوتاه انیمیشن دیگر کشورها به رقابت میپردازد.
فیلم سینمایی «خروج» در فرهنگسرای خاوران، ورزشگاه تختی و ورزشگاه انقلاب کرج بهصورت «سینما ماشین» اکران میشود.
در سال ۱۳۹۸ فیلمهای تولیدی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در ۱۳۷ حضور بینالمللی، ۳۹ جایزه دریافت کردند.
طبق آمار ثبت شده، در طرح اکران فیلمها در سینمای آنلاین طی بیش از یک ماه گذشته، تاکنون نیم میلیون بلیت فروش رفته و یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر مخاطب به تماشای آثار نشستهاند.
تفاهمنامه حمایت از مالکان فیلمهای زیان دیده از کرونا در اکران بهار ۹۹، بین بنیاد سینمایی فارابی و صندوق اعتباری هنر به امضا رسید.
خسرو نقیبی سخنگوی شورای مرکزی کانون فیلمنامهنویسان تأکید کرد استعفای مهدی سجادهچی رییس این شورا فعلا پذیرفته نشده است و باید در جلسهای دلایل این استعفا بررسی شود.
اسکات دریکسون کارگردان «دکتر استرنج» برای کارگردانی ادامهای بر فیلم «لابیرنت» انتخاب شد.
جاش و بنی سفدی قراردادی ۲ ساله با شبکه اچبیاو امضا کردند.
داگ لیمان کارگردانی فیلم تازه تام کروز که قرار است با همکاری ناسا در خارج از کره زمین و در یک ایستگاه فضایی تولید شود را برعهده گرفت.
مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی ارشاد با انتشار بیانیهای برگزاری رویدادهای هنری در فضای مجازی را مشروط به قرار گرفتن در چارچوبهای قانونی کشور و اخذ تاییدیه از این نهاد دولتی اعلام کرد.
دبیرخانه نخستین همایش سراسری «تئاترمان» مهلت ارسال متن به این رویداد را که پیش از این تا ۱۰ خرداد اعلام شده بود، تا ۱۷ خرداد ماه تمدید کرد.
باحکم دبیر هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت، دبیر اجرایی این جشنواره منصوب شد.
سهراب سلیمی معتقد است باید حق واقعی هنرمندان تئاتر در قانون کار رعایت شود و به این نکته توجه شود که در هیچ کجای دنیا از حوزه فرهنگ و هنر مالیات کسر نمیشود.
نخستین ویدئو از پشتصحنه فیلم سینمایی «خروج» به کارگردانی «ابراهیم حاتمیکیا»
روزي روزگاري مرحوم هوشنگ كاووسي (منتقد قديمي سينما) درباره فيلم قيصر با تحقير و كنايه گفته بود؛ فيلمفارسي است! كيميايي هم در جواب او گفته بود تخمههايي كه تماشاگران من سر فيلم قيصر شكستند، بيشتر از فروش كل كارهاي تو بوده است. شايد اين جمله از نظر تاريخي نكتهاي را يادآوري كند، اما قطعا چيزي به كيميايي يا فيلم «قيصر» اضافه نكرده است. «ديدهبان» حاتميكياي اصيل ما، بهخاطر اين سرپاست كه از جنس سينما است يا «خاكستر سبز» كه من خيلي دوستش دارم، فيلمي است قابل تحليل و ارزشمند و رو به جلويي كه حقيقتي را براي تماشاگرش فراهم آورده.
در اين سالها و بهخصوص پس از سريال نسبتا موفق شهرزاد (كه موفقيت آن هم زير سايه پرونده مالي تهيهكنندگانش قرار ميگيرد) شاهد تولد سريال، شو و مسابقات متعددي در شبكه نمايش خانگي بودهايم. اين سريالها كه در موفقترين حالت، در حدي متوسط ارايه شدهاند، از ضعفهاي مشتركي رنج ميبرند. در اين يادداشت سعي شده با نگاهي جامع به آن دسته از اين سريالها كه بيشتر ديده شدهاند، نقاط ضعف مشتركشان بررسي شود تا شايد بتوان با يك نگاه اجمالي، متوجه شد كه موفقيت اين سريالها بيش از اينكه ماحصلِ كيفيتشان باشد، ماحصل نبود رقباي جدي است.
شوخي است كه من به عنوان سينماگر با اكران فيلمم در سينما آنلاين مخالفت كنم. يكسري تغييرات در زندگي جزو بديهيات است. بدانيد دلم قطعا با اكران فيلم طلا در سينماها بود. همه ما عوامل فيلم دوست داشتيم با تماشاگران فيلممان را در سالن سينما ببينيم. اما چه تضميني وجود دارد كه بيماري كرونا به اين زودي از كشور برود و زندگيهاي ما به روال عادي بازگردد؟
ممكن است ما از اصغر فرهادي خوشمان بيايد يا خوشمان نيايد ولي به هيچ روي نميتوانيم منكر بزرگي و اهميت فيلمسازي چون او شويم. اصلا چطور ميتوانيم بگوييم كارگرداني كه دو اسكار در كارنامه او موجود است بزرگ و با اهميت نيست؟
75 سال از پايان جنگ جهانگير دوم گذشته است و انگار هنور داستانها در قالب «كلمات سرگشته» براي بدل شدن به هنر جاري و سارياند. با آنكه تصور ميكنيم ديگر مقوله جنگ چيزي براي روايت پلشتيهايش ندارد؛ ناگهان سروكله روايت تازهاي پيدا ميشود.
شكوه در «كارگاه نمايش» ديده ميشد. زماني عليه تمام اعضاي كارگاه جبههگيري شديد وجود داشت. مجموعه اينها و رفتاري كه از هنرمندان سر زد باعث شد شكوه منزوي شود.