سعید رجبی فروتن با انتشار یادداشتی از تودیع آخرین مدیرعامل موسسه رسانههای تصویری نوشت و خبر داد با این تودیع تشریفات انحلال و یا ادغام این موسسه به مراحل پایانی نزدیک شد.
کارگردان فیلم «سلام بمبئی» با ابراز نارضایتی از دوبلهای که برای پخش این فیلم از تلویزیون انجام شده گفت: این نسخه مورد تایید من نیست مخصوصا اینکه تغییراتی در آن به وجود آمده که اصلا در فیلمنامه نبود.
سم مندس و استیو مک کویین کارگردان، استیون نایت بازیگر، التون جان و اولیویا نیوتون جان خواننده، در فهرست دریافت نشان «شوالیه» قرار گرفتهاند.
۱۷ داور آثار حاضر در بخشهای فیلم، فیلمنامه و عکس شصت و چهارمین جشنواره منطقهای فیلم کوتاه انجمن سینمای جوان «آسوریک» را داوری میکنند.
مدیر پخش حوزه هنری در پاسخ به انتقاد تهیهکننده «۲۳ نفر» نسبت به سالنهای اختصاص داده شده به این فیلم، بیان کرد که سالنها طبق آیین نامه و زودتر از موعد مقرر هم به این فیلم تعلق گرفته است.
تهیهکننده و کارگردان فیلم سینمایی «نیلگون» اعلام کردند بهدلیل طولانی شدن فرآیند تولید این فیلم، امکان حضور آن در جشنواره سیوهشتم فیلم فجر منتفی است.
مروری کوتاه بر حضور فیلمسازان جوان در دورههای اخیر جشنواره فیلم فجر نشان از آن دارد که استعدادهای نوظهور پشتوانه اصلی سینمای ایران در سالهای اخیر بودهاند.
رضا مولایی کارگردان نمایش «مردی که...» عنوان کرد این نمایش برگرفته از نمایشنامه پیتر بروک و تجربیات مستند یک روانپزشک در رابطه با بیماران اعصاب و روان است.
یک عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: شورای شهر تهران مصوبهای درخصوص حمایت از آثار فرهنگی و هنری دارد که باید جدیتر اجرای آن پیگیری شود.
کدام جشنواره بینالمللی و بهزعم برگزارکنندگان پرمخاطب جهانی را سراغ دارید که آمار بلیتفروشیاش حدود دو درصد هزینه مصروفه باشد؟
تئاتر والش مردهشوران به نویسنده کوروش نریمانی و با کارگردانی سید حسین بیطرف در سالن آمفیتئاتر مجتمع فرهنگی هنری مهر شاهرود به روی صحنه رفت.
اعتراض یا به فریاد و کنش تبدیل میشود و یا به خوندل. هنرمندی که با زمانهاش یک دل باشد، اگر از سر برخی ملاحظات سکوت کند (که این نیز خود جای بحث و تامل دارد)، این سکوت زهرآگین خواهد بود و جگرسوز. گویی هر کجا که زبان به سخن باز کند، خون و پارهجگر بالا خواهد آورد. حال این فرد اگر در قامت کارگردان قرار گیرد، چگونه باید انتظار داشت که اثرش خونی نباشد.
فیلم سینمایی «۱۹۱۷» در ژانر حماسی جنگی به تهیهکنندگی و کارگردانی سم مندس اکران بین المللی خود در سینماهای جهان را از امروز آغاز خواهد کرد.
مولفه مرگ یکی از داراییهای مهم این اثر است که به نوعی تمام شرایط جهان نمایش را در اختیار داشته و حتی از نگاهی قوه محرکی برای برونریزی شخصیتها است، زیرا جهان اثر با مرگ یکی از اعضای خانواده آغاز میشود که در روایت بیشتر حاشیه آن که همان برخورد سایر شخصیتها نسبت به این موقعیت است را مخاطب مشاهده میکند.
دیدن «پسران سندباد» ساخته رضا حائری فرصت خوبی برای تجربه گونهای از فیلمهای مستند پژوهشمحور است که جای خالی آن این روزها در سینمای مستند ایران بسیار احساس میشود. فیلمسازی که با یک ایده از بندر کنگ تا جنوب فرانسه سفر میکند تا سنتی دیرین را به تصویر بکشد. رضا حائری متولد سال ۱۳۵۳ سازنده آثاری مانند «برای کتابهایم»، «پایان همه محدودیتها»، «پرو آخر»، «با این دستها»، «نامهای از مترو»، «مجموعه اطلس تهران» و «یک گزارش ناتمام» است که در این آخرین فیلمش روایتگر روزگار سپریشده دریانوردانی است که حالا بخشی از تاریخ شدهاند؛ مردمانی سختکوش و شریف…
جوان نوشت: محسن امیر یوسفی، رئیس کانون کارگردانان خانه سینما، با وجود آنکه از قانون سینمای کشور مطلع است، در درخواستی عجیب، خواستار حضور فیلم اکران شده «آشغالهای دوستداشتی» در جشنواره فیلم فجر شدهاست. به نظر میرسد این اتفاق، بیشتر یک اسکیبازی خبری محسن امیریوسفی با نام بهروز وثوقی است.
محسن امیریوسفی، در نامهای از اعضای هیات انتخاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر خواست تا با نمایش «آشغالهای دوست داشتنی اصل»، اجازه دهند بازی بهروز وثوقی، پس از ۴۱ سال بر پرده سینما دوباره دیده شود.
نسخه نهایی «زنبور کارگر» به کارگردانی افشین صادقی و بازی حمید فرخنژاد، شبنم مقدمی، سعید آقاخانی و پگاه آهنگرانی به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر تحویل داده شد.
محمدرضا اصلانی عقیده دارد شاید سینمای داستانی ما فهم عمومی را گشترش میدهد.
هفته اول زمستان با اکران دو فیلم جدید همراه بود که یکی از آنها «زیر نظر» ساخته مجید صالحی بود که توانست در همان روزهای اول استقبال مردم را به همراه داشته باشد.