قربان محمدپور کارگردان «دختر شیطان» دربارهی عدم اکران فیلماش در شهر قم نوشت: مگر دختر شیطان چه داشت که نمیگذارید در شهر قم اکران شود؟
پتانسیل فرم و میزانسن «است» برای ارائه مطالب مورد نظر خود آنقدر بالاست که در همین حالت تکبعدی خود، مخاطب را خسته نکرده و موجبات آزارش را فراهم نمیآورد. از آن جا که نمایشنامه برای اجرای بدین صورت نمایش به نگارش درآمده، هوشمندی خاصی را در ساختار خود رعایت کرده است. مدرسهای را تصور کنید که فقط در آن دانشآموزان حضور دارند و نه معلمی هست و نه مدیر و نه حتی ناظمی. اما این حضور تنها به شکل فیزیکی غایب است و تحکم و جبرشان پابرجاست. این اختیار هوشمندانه، خشونت ظریفی که در رفتار دبیران وجود دارد را به شکلی زیرکانه نمایش میدهد و قطعا جذابش میکند اما به هیچوجه کنش نمیسازد.
فیلم با وجود قوام کلی داستان و کلیت خوب و قابل قبولش، مانند سایر فیلمهای سفارشی و شبه سفارشی، دارای مشکلات اساسی در نوع نگاه به رویدادهای خاص است. هر فیلمسازی مختار است که بر اساس سلیقه و صلاح دید خود، قسمتی دلخواه از یک داستان مشخص را برای روایت سینمایی اش برگزیند. اما گزینش چنین فیلمسازانی (مانند کاری که مهدویان در ماجرای نیمروز کرد) بر اوج طوفان است نه آرامشهای دروغین پیش از طوفان.
با به پایان رسیدن فیلمبرداریِ «ابراهیم» تازهترین تجربهی عباس امینی، تدوین این فیلم آغاز شد.
این هفته در بخش مرور پرونده کاری بازیگران، فیلم هایی از «داستین هافمن» ، دربخش صحنه گران (مرور آثار) شبکه نمایش پخش میشوند
فیلم سینمایی «نیوکاسل» به کارگردانی محسن قصابیان بهزودی اکران میشود.
دواین جانسون با دریافت جایزه نسل از جوایز امتیوی موویز مورد تجلیل واقع میشود.
شنبه ۲۵ خردادماه مراسم بزرگداشت ۱۰ سالگی تأسیس تماشاخانه ایرانشهر با حضور هنرمندان و مدیران فرهنگی هنری کشور در این مجموعه تئاتری برگزار میشود.
علیرضا مهران از اجرای نمایش «هوس و هفت دقیقه» که اقتباسی ایرانی از نمایشنامه معروف «اتوبوسی به نام هوس» است، با بازی فرزاد حسنی در عمارت نوفل لوشاتو خبر داد.
شخصیتهای «سرخپوست» همدلی ما را برنمیانگیزند؟ از خودمان میپرسیم این آدمها چه ربطی به من دارند؟ چرا چنین چیزی میپرسیم؟ چون قرار است در فیلمها رنجهای انسانهایی را ببینیم که نه زمانه و نه طبقه و نه شغلشان، هیچکدام شاید ربطی به ما نداشته باشد، اما پرسشها و بیچارگیهای ما را دارند.
مدیر مجموعه تئاترشهر طی روزهای گذشته ضمن رایزنی با برخی مقامات دولتی و انتظامی با آنها پیرامون بهسازی و اصلاح شرایط اجتماعی محیط پیرامونی این مجموعه در نامه ای به وزیر کشور و شهردار تهران خواستار اقدامات آنها برای بهبود اوضاع فعلی شد..
۱۳ ساله بود که عشق عکاسی او را راهی لالهزار کرد و در همان سنین بهعنوان کارگر ساده در یک عکاسی مشغول به کار شد. ژوله که تقریباً همه او را بهنام «اصغر بیچاره» بهیاد میآورند ۲۲ خرداد ۱۳۰۶ در تهران به دنیا آمد و سه سال پیش دقیقاً در همین روز و در سن 89 سالگی در آپارتمانش در کالیفرنیا از دنیا رفت.
در جشنواره فیلم فجر حدود 2 هزار صندلی به منتقدان اختصاص پیدا میکند در حالی که تعداد منتقدان جدی با ارفاق به بیش از 20 نفر هم نمیرسد. تعداد زیادی از همین 2 هزار نفر در یک گوشه در اتاقی نشستهاند و با وجوه دریافتی پخش کننده یا کارگردان بدون این که فیلم را بفهمند فضایی ایجاد میکنند که در جهت منافع آنها کاربرد هم دارد.
ترس در فیلم «یک مکان ساکت» جان کرازینسکی چیزی است هیولاوش. داستان فیلم در مورد موجودات بیگانه فضایی است که به زمین سلطه پیدا کرده اند. موجوداتی ترسناک با جنگال های بزرگ و با گوش هایی به شدت حساس به صدا که عامل هر صدای غیر طبیعی را در جا نابود میکنند. بشریت در آستانه نابودی کامل است.
کسانی باید مذمت شوند که با سوء مدیریت خود باعث شده اند هر روز تعداد قابل توجهی از ایرانیان جلای وطن کنند و به شرق و غرب عالم بروند تا بدانجا که طبق اعلام مقامات رسمی، ایرانیان در 120 کشور جهان پراکنده شده اند؛ آن هم نه اندکی از جمعیت که 5 تا 6 میلیون نفر و حدود 7 درصد از کل جمعیت ایران! غم انگیز نیست؟!
فرید میگوید: امروز کسی جرأت ندارد که به یک بازیگری که خود را سوپراستار میداند بگوید برای حضور در یک نقش تست بدهد.
دبیر سی و دومین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان گفت: جشنواره فیلم کودک و نوجوان در آستانه ورود به چهارمین دهه از عمر خود به یک نهاد پر قدرت، جریانساز و تأثیرگذار تبدیل شده است.
محمد رحمانیان در اولین شب از اجرای نمایش «چشم به راه میرغضب» گفت: من به عنوان یک تماشاگر علاقهمند به نمایش ایرانی تلاش میکنم از هر کار حسین کیانی، درسهای تازهای بیاموزم.
سیلویا مایلز بازیگر «کابوی نیمه شب» در ۹۴ سالگی درگذشت.
نمایشنامهنویس، بازیگر و فیلمساز مشهور هندی در ۸۱ سالگی چشم از جهان فروبست.