یک کارشناس میراث فرهنگی گفت: سنگلج حریم دارد و ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج مطابق قانون تخلف است.
پیام دهکردی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون گفت: هنوز هم منتقد نمایشهای لاکچری هستم و تمامقد دفاع میکنم که کار «جنایات و مکافات» لاکچری نیست.
«بدون نسخه» به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین کنزق در تماشاخانه سپند روی صحنه میرود.
نمایش «مولن روژ» به کارگردانی حسین پارسایی از امروز (9 تیر ماه) اجرای خود را آغاز می کند.
هادی حجازیفر، بازیگر و کارگردان تئاتر با روی صحنه آوردن رومئو و ژولیت پس از نزدیک به سهسال فعالیت مداوم در سینما، به عرصه تئاتر باز میگردد.
انتشار سند راهبردی «تئاتر شهر» این پرسش را با خود به همراه دارد که آیا قرار است این مجموعه دولتی به بخش غیردولتی واگذار شود؟
نمایش «فرانکنشتاین» به کارگردانی ایمان افشاریان، مهر و آبان سال جاری در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه میرود.
نمایش «فرشته تاریخ» به کارگردانی محمد رضایی راد در حالی به اجراهای خود ادامه می دهد که سه اثر نمایشی جدید از این هفته در مجموعه تئاتر شهر اجراهای خود را آغاز می کنند.
نمایش «۵۶،غسالخانه تهران» به زودی در تماشاخانه دیوار چهارم به روی صحنه می رود.
با نیم نگاهی به «نفرین قحطیزدگان» متوجه این موضوع میشویم که تا چه اندازه این متن حتی در فضا و فرهنگ آمریکایی خود نیز سطحی و عقبافتاده است. ماجرای جنگ ویتنام، شعارهای دهان پرکن سیاستمداران بعد از جنگ، بازگشت به دوران طلایی آمریکا و ساختوساز و آبادانی کشور به دست دلالان از جمله موتیفهای اصلی شپارد در این نمایشنامه است.
کمپانی «گریپ» بلژیک با همکاری عمارت نوفللوشاتو، پرفورمنس بودن (Being) را در این مجموعه نمایشی روی صحنه میبرد.
۶۶ اثر متقاضی شرکت در بخش مرور جشنواره نمایشهای آیینی و سنتی توسط هیات انتخاب بررسی میشوند.
ایوب آقاخانی اعلام کرد که نگارش نمایشنامه «رگ» با موضوع تاریخ معاصر ایران به پایان رسید و این اثر سال جاری در مجموعه تئاتر شهر اجرا خواهد شد.
کامبیز بنان کارگردان نمایش «ز» که از دوشنبه ۱۰ تیر در خانه نمایش مهرگان روی صحنه میرود، تصریح کرد برای حمایت از گروهها باید به جای بلیت مهمان، بلیت آثار را بخریم.
نمایشنامهنویس شهیر انگلیسی قصد دارد براساس یک کوارتر قدیمی یهودی به تئاتر وستاند بازگردد.
گویی برای مجموعههای فرهنگی تاریخی تهران که سالهاست زیر نظر وزارت ارشاد در اختیار مجموعههای فرهنگی و نمایشی قرار گرفتهاند و بعد از ثبت ملیشان مشکلات و خردهفرمایشهای زیادی را توسط این مجموعهها و حتی مدیریت شهری به چشم دیدهاند آسیاب به نوبت است
مهدی هاشمی یکی از ستارههای هنر بازیگری در ایران بود. در نسل او 6 ستاره بزرگ وجود داشتند؛ خسرو شکیبایی یکی از این 6 نفر بود که سالها پیش درگذشت. جهانگیر الماسی و احمد نجفی اعتبارشان را پای دولت قبل گذاشتند و پرویز پرستویی و رضا کیانیان پای دولت فعلی آن را باختند. فقط مانده بود مهدی هاشمی که تا مدتها توانست به این فضاهای حاشیهای آلوده نشود؛ اما چند روز پیش به نوعی دیگر، این اتفاق برای او هم افتاد.
عمدتا همه تئاترهای خوب، موفق و پرتماشاگر از پس هزینههای خودشان برنمیآیند. اگر همکاری همه اعضای گروه در تخفیف دستمزدهای خودشان نباشد شاید خیلی از کارها پا نگیرند. با اینکه دستمزد قرارداد بسته میشود با رقم مشخص بین 60 تا 70 درصد، خود جامعه تئاتریها همکاری میکنند. با وجود وضعیت اقتصادی جامعه فکر نمیکردیم با چنین تماشاگری روبهرو شویم. بیاغراق بگویم دو برابر توقعم الان فروش میکنیم. تماشاگر و گیشه داریم که از پیشبینی من جلوتر است، اما با این وجود میگوییم به سوددهی نمیرسند.
الهام پاوه نژاد گفت: بخش چالش برانگیز و سخت «عاشقانه های خیابان» ارتباط با مخاطب است.
از سال گذشته اعتبارمان در حوزه تئاتر کم شد، سال 96 اعتبار مصوب ما 33 میلیارد بود و چیزی در حدود 25 میلیارد توانستیم اعتبار جذب کنیم. سال 97 اعتبار مصوب 25 میلیارد تومان شد، یعنی حدود هشت میلیارد تومان کسر شد، بهاضافه اینکه سال 97 ما رقمی حدود هفت میلیارد بدهی سال گذشته را هم داشتیم. یعنی در سال گذشته با جذب 25 میلیارد، آن کسری هفت میلیارد و 200 میلیون تومانی سال 96 را هم تسویه کردیم.
پوستر نمایش بانوی آوازخوان با ترجمه، دراماتورژی و کارگردانی علیرضا کوشک جلالی با طراحی مصطفی پیرهادی با نزدیکی به شروع اجرا رونمایی شد.