سرانجام پس از کشمکشهای رسانهای بر سر عنوان مدیریت رضا مردانی، معاونت امور هنری وزارت ارشاد با صدور حکمی از سوی سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به این ابهام پایان داد. بر اساس این حکم، رضا مردانی به طور رسمی به عنوان مدیرکل هنرهای نمایشی منصوب شد تا مدیریت این اداره کل را برعهده بگیرد.
نمایش «قاتل بی رحم» به کارگردانی محمدجواد بشارت از ۲۰ مرداد در سالن اصلی برج آزادی روی صحنه می رود.
نمایش «این قصه را آهسته بخوان» نوشته و کار مهدی نصیری روز دوشنبه، ۲۲ مردادماه به طور ویژه برای هنرمندان، منتقدان و خبرنگاران اجرا می شود.
خسرو شهراز بازیگر نمایش «دیگری» به نویسندگی و کارگردانی محمد حاتمی که در تالار حافظ به روی صحنه است پس از حاظر نشدن به روی صحنه موجب تعطیلی این نمایش شد
آیدا کیخایی قرار است متن «تیم شنا» اثر جابر رمضانی را در تورنتو به زبان انگلیسی اجرا کند.
کارگردان و نمایشنامهنویس تئاتر از گذراندن مراحل تمرین کنسرت ـ تئاتر «گوژپشت نتردام» خبر داد و گفت: این نمایش قرار است در تماشاخانه باران در هفته پایانی مرداد روی صحنه برود.
اجرای نمایش «آنشرلی با موهای خیلی قرمز» به کارگردای امیربهاور دهکردی در سالن اصلی تالار مولوی تمدید شد.
پوستر نمایش «پادشاه میمیرد» به کارگردانی محمدرضا سعادتی با طراحی نجمه کمالی دهقان در آستانه آغاز اجراهای این نمایش رونمایی شد.
کارگردان «آدمکش» با اشاره به دراماتورژی که روی متن اصلی انجام داده است، عنوان کرد در این نمایش از فضای رئالیستی متن فاصله گرفته و اثری انتزاعی را روی صحنه خواهد برد.
کشور فرانسه با دو نمایش"پادشاه سرگردان" و " کوچکترین نمایش از انتهای دنیا " در هفدهمین جشنواره بینالمللی نمایش عروسکی تهران مبارک حضور دارد.
پیش فروش اینترنتی نمایش « در اعماق » نوشته ماکسیم گورگی و به کارگردانی علی رضا کامیارنیا از امروز 17 مرداد ماه در سایت تیوال آغاز شد.
بلیت نمایش "خانه نم زده" نوشته حامد مکملی و کارگردانی شادی اسد پور که اجرای خود را از 11 مرداد ماه در عمارت نوفل لوشاتو آغاز کرده و با استقبال خوب تماشاگران و هنرمندان روبه رو بوده است با 30% تخفیف به دانشجویان ارایه خواهد شد.
مهلت ثبت نام در جشنواره تئاتر باران که این دوره با عنوان"فغر" برگزار می شود؛ تا 22مرداد ماه تمدید شد و علاقه مندان میتوانند تا پایان تاریخ اعلام شده، به دبیرخانه مجموعه تئاتر «باران» مراجعه کنند.
نادر برهانی مرند طی پیامی روز خبرنگار را به اهالی رسانه تبریک گفت.
مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و رئیس تماشاخانه ایرانشهر در پیامی از خبرنگاران و اهالی عرضه خبر و رسانه تقدیر کرد
برگزاري كنسرتي موفق و پرمخاطب در روزگار امروز موسيقي ايران، كار چندان پيچيدهاي نيست. تنها كافي است گروه برگزار كننده دو مولفه اصلي را در نظر گرفته و رعايت كنند: حضور خواننده محبوب و پر مخاطب و گروه بازيگران چهرهاي كه از خيل هزاران، سري بين سرها درآورده باشند. اگر به اين دو مولفه انواع و اقسام تبليغات رسانهاي را هم بيفزاييد آن وقت است كه به قول قديميها نانتان در روغن غوطه ميخورد. گواه اين مدعا نمونههاي اجرايي مختلفي است كه طي سالهاي اخير رشد فزاينده داشتهاند؛ اجراهايي كه يك روز عنوان «كنسرت-پرفورمنس» را يدك ميكشند، روز ديگر «كنسرت- نمايش» و قس عليهذا.
نمايش ريچارد به نويسندگي و کارگرداني حميدرضا نعيمي اين شبها با بازي حامد کميلي، بهناز نازي، شقايق فراهاني، کتانه افشارينژاد، يعقوب صباحي، منوچهر عليپور، کامبيز اميني، فريد قبادي، رضا جهاني، محسن سالاري، ايمان سلگي، اشکان دلاوري، علي گلشني، عيسي حسيني، اميرارسلان خالويي، مجتبي باباييفرد، سپاس رضايي، محمد نيازي، عطا مقيمي، افشين حسنلو، آرش عليقليان، پرهام ابراري، فرهاد قديمخاني، حسين عارف، اشکان شريعت، صالح لواساني و اميد شوندي در تالار وحدت روي صحنه ميرود. تئاتري که در ۱۲۵ دقيقه اقتباسي از «ريچارد سوم» شکسپير را به نمايش ميگذارد.
اتفاق که هماکنون در تالار کوچک مولوی روی صحنه میرود، بر اساس نمایشنامهای اقتباسی است، برگرفته از داستان «اتفاق» نوشته هاینریش بل. همه ماجرا به شکل بسیار سادهای بازگوشدنی است. همهچیز از آنجا شروع میشود که کارمند سادهای که مانند هر آلمانی دیگری در آن سالها خاطرات بسیاری را از زمان جنگ با خود دارد، وقتی به اداره میرود،
حال میتوان به میانجی ترجمه رشکبرانگیز عبدالله کوثری از نمایشنامه «هیپولیت» یا همان «ایپولیتوس»، با جهان به نسبت رئالیستی «اوریپید» یا همان «ائوریپیدوس» به شکل بیواسطهتری مواجه شد؛ روایتی که یادآور داستان یوسف و زلیخاست.
مهلت ارسال نسخه ویدیویی (DVD) متون برگزیده بخش بازخوانی شانزدهمین جشنواره بینالمللی تئاتر مقاومت تا ۲۵ شهریورماه است.
امیر دژاکام با بیان اینکه «متاسفانه بسیاری از آثاری که امروز روی صحنه میروند از تفکر خالیاند» گفت: نوعی از فرمالیست اتفاق میافتد که در آن درد کارگرها، بچههای بیسرپرست و طبقه محروم تبدیل به یک «شو» میشود که با آن آواز میخوانیم، شادی میکنیم و ۶ میلیارد تومان هم میفروشیم اما کوچکترین دانشی درباره اینکه این بچهها چه دردی را متحمل میشوند به دست نمیآوریم.