فیلم سینمایی «ماهورا» فردا ۱۷ بهمنماه وارد شبکه نمایش خانگی میشود.
یک فیلم و یک انیمیشن کوتاه ایرانی در جشنواره فیلمهای کوتاه مستقل هنگ کنگ به نمایش در میآیند.
فیلم کوتاه داستانی «دوستت دارم» به کارگردانی بابک حبیبی فر به جشنواره ای در شیلی راه یافت.
جشنواره سیوهفتم فیلم فجر در حالی از نیمه عبور میکند که رونمایی از برخی فیلمها این سوال را به صورت جدی پیش کشیده که کدام «سلیقه» برفرآیند «انتخاب» این آثار حاکم بوده است؟
نشست رسانهای سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر با حضور نادر برهانی مرند برگزار شد.
آمار تفکیکی اطلاعات فروش و تماشاگر تماشاخانههای اداره کل هنرهای نمایشی تا روز جمعه ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ مشخص شد.
در هفتمین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، مستند «نت های مسی یک رویا» و فیلمهای«دیدن این فیلم جرم است»، «۲۳ نفر» و «پالتوشتری» اکران میشوند
مسعود بخشی در مورد ارتباط بخش فرهنگی سفارت فرانسه با تولید فیلم «یلدا» گفت: به هیچ عنوان چنین چیزی نبوده است، من اولین بار است که چنین چیزی را می شنوم.
نشست خبری فیلم «جمشیدیه» با حضور یلدا جبلی (کارگردان)، ستاره پسیانی، پانتهآ پناهی ها، سارا بهرامی، حامد کمیلی، شادی کرم وردی، ندا جبرائیلی، محمد ولی زادگان (بازیگران)، محمد صادق آذین (تهیه کننده)، فردین خلعتبری(تهیه کننده و آهنگساز)، آرش قاسمی(صداگذار)،حبیب مجیدی(عکاس)، عظیم فراین(گریمور) و دیگر عوامل فیلم با اجرای محمود گبرلو در سومین سانس از ششمین روز از جشنواره برگزار شد.
نشست خبری فیلم «مردی بدون سایه» با حضور علیرضا رئیسیان (کارگردان و تهیه کننده)، به آفرید غفاریان، لیلا حاتمی، پانته آ سیروس، نسیم ادبی، نادر فلاح، علی مصفا، عاطفه الهی، شادی کرم رودی (بازیگران)، ستار اورکی(آهنگساز)، محمدرضا دلپاک (طراحی و ترکیب صدا)، مجید کریمی (مجری طرح)، علیرضا نیکو لعل (مدیر فنی) و دیگر عوامل فیلم با اجرای محمود گبرلو در آخرین سانس از ششمین روز از جشنواره برگزار شد.
یلدا با پی رنگ نخ نمای قصاص وبخشش دورنمای کلیشه وتکراری دارد.کیفر(حسن فتحی)،دهلیز(بهروز شعیبی) و…خیلی دور که نرویم همین مجموعه ماه عسل با حال وهوای ماه رمضان نمونه های قابلی در انتخاب همین موضوع وپی رنگ بوده اند.اتفاقا بستر روایتی یلدا هم یک شوی تلویزیونی انتخاب شده وقرار است مخاطب موضوع را در قالب یک برنامه تلویزیونی پُرمخاطب دنبال کند
جابر رمضانی ملغمهای از یان کات، چرمشیر و پسیانی در ظرف استرومایر آفریده است. نتیجهاش نمایشی است که حوصلهات سرمیرود، همان چیزی که استرومایر از آن دوری میجوید.
فیلم یک ایده مرکزی خوب داشته ولی تا پایان در همان ایده مرکزی باقی میماند و یک سانتیمتر جلوتر هم نمیرود و اجرای فاجعه بار صدرعاملی برای این قصه ناقص، ضعیفترین کار او را در کارنامه پر و پیمانش ثبت میکند.
با آنکه دستگاههای دولتی و جشنوارههای تئاتری و متخصصان امر در سخنرانیهایشان از افت کیفیت نمایشنامهنویسی در ایران میگویند، جشنواره فجر در گزارشی کمیتگرا همه چیز را خوب توصیف کرده است.
سالهاست بخش عمدهای از سینما درگیر فیلمهای آپارتمانی است که داعیه سینمای اجتماعی و انسانی دارند اما «شبی که ماه کامل شد» سالها از این شکل فاصله گرفته و پا به عرصه واقعی سینما گذاشته است
اگر طبقه متوسط تیپیکال روشنفکر آنچنان که در ناگهان درخت میبینیم بچه ننه و ننر هستند، ادعاهای بعدی روشنفکران برای چیست؟
شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی پیامی را برای سی و هفتمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر منتشر کرد.
«شاباشخوان» نمایشی به کارگردانی غلامرضا عربی و براساس متنی از محمد چرمشیر است که با ۱۲ بازیگر زن نابینا روی صحنه رفته که یکی از آنها از قربانیان اسیدپاشی است. او هدف از اجرای این اثر را تغییر نگاه مردم به نابینایان و بهبود کیفیت زندگی جامعه درگیر این معلولیت میداند.
سازندگان فیلم جاندار معتقدند که امروز جامعه ناراحت و عصبانی داریم اما این جامعه ناراحت، رفتارهای متفاوتی دارند.
یک منتقد سینما و تلویزیون معتقد است که افرادی به عنوان کارشناس به برنامههای سینمایی ایام جشنواره فیلم فجر دعوت میشوند که یا حرف میزنند یا انتقاد میکنند و هیچ ایده برنامهسازی در پس آن وجود ندارد؛ مگر اینکه شانس بیاورید و یک منتقد یا مجری خوب در برنامه حاضر شود و خوب صحبت کند.