«درد و شکوه» جدیدترین فیلم پدرو آلمادوار یکی از ۳ گزینه اسپانیا برای معرفی به آکادمی اسکار برای رقابت در فیلم بینالمللی اسکار ۲۰۲۰ است.
در حالی که «اسپایدرمن» به مناقشهای جدی بین دیزنی و مارول با سونی بدل شده و این ابرقهرمان را از جهان سینمایی مارول جدا کرده، این موضوع با موضعگیری دختر استن لی روبرو شده است.
نمایش «مرفی» به نویسندگی سپیده ضیایی و کارگردانی نگین ضیایی روی صحنه میرود.
نمایش «شکم» از یکشنبه ۳ شهریور در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه میرود.
اسامی نامزدهای بخشهای پژوهش و مسابقه ایدهپردازی و نمایشنامهنویسی برای فضاهای بیرونی چهاردهمین جشنواره بینالمللی تئاتر خیابانی مریوان اعلام شد.
بلیت نمایش «علیه من شهادت نده ۹۰» نوشته آرمان طیران و کاری از حسین حیدری پور همه روزه به غیر از روزهای پنجشنبه و جمعه برای دانشجویان تخفیفدار شد.
«تنفس» به کارگردانی فرشید ایوبینژاد بهترین فیلم جشنواره آسیایی-آمریکایی «هوستون» شد.
کانون فیلم خانه سینما به مناسبت نخستین سالگرد فقدان زنده یاد منوچهر عسگری نسب کارگردان و تهیه کننده یاد و خاطره او را گرامی میدارد.
فیلمبرداری فیلم سینمایی «پسرکشی» به کارگردانی محمدهادی کریمی به پایان رسید.
نمایش مهجور نسخه ترمیمشده فیلم «نیاز» آن هم پس از ۲۸ سال در حاشیه سیودومین جشنواره فیلمهای کودک و نوجوان، فرصتی شد تا علیرضا داوودنژاد از این فیلم تحسینشده کارنامه خود بگوید.
مراسم بزرگداشت مریم سعادت و مهین جواهریان ۲ هنرمند با سابقه حوزه کودک و نوجوان در خلال سی و دومین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان برگزار شد.
شرکت سوئدی مووی اسکُرمدیا آلبوم موسیقی انیمیشن «آخرین داستان» با آهنگسازی کریستف رضاعی را منتشر میکند.
ما تئاتر کار نمیکنیم که صرفا تئاتر کار کرده باشیم چرا که نتیجه این تفکر یعنی به هر قیمتی و در هر مکانی اجرا رفتن. باید نشست در تنهایی و تکلیف خود را روشن کرد. آیا همیشه تئاتر کار کردن یعنی در چهارچوبهای ساخته شده قرار گرفتن و روز به روز کوچک و کوچک شدن؟!
پوستر انگليسى و فارسى نمایش «گرگ ها» به طراحی حامد حکیمی رونمایی شد.
«قصه طلسم حریر و ماهیگیر» اثر علی حاتمی در رپرتوار نمایشنامهخوانی گروه تئاتر گیتی در حمایت از مردم سیلزدهی شهر معمولان، استان لرستان خوانده میشود.
در دور جدید اجراهای مجموعه ی تئاترشهر ، «تصعید» به کارگردانی محمد صاحبی و «اسکرین شات» اثر ندا قربانیان به ترتیب در کارگاه نمایش و تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفتند.
در جامعه سرمايهداري امروز ردهها و صنفهايي وجود دارند كه به چشم ما نامرئي هستند. آنها را در لفافه و خارج از ديد نگه ميداريم و نگاه سرسري و تحقيرآميزي به سلسله مراتب طبقاتي داريم و آن را يادگاري از گذشته ميبينيم، اما واقعيت اين است كه مرزي طبقاتي وجود دارد كه نميتوان از آن گذر كرد. فكر ميكنم اين فيلم شكافهاي ناگريزي را حاصل اصطكاك دو طبقه در جامعه امروزِ بهشدت دوقطبي است، نشان ميدهد.
آن طور كه ميتوان از فيلمهاي پيشين بونگ جون-هو انتظار داشت، سينماي او همواره به نوعي در نسبت و ارتباط با سينماي «ژانر» قرار ميگيرد، نسبت و ارتباطي شخصي كه تجربهگرايي و حتي بازيگوشي با مولفههاي ژانري ويژگي و خصيصه اساسي آن به شمار ميآيد. از اين منظر، «انگل» نيز تماما در راستاي رويكرد هميشگي بونگ جون-هو و در امتداد كارنامهاش قرار دارد، اثري بازيگوشانه و سرگرمكننده كه در سطح درونمايه بار ديگر ميكوشد ابعاد انتقادي جامعهشناسانه گوناگوني را نيز دربرگيرد.
کافیست که این فیلم در یکی دو سینما در کشور آمریکا برای مدتی اکران شود، سپس سازندگان به راحتی می توانند فیلم را به آکادمی معرفی کنند.
رضا بهرامی نمایش «کریم لوژی» را با نگاهی به زندگی کریم «شیرهای» و برپایه اجرا به شیوه نمایش ایرانی به زودی در تئاتر شهر روی صحنه میبرد.