بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی امروز زنگ آغازین خود را با اجرای نمایش «درنیومده» در سالن اصلی تالار مولوی می‌نوازد.

چارسو پرس: بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی از امروز (یکشنبه 16 اردیبهشت ماه) فعالیت خود را در مراکز و تالارهای نمایشی تهران آغاز می‌کند.

زنگ آغازین نمایش‌ها با «درنیومده» به کارگردانی سعید زارعی از دانشکده هنرهای زیبا نواخته می‌شود که اجرایش ساعت 16 و 19 در تالار اصلی مرکز تئاتر مولوی است.

از مجموعه سالن‌های نمایشی تئاتر شهر نیز تالار قشقایی چند شب اجراهای تئاتر دانشگاهی را پوشش می دهد. در شب نخست جشنواره نمایش «چمدان من وطن من است» به نویسندگی و کارگردانی مهفام نزهت شعار کاری مشترک از ایران و آلمان به صحنه می‌رود.


پلاتو اجرای تئاتر شهر نیز نمایش «نیست» به نویسندگی و کارگردانی حسنیه زاهدی از دانشکده هنر و معماری ساعت 16:30 و 18:30 اجرا می‌شود.

سالن انتظامی خانه هنرمندان نیز امشب میزبان نمایش «کمانگیر» به نویسندگی و کارگردانی عرفان ابراهیمی ساعت 18:30 و 20:30 و دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران ساعت‌های 15 و 17 میزبان نمایش «دلقک‌های غمگین» به نویسندگی علی حاتمی نژاد و کارگردانی مانلی حسین پور از دانشگاه آزاد واحد تنکابن است.

سایر اجراها نیز عبازتند از: دانشگاه هنر؛ پلاتو خسروی ورکشاپ (شایلات)، کارگاه دکور نمایش؛ «مقدس» از سعدی محمدی از تربیت مدرس، تالار هنر؛ ورکشاپ تاتسویا از ژاپن.


حسین عبداللهی دبیر جشنواره تئاتر دانشگاهی به فارس گفت که اولویتشان برای این جشنواره تجربیات جدید در تئاتر است. 

بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی از ۱۶ تا ۲۵ اردیبهشت در تماشاخانه‌های تهران برگزار می‌شود.