تبریز - ایرنا - سیزدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران (قره داغ) در اهر آغاز شد.

پایگاه خبری تئاتر: در این دوره از جشنواره، ۲۸ اثر از آثار هنرمندان ۱۳ استان در بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی و آئینی سنتی رقابت می‌کنند. ۱۸۷ اثر از ۲۶ استان کشور شامل ۷۴ اثر در بخش صحنه‌ای، ۷۹ اثر خیابانی و ۳۴ اثر آئینی سنتی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی درباره این جشنواره گفت: ارسباران در تاریخ، وقایع، شخصیت های تاریخی و مذهبی، آداب و سنن، رونق تولید (تولید و اشتغال با کالای ایرانی)، فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ و سنن بومی و محلی، کودکان کار و خیابان، اخلاق و دین مداری، جهان عاری از جنگ و تروریسم، کتاب و کتاب‌خوانی، محیط زیست، اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقاء سلامت و مصرف صحیح نعمت های خداوندی (آب، برق، گاز) از محورهای اصلی این جشنواره است.

علی محرمی افزود : معرفی ارسباران در گذر تاریخ، شخصیت‌های تاثیرگذار ارسباران در تاریخ، آداب و رسوم ارسباران و ارسباران و دنیای مدرن عنوان موضوع های ویژه این جشنواره است و آثار تولید شده با این موضوعات مورد حمایت ویژه جشنواره قرار می‌گیرد. سیزدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران با هدف اشاعه هنر تئاتر و تقویت آن، رشد فرهنگ و سنن و آداب و رسوم بومی و بهره‌برداری از این دستاوردها برای ترویج گردشگری و ایجاد اشتغال تا ۲۹ مرداد در اهر برگزار می‌شود.

ارسباران (قراه داغ) نام یکی از مناطق تاریخی و توسعه‌پذیر آذربایجان‌شرقی است که همه ساله در فصل تابستان میزبان گروه‌های مختلف تئاتر کشور است.

مجمع تئاتری های ایران هر ساله در این منطقه در قالب جشنواره تئاترهای کوتاه ارسباران تشکیل می‌شود و هنرمندان تئاتر ایران در بخش رقابتی و غیررقابتی به اجرای نمایش در مناطق مختلف شهرستان اهر که مرکز منطقه ارسباران است می‌پردازند.