دبیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با اشاره به افزایش تعداد بخش‌های این دوره نسبت به دوره‌های گذشته جشنواره تأکید کرد: در این جشنواره به تئاتر دانش‌آموزی توجه ویژه‌ای شده است.

پایگاه خبری تئاتر:  پیام دهکردی درباره وضعیت برنامه ریزی‌ها و اهداف مدنظر برای بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: با گفتگوهایی که با بزرگان تئاتر کودک و نوجوان انجام دادیم و با در نظر گرفتن دیدگاه‌های خانواده تئاتر کودک و نوجوان فراخوان جشنواره بیست و یکم را منتشر کردیم که طی آن 6 بخش جشنواره به 10 بخش ارتقا پیدا کرد.

وی ادامه داد: بخش‌های بسیار مهمی نظیر پژوهش، تئاتر دانش‌آموزی، پوستر و عکس به بخش‌های جشنواره تئاتر کودک و نوجوان افزوده شدند.

دبیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان درباره برنامه ریزی‌های انجام شده برای تعامل با وزارت آموزش و پرورش در بخش تئاتر دانش‌آموزی تأکید کرد: ما توجه ویژه‌ای به تئاتر دانش‌آموزی داریم. بدون شک باور من بر این است آنچه که به تئاتر بزرگسال غنا می‌بخشد، قدرت و داوم تئاتر دانش‌آموزی است. ما در این راه نیازمند حرکت منسجم نهادهای مربوطه هستیم که جدی‌ترین آن‌ها وزارت آموزش و پرورش است.

دهکردی افزود: رفتار و نگاه به تئاتر دانش‌آموزی در نگاه کلان وزارت آموزش و پرورش باید به یک نگاه واجب و حیاتی تبدیل و مانند باقی دروس به صورت جدی پیگیری و سراسری شود. ما در این زمینه نیازمند یک جهد و عزم جدی هستیم تا اتفاق خوبی رخ دهد.

این بازیگر تئاتر درباره دعوت از چهره‌های با سابقه تئاتر کودک و نوجوان برای حضور و اجرای اثری نمایشی در جشنواره بیست و یکم تئاتر کودک و نوجوان یادآور شد: تمام کوشش من بر این است که در این دوره از جشنواره یک یا دو هنرمند با سابقه تئاتر کودک و نوجوان اثری را تولید و اجرا کنند. عملیاتی کردن اینکه از حضور پیشکسوتان این عرصه به شکل اجرایی و اینکه اثری را تولید و اجرا کنند، استفاده کنیم نیازمند زمان و فراهم شدن زیرساخت‌های مورد نیاز است.

وی ادامه داد: البته تمام تلاش من بر این است که از چهره‌های با سابقه و پیشکسوت تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره بهره‌مند باشیم و در بخش‌های مختلف از همکاری این عزیزان استفاده کنیم.