کیم یوجونگ (Kim Yoo-jung) با ۲۴ سال سن و ۲۰ سال پیشینه‌ی بازیگری، یکی از باسابقه‌ترین بازیگران جوان کره‌ای است. او کار خود را سال ۲۰۰۳ هنگامی که تنها ۴ سال داشت، به عنوان بازیگر و مدل آغاز کرد و تاکنون در فیلم‌ها و سریال‌های موفق و مشهور بسیاری نقش‌آفرینی کرده است. در مقاله‌ی پیش رو بهترین سریال‌های کیم یو جونگ به شما معرفی می‌شود.
چارسو پرس: وقتی پای سریال‌های کره‌ای به میان می‌آید، قصه‌ی اولین دیدار شخصیت‌های اصلی در دوران کودکی، یکی از کلیشه‌های آشنا و رایج است و کیم یوجونگ با چهره‌ای معصوم و دوست‌داشتنی و مهارت‌هایی فوق‌العاده‌ در بازیگری‌، سال‌های سال بازیگر مورد علاقه‌ی کارگردانان برای نقش کودکی شخصیت‌های اصلی بود. از مجموعه‌ی تلویزیونی معروف «افسانه دونگ‌یی» گرفته تا سریال‌های محبوب و پربیننده‌ای همچون «افسانه خورشید و ماه»، «سرنوشت یک مبارز» و «ایلجیما» این بازیگر خوش‌آتیه و جذاب، همواره به زیبایی هرچه تمام‌تر، تصویری به‌یادماندنی از دوران کودکی و خردسالی قهرمانان قصه‌ها را به نمایش گذاشته است.

کیم یوجونگ در سال ۲۰۱۶ پس سال‌ها تجربه‌ورزی در نقش‌های فرعی و مکمل، با ایفای نقش هونگ را اون در سریال «عشق زیر نور مهتاب» اولین نقش اول خود را ایفا کرد. این سریال به چنان محبوبیتی دست یافت که هفته‌ها در صدر لیست جدول پخش بود و به پربیننده‌ترین سریال دوشنبه‌ها و سه‌شنبه‌های شبکه‌ی «KBS» تبدیل شد؛ شهرت و تأثیرگذاری این مجموعه به حدی رسید که رسانه‌ها از آن با عنوان «سندروم مهتاب» یاد می‌کردند.
کیم یوجونگ پس از این سریال تاریخی عاشقانه، در چندین پروژه‌ی موفق دیگر نیز به عنوان شخصیت اصلی حضور پیدا کرد. او اخیرا با فیلم «دختر قرن بیستم» و سریال «شیطان من» بیش از پیش به محبوبیت دست یافت و قلب طرفداران بسیاری را در جهان تسخیر کرد. «دختر قرن بیستم» که به لقب «فیلمی در ستایش عشق اول» مشهور شد، با کسب ۸ میلیون ساعت بازدید، در رتبه‌ی دوم ۱۰ فیلم برتر نتفلیکس جهانی جای گرفت و سریال «شیطان من» نیز همین جایگاه را در بخش ۱۰ سریال منتخب نتفلیکس جهانی به دست آورد.

هرچند کارنامه‌ی بازیگری این سوپراستار جوان کره‌ای، بسیار بلندبالا و مملو از پروژه‌های فوق‌العاده و ماندگار است؛ اما در این مقاله کوشش شده تا بهترین سریال‌های کیم یو جونگ در سنین بزرگسالی و در نقش شخصیت‌های اصلی و محوری، گنجانده شود.

۱- شیطان من (My Demon)

  • سال پخش: ۲۰۲۳
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: کیم جانگ هان، کوان دا سوم
  • سایر بازیگران: سونگ کانگ، لی سانگ یی، کیم ته هون، کانگ سونگ هو
  • امتیاز IMDb به سریال: ۷.۷ از ۱۰
تازه‌ترین پروژه‌ی تلویزیونی کیم یو جونگ یکی از موفق‌ترین سریال‌های او شمرده می‌شود. او در سریال «شیطان من» با ستاره‌ی محبوب این روزهای کره جنوبی سونگ کانگ همکاری کرد و این مجموعه به نقطه‌ی عطفی در کارنامه‌ی این دو بازیگر جوان بدل شد.
کیم یو جونگ در «شیطان من» نقش شخصیتی به نام دو دو هی را ایفا می‌کند که وارث و رئیس یک شرکت بسیار بزرگ است و در اثر حادثه‌ای غیرمترقبه زندگی‌اش به سرنوشت شیطان (سونگ کانگ) گره می‌خورد. شیطان که جونگ گو وون نام دارد به طور موقت ناگهان تمام قدرتش را از دست می‌دهد و برای بازگرداندن قدرت‌هایش به وجود دو دو هی نیاز پیدا می‌کند؛ اما دو دو هی که خود را وقف ریاست شرکت کرده، به دلیل درگیری‌های شغلی‌اش و موقعیت حساس و در خطرش، زمانی برای کمک به جونگ گو وون ندارد.

اما در نهایت رابطه‌ی چالش‌برانگیز و پر از دشمنی این دو نفر در نهایت به کجا می‌کشد؟ داستان این سریال فانتزی عاشقانه با پیچ و تابی هیجان‌انگیز، غافلگیرکننده و مفرح به این پرسش شما پاسخ می‌دهد.
هنگام پخش سریال «شیطان من» طرفداران بسیاری، زیبایی خیره‌کننده و چشمگیر کیم یو جونگ را ستودند و بازی باورپذیر و لحن کمدی و در عین حال جدی او را تحسین کردند. همچنین شیمی بالای او با سونگ کانگ که از نقاط قوت برجسته‌ی این مجموعه‌ی تلویزیونی است، قلب بینندگان بسیاری را به هیجان آورد. محبوبیت این زوج به حدی بود، که بسیاری از مخاطبان فقط برای تماشای لحظات عاشقانه‌ و شیرین دو دو هی و جونگ گو وون این مجموعه را دنبال می‌کردند.

سریال کمدی عاشقانه «شیطان من» یکی از بهترین سریال‌های کیم یو جونگ است و این بازیگر خوش‌آتیه برای ایفای نقش در آن، جایزه‌ی بهترین بازیگری را دریافت کرد.

۲- عشق در زیر نور مهتاب (Love in the Moonlight)

  • سال پخش: ۲۰۱۶
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: کیم سونگ یون، بک سانگ هون
  • سایر بازیگران: پارک بو گوم، کواک دونگ یون، چه سو بین، جانگ جین یونگ
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸.۹ از ۱۰
در سال ۲۰۱۶، کیم یو جونگ اولین نقش اصلی خود را در سریال تاریخی «عشق زیر نور مهتاب» یا «مهتاب نقاشی شده با ابر» ایفا کرد. این سریال که بدون تردید یکی از بهترین سریال‌های کیم یوجونگ است داستان عاشقانه‌ی لی یونگ و هونگ را اون را روایت می‌کند که در زمان سلسله‌ی چوسان و در قرن نوزدهم میلادی اتفاق می‌افتد. این سریال بر اساس وبتونی (کمیک دیجیتال کره‌ای) به همین نام ساخته شد و به محبوبیتی استثنایی و شگفت‌انگیز دست یافت.

6 شاهکار کره‌ای در «ژانر وحشت»/ فیلم‌هایی که نباید از دست بدهید


ماجراها پیرامون دختر جوان باهوشی به نام هونگ را اون (کیم یو جونگ) می‌گردد که از کودکی مانند پسران زندگی کرده و اکنون در بزرگسالی نویسنده‌ی رمان‌های عاشقانه است و در پوشش مردانه، در مورد روابط عاطفی به جوانان مشاوره می‌دهد. طی جریاناتی او مخفیانه و با لباس یک خواجه‌ی دربار به قصر راه پیدا می‌کند و کم‌کم به پادشاه آینده‌ی چوسان لی یونگ (پارک بو گوم) نزدیک می‌شود. ولیعهد جوان کم‌کم به هونگ را اون علاقه‌‌ پیدا می‌کند و احساساتی عاشقانه‌ میان‌ آنها شکوفا می‌شود؛ اما رابطه این دو نفر با موانع و چالش‌های بسیاری روبرو است.
سریال کره‌ای تاریخی عاشقانه «مهتاب نقاشی شده با ابر» در سال ۲۰۱۷ به عنوان برترین درام موج هالیو (موج کره‌ای) شناخته شد و ۴ جایزه‌ی بازیگری را برای کیم یو جونگ به ارمغان آورد. شیمی فوق‌العاده وی با پارک بو گوم نیز تحسین مخاطبان بسیاری را برانگیخت و منجر به دریافت جایزه‌ی بهترین زوج برای این دو ستاره‌ی جوان شد.

۳- حالا با عشق تمیز کن (Clean with Passion for Now)

  • سال پخش: ۲۰۱۸
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: نو جونگ چان
  • سایر بازیگران: یون کیون سانگ، یو سون، لی دو هیون، سونگ جه ریم، کانگ این ها
  • امتیاز IMDb به سریال: ۷ از ۱۰
کیم یوجونگ در سال ۲۰۱۸ با نقش گیل اوه سول به تلویزیون بازگشت. این مجموعه‌ی ۱۶ قسمتی، با عنوان «حالا با عشق تمیز کن» اولین بار سال ۲۰۱۸ از طریق شبکه‌ی «JTBC» منتشر شد و داستان آن با الهام از وبتون پرطرفداری به همین نام ساخته شده است و یکی از بهترین سریال‌های کیم یو جونگ شمرده می‌شود. این مجموعه در سال ۲۰۲۱ توسط کشور چین بازسازی و از شبکه‌ی نتفلیکس منتشر شد.

سریال کره‌ای کمدی رمانتیک «حالا با عشق تمیز کن» درباره‌ی گیل اوه سول (کیم یو جونگ) زن جوان باانرژی، شلخته و نامرتبی است که با جانگ سون کیول (جانگ کیون سانگ) رئیس بسیار منظم و ثروتمند یک شرکت تجاری آشنا می‌شود. جانگ سون کیول برخلاف گیل او سول، نه تنها کثیفی را تحمل نمی‌کند بلکه به طور وسواس‌گونه‌ای به تمیزی اهمیت می‌دهد و از بیماری میسوفوبیا یا هراس از کثیفی رنج می‌برد و دائما مشغول نظافت کردن است.
ماجراها زمانی جالب می‌شوند که  گیل اوه سول به عنوان کارمند جدید شرکت جانگ سون کیول استخدام می‌شود و همین مسئله تغییر و تحولی بزرگ را در زندگی‌ هر دوی آنها رقم می‌زند. اگرچه شخصیت‌های کاملا متضاد این دو نفر باعث ایجاد موقعیت‌هایی آزاردهنده و البته خنده‌دار می‌شود؛ اما در جریان همین بحث‌ و جدل‌ها گیل اوه سول و جانگ سون کیون رفته‌رفته به یکدیگر نزدیک می‌شوند و احساسات‌شان نسبت به هم رشد می‌کند.
آیا این زن و مرد جوان از رفتار همدیگر تأثیر می‌پذیرند و باعث تغییر هم می‌شوند؟ آیا جانگ سیول می‌تواند با کمک گیل اوه سول بر فوبیای خود غلبه کند؟ برای رسیدن به پاسخ این سؤالات کافی است تماشای «حالا با عشق تمیز کن» را شروع کنید.

۴- فروشگاه ست بیول تازه‌کار (Backstreet Rookie)

  • سال پخش: ۲۰۲۰
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: میونگ وو لی
  • سایر بازیگران: جی پانگ ووک، هان سون هوا، کیم مین کیو، آن سول بین
  • امتیاز IMDb به سریال: ۷.۵ از ۱۰
سریال «فروشگاه ست بیول» که با عناوین «ست بیول تازه‌کار» و «سوپرمارکت ست بیول تازه‌کار» نیز شناخته می‌شود، یکی دیگر از نقش‌آفرینی‌های عالی و به‌یادماندنی کیم یو جونگ در نقش شخصیت اصلی است. او در این مجموعه کمدی عاشقانه در کنار ستاره‌ی مطرح سریال «بدترین شیطان»، جی چانگ ووک بازی می‌کند.
داستان این سریال که برگرفته از وبتون مشهور «فروشگاه ست بیول» است که در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ انتشار می‌یافت. ماجراها درباره‌ی ده هیون (جی چانگ ووک) صاحب یک فروشگاه محلی و دانش‌آموز دبیرستانی یاغی و بازیگوشی به نام ست بیول (کیم یو جونگ) است.

۲۰ سریال برتر فانتزی عاشقانه کره‌ای که باید ببینید


قصه از جایی شروع می‌شود که ست بیول تلاش می‌کند، ده یون را وادار کند تا از یک سوپرمارکت برای او سیگارش بخرد، اما ده هیون زیر بار نمی‌رود و با ست بیول مهربانی برخورد می‌کند و به جای سیگار به او آب نبات می‌دهد. سال‌ها بعد، ده یون در تلاش است تا فروشگاه خانوادگی‌شان را به تنهایی سرپا نگه دارد، درآمد قابل‌قبولی کسب کند و رابطه‌ی عاشقانه‌ با دوست‌دخترش را به سرانجام برساند. اما اوضاع برای او خوب پیش نمی‌رود و به دلیل مشغله‌ی زیاد و کمبود خوابش، تصمیم به استخدام یک کارگر پاره وقت می‌گیرد و درست در همین زمان، ست بیول که از زمان اولین برخوردشان به او علاقه‌مند شده بود، برای این شغل درخواست می‌دهد.
اگرچه این سریال عاشقانه به دلیل برخی صحنه‌ها مورد انتقاد مخاطبان واقع شد و در زمان پخش حواشی بسیاری پیدا کرد؛ اما با این حال همچان طرفداران ویژه‌ی خود را داشت و در جشنواره‌های هنری نیز موفق به کسب چندین جایزه شد. کیم یو جونگ برای این سریال یک جایزه‌ی بازیگری دیگر را به کارنامه‌ی درخشان و پربار خود افزود و نقش ست بیول را در ذهن بینندگان ماندگار کرد.

با این اوصاف چنان‌چه به دنبال یک زوج خاص و یک داستان عاشقانه‌ی متفاوت با پایانی خوش هستید، تماشای سریال «فروشگاه ست بیول» را که از بهترین سریال‌های کیم یو جونگ است،  فراموش نکنید.

۵- عاشقان آسمان سرخ (Lovers of the Red Sky)

  • سال پخش: ۲۰۲۱
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: جانگ ته یو
  • سایر بازیگران: آن هیو سوپ، گونگ میونگ، کواک شی یانگ، کیم کوانگ کیو
  • امتیاز IMDb به سریال: ۷.۷ از ۱۰
یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پروژه‌های کیم یو جونگ که باعث شهرت هرچه بیشتر او شد، سریال تاریخی فانتزی «عاشقان آسمان سرخ» است. او که تجربه‌ی چندین بار نقش‌آفرینی در سریال‌های تاریخی را در کارنامه‌ی خود داشت، با بازگشت دوباره به این ژانر محبوب، طرفداران زیادی را هیجان‌زده کرد. این سریال در زمان پخش به شهرت رسید و سال ۲۰۲۲ جایزه‌ی بهترین درام تلویزیونی را کسب کرد.
سریال «عاشقان ماه سرخ» بر اساس رمانی به نویسندگی جونگ اون گوول ساخته شده و درباره‌ی ستاره‌شناس نابینایی به نام هارام (آن هیو سوپ) و نقاش نابغه‌ای به نام هونگ چون گی (کیم یو جونگ) است. هونگ چون گی تنها زن نقاش دوران سلسله‌ی خیالی دان است که قدرت‌هایی الهی و ماورایی دارد و در اسناد تاریخی نیز اشاره‌ی کوتاهی به شخصیت الهام‌بخش او شده است.

۲۱ سریال درام پزشکی کره‌ای برتر که باید ببینید


اتفاقات در دورانی رخ می‌دهد که ارواح، شیاطین و خدایان در زندگی روزمره‌ی مردم و سرنوشت‌شان دخالت می‌‌کنند و درگیری‌های متعددی میان انسان‌ها و نیروهای ماورایی در جریان است. تا این که عاقبت انسان‎‌ها طی مراسمی آیینی موفق به محبوس کردن شیطان در یک نقاشی می‌شوند. اما شیطان، نه تنها نقاش بلکه مسئول برگزاری مراسم و تمام خاندان و نسل‌های آینده آنها را نفرین می‌کند. در نتیجه، فرزندان آنها، هارام (آن هیو سوپ) و هونگ چون گی (کیم یو جونگ) نیز از این نفرین شوم در امان نمی‌مانند و زندگی هر دویشان دچار تغییری فاجعه‌بار می‌شود.
سریال «عاشقان ماه سرخ» یک درام تاریخی منحصربه‌فرد و چشم‌نواز است که داستانی عاشقانه‌ را در بستری از توطئه‌ها و سیاست‌های قصر و همچنین قدرت‌های خطرناک ماوراء‌طبیعی روایت می‌کند. این مجموعه تلویزیونی در چندین بخش موفق به کسب جایزه شد که یکی از آنها جایزه‌ی بهترین بازیگری برای کیم یو جونگ بود.