در حالی که طبق برنامه‌ی از پیش اعلام شده قرار بود فیلم «یک مکان ساکت ۳» سال ۲۰۲۵ به اکران در آید، هنوز اما سرنوشت آن مشخص نیست و گویا برای مدت زمانی نامعلوم اکران آن به تعویق افتاده است. دلیل این تعویق هنوز مشخص نیست و تنها چیزی که مشخص است، این است که طرفداران این مجموعه فیلم‌های ترسناک مشتاق تماشای قسمت جدید آن هستند.
چارسو پرس: نه تنها فیلم «یک مکان ساکت ۳» (A Quiet Place 3) در دست ساخت است، بلکه اسپین‌آفی هم در رابطه با این مجموعه‌ی سینمایی ترسناک در حال ساخته شدن است؛ فیلمی که روایت‌کننده‌ی وقایعی است که پیش از قسمت نخست این مجموعه فیلم‌ها رخ داده‌اند. این اسپین‌آف که «یک مکان ساکت: روز نخست» (A Quiet Place: Day One) نام دارد قرار است تابستان امسال اکران شود. این فیلم از نظر زمانی نسبت به سایر قسمت‌های این مجموعه قدیمی‌تر است و به بررسی روزهای ابتدایی مورد حمله قرار گرفتن زمین توسط موجودات بیگانه‌ی ترسناک و مرگبار با توانایی شنیداری دقیق می‌پردازد. بازیگران این فیلم کاملا جدید و متفاوت با بازیگران مجموعه‌ی اصلی هستند؛ لوپیتا نیونگ، جوزف کوئین، الکس وولف، جیمون هونسو و دنیس اوهار.

در همین حال، فیلم «یک مکان ساکت ۳» قرار است روایت‌گر ادامه‌ی داستان خانواده‌ای باشد که در دو قسمت پیشین زندگی آن‌ها را دنبال کرده‌ایم. در این قسمت هم مانند قسمت‌های پیشین، امیلی بلانت ایفاگر نقش اصلی خواهد بود. هنوز معلوم نیست که آیا جان کراسینسکی که کارگردانی قسمت‌های قبلی این مجموعه را بر عهده داشته است برای کارگردانی این قسمت هم به تیم تولیدکننده‌ی آن خواهد پیوست یا خیر. باید دید که آیا قسمت سوم این مجموعه هم شخصیت‌های انسانی و غیر انسانی جدیدی را به مخاطب‌های سینمایی خود معرفی خواهد کرد یا خیر. با این وجود هنوز هیچ‌کس نمی‌داند که باید چه انتظاری از قسمت سوم این مجموعه فیلم‌ها که در ژانر وحشت ساخته می‌شوند داشته باشد.

در حالی که طبق برنامه‌ی از پیش اعلام شده قرار بود فیلم «یک مکان ساکت ۳» سال ۲۰۲۵ به اکران در آید، هنوز اما سرنوشت آن مشخص نیست و گویا برای مدت زمانی نامعلوم اکران آن به تعویق افتاده است. دلیل این تعویق هنوز مشخص نیست و تنها چیزی که مشخص است، این است که طرفداران این مجموعه فیلم‌های ترسناک مشتاق تماشای قسمت جدید آن هستند. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به تمام اطلاعاتی که در رابطه با قسمت سوم این مجموعه در دسترس عموم قرار گرفته است.

آخرین اخباری که در رابطه با فیلم «یک مکان ساکت ۳» شنیده شده‌اند

  1. جان کراسینسکی اوایل فوریه‌ی ۲۰۲۳ از محل فیلم‌برداری اسپین‌آف فیلم که قرار است یک پیش‌قصه برای مجموعه فیلم‌های یک مکان ساکت باشد دیدن کرد.
  2. تاریخ اکران فیلم «یک مکان ساکت: روز نخست» تا ۲۸ ژوئن ۲۰۲۴ به تعویق انداخته شده است.
  3. تریلری جدید برای فیلم «یک مکان ساکت: روز نخست» منتشر شده است.
  4. فیلم «یک مکان ساکت ۳» قرار بود سال ۲۰۲۵ به اکران درآید، اما تاریخ اکران آن حالا نامعلوم است.

همه‌ی آنچه درباره‌ی «یک مکان ساکت: روز نخست» می‌دانیم


این فیلم که نخستین اسپین‌آف مجموعه فیلم‌های یک مکان ساکت است، پیش‌درآمدی می‌باشد بر قصه‌ی قسمت نخست این مجموعه فیلم‌های ترسناک و قرار است ۲۸ ژوئن ۲۰۲۴ به سینماها بیاید. تمام بازیگران این فیلم متفاوت و جدید هستند. این فیلم که داستان آن را جان کراسینسکی با همراهی کارگردان «یک مکان ساکت: روز نخست» نوشته است، ما را به نخستین لحظات پرآشوبی می‌برد که در آن‌ها زمین مورد حمله‌ی موجودات بیگانه قرار می‌گیرد.

اگر از طرفداران این مجموعه فیلم‌های ترسناک باشید به خاطر خواهید داشت که در صحنه‌ی افتتاحیه‌ی فیلم «یک مکان ساکت ۲» طی یک سکانس بازگشت به گذشته نگاهی کوتاه انداخته شد به روزهای ابتدایی حمله‌ی بیگانه‌ها به زمین. در «روز نخست» اما قرار است نگاهی دقیق‌تر به روزهای نخست مورد حمله قرار گرفتن زمین بیاندازیم و دریابیم که مردم در نخستین روزهای آشنا شدن خود با این موجودات بیگانه‌ی عجیب و پیش از پیدا کردن شناختی کامل از آن‌ها چگونه با این موجودات مواجه شدند. طبق گزارش منتشر شده از مجله‌ی اینترتینمنت ویکلی، بازیگر برنده‌ی اسکار، لوپیتا نیونگ در این فیلم نقش شخصیتی به نام سم هو را ایفا می‌کند که هنگام حمله‌ی مهاجمان در حال سپری کردن سفر یک‌روزه‌اش به نیویورک است. وقتی که همه‌چیز به هم می‌ریزد، او با مردی به نام اریک (جوزف کوئین) آشنا می‌شود و این دو نفر با کمک یک‌دیگر سعی می‌کنند از دست موجودات مرگباری که به زمین حمله کرده‌اند، جان سالم به در ببرند.

در حالی که بخش زیادی از خط داستانی این فیلم هنوز نامعلوم است، کوئین در مصاحبه‌ای با مجله‌ی اینترتینمنت ویکلی، «روز نخست» را فیلمی توصیف کرده است که بیش از این که در ژانر بقا جای بگیرد، فیلمی است متعلق به ژانر فرار. او در این باره گفت: «این فیلم بیش از هر چیز یک درام شخصیتی است. وقایع فیلم همان‌طور که مشخص است در جهانی رخ می‌دهند که همه می‌دانیم چگونه است، اما بیش از هر چیز این فیلم درباره‌ی این دو شخصیتی است که سردرگم هستند و تلاش می‌کنند سرنوشت خود را تعیین کنند. شخصیت‌های جذاب دیگری هم در این فیلم وجود دارند که سم با آن‌ها روبه‌رو می‌شود، اما مهم‌ترین نقطه‌ی عطف این فیلم به هم رسیدن سم و اریک است و این نکته که آن‌ها به پذیرشی دوجانبه می‌رسند و در واقعیتی جدید با یک‌دیگر همراه می‌شوند.»

پنجره‌ی اکران «یک مکان ساکت ۳»


«یک مکان ساکت ۳» هنوز تاریخ اکران مشخصی ندارد. سال ۲۰۲۲، شرکت پارامونت پلاس اعلام کرده بود که این فیلم قرار است سال ۲۰۲۵ منتشر شود. این شرکت سال ۲۰۲۲ در یکی از شبکه‌های اجتماعی خود خبری با چنین متنی منتشر نموده بود: «قسمت بعدی مجموعه فیلم‌های یک مکان ساکت سال بعد منتشر خواهد شد و کارگردانی آن را مایکل سارنوسکی برعهده خواهد داشت. فیلم «یک مکان ساکت ۳» سال ۲۰۲۵ اکران خواهد شد.» سپس در فوریه‌ی همان سال، این شرکت فیلم‌سازی اعلام کرد که مراحل ساخت قسمت سوم این مجموعه برای مدتی نامعلوم به تعویق افتاده است. حالا تاریخ اکران جدیدی برای این فیلم اعلام شده است، اما از آن جایی که فیلم‌برداری آن هنوز آغاز نشده، احتمالا این فیلم به این زودی‌ها اکران نخواهد شد. تمام آن چه می‌دانیم آن است که تاریخ اکران پیش درآمد این مجموعه فیلم‌ها که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، ۲۸ ژوئن ۲۰۲۴ خواهد بود.

بازیگران «یک مکان ساکت ۳»


جزئیات زیادی درباره‌ی تیم بازیگری فیلم «یک مکان ساکت ۳» منتشر نشده است. به احتمال زیاد بازیگران اصلی قسمت‌های اول و دوم این مجموعه برای قسمت سوم هم باز خواهند گشت؛ امیلی بلانت در نقش اولین ابوت، میلیسنت سیموندز در نقش رگان ابوت و نواح جوپ در نقش مارکوس ابوت. ممکن است به واسطه‌ی یک صحنه‌ی بازگشت به گذشته شاهد حضور جان کراسینسکی در نقش لی ابوت هم باشیم. از آن جایی که اسپین‌آف «یک مکان ساکت: روز نخست» یک پیش‌ درآمد است، به نظر بعید می‌آید که شاهد حضور امیلی بلانت یا جان کراسینسکی در آن باشیم. پس فکر دیدن خانواده‌ی ابوت در این فیلم را از سر خود بیرون کنید. با این وجود، جیمون هونسو که در «یک مکان ساکت ۲» به عنوان رهبر بی‌نام یک جزیره‌ی کوچک از نجات یافته‌ها به نقش‌آفرینی پرداخت، طبق تایید منابع خبری در این پیش درآمد هم حضور خواهد داشت. شخصیت هونسو با بعضی از وقایعی که طی روزهای نخست حمله‌ی بیگانه‌ها به شهر نیویورک رخ داده‌اند ارتباط مستقیم داشته است و در این پیش درآمد بالاخره نام واقعی او را خواهیم فهمید.

داستان فیلم «یک مکان ساکت ۳»

بخش زیادی از آن چه در قسمت سوم این مجموعه فیلم‌ها رخ خواهد داد ارتباط مستقیمی خواهد داشت با آن چه در دو فیلم قبلی رخ داده است. «یک مکان ساکت ۲» درباره‌ی ماموریت رگان ابوت بود در راستای پیدا کردن منبع یک سیگنال رادیویی ناشناخته که به شکلی عجیب و به صورت تکراری آهنگ فراتر از دریا را پخش می‌کرد. او در نهایت جزیره‌ای را پیدا کرد که در حقیقت بهشتی امن برای انسان‌ها بود، چرا که موجودات ترسناک توانایی شنا کردن ندارند. گارد ملی طی روزهای نخست حمله‌ی بیگانه‌ها مردم را جمع کرده است و آن‌ها را به جزیره‌ای امن برده. در نهایت اما یک هیولا از راه می‌رسد؛ درست مثل همیشه. اتفاقات زیادی می‌تواند در قسمت سوم این مجموعه رخ دهد.

بلانت در مصاحبه‌ای با مجله‌ی اینترنتی کولیدر اعلام کرده است که کراسینسکی برای قسمت‌های بعدی داستان‌های مرتبط با خانواده‌ی ابوت و حتی داستان‌های غیرمرتبط با این خانواده در جهان فیلم‌های یک مکان ساکت ایده‌های زیادی دراد. بلانت در این باره گفت: «جان قبل از این که ذهن خود را کاملا درگیر ایده‌های بزرگی که دارد بکند، می‌خواست بداند که مردم به قسمت دوم این مجموعه چه واکنشی نشان خواهند داد.» کراسینسکی در مصاحبه‌ای با مجله‌ی امپایر درباره‌ی قسمت سوم این مجموعه فیلم‌های ترسناک گفت: «آیا داستان ابوت‌ها ادامه پیدا خواهد کرد؟ چه کسی میداند؟ نه. من به شما می‌گویم که ادامه پیدا خواهد کرد. من واقعا درباره‌ی قسمت سوم این مجموعه هیجان دارم چون قرار است در آن کاری را انجام بدهیم که تا حالا انجام نداده‌ایم.»


منبع: دیجی‌مگ