با اضافه شدن بخش «غزه، فلسطین، مقاومت»، فراخوان هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» منتشر شد.
چارسو پرس: به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، فراخوان دریافت اثر برای حضور در هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت» منتشر شد. بخش‌های جشنواره عبارتند از مسابقه ملی، مسابقه بین‌الملل، جایزه شهید آوینی، «غزه، فلسطین، مقاومت"، بخش‌های جنبی ملی و بین‌الملل و بزرگداشت.

در مقدمه فراخوان این دوره از جشنواره آمده: «دنیای امروز، دنیای عبور از یکجانبه‌گرایی و تک‌صدایی است؛ جهان روز‌های سخت و لحظه‌های غرورآفرین. „سینماحقیقت“ فرصتی برای شنیده شدن پژواک جهان چندصدایی است. با این رویکرد، امسال در بخش „غزه، فلسطین، مقاومت“ به آثاری با موضوع مقاومت، فجایع انسانی و نسل کشی در غزه توجه خواهیم کرد. همچنین می‌کوشیم کاشف استعداد‌های تازه و آثار خلاقانه و تماشایی در سینمای مستند باشیم.»
در بخش ملی آثاری می‌توانند متقاضی حضور در جشنواره باشند، که بعد از فروردین ۱۴۰۲ تولید شده باشند.

دو تقدیر هم در جشنواره «سینماحقیقت» انجام خواهد شد. ثبت نام در سایت panel.irandocfest.ir برای حضور در جشنواره «سینماحقیقت"، از ۵ تیرماه آغاز می‌شود.

علاقه مندان، فیلمسازان و متقاضیان ارسال اثر برای حضور در هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت» می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به دبیرخانه جشنواره در تهران، خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره ۱۵، مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، طبقه اول (کدپستی: ۱۵۵۶۹۱۶۶۱۳) مراجعه کرده یا با تلفن ۸۸۵۲۸۳۱۴ تماس بگیرند.