مارتای واقعی سریال «بچه گوزن» خواستار پرداخت غرامت ۱۷۰ میلیون دلاری شد.
چارسو پرس: «فایونا هاروی» اسکاتلندی که ادعا می‌کند «ریچارد گد» سریال «بچه گوزن»  را بر اساس رابطه با او ساخته از نتفلیکس شکایت کرده و خواستار پرداخت دست کم ۱۷۰ میلیون دلار شده است. او نتفلیکس را به افترازنی، تحمیل فشار روانی، مسامحه، و سوء استفاده از هویتش متهم کرده است.

هاروی این شکایت را در منطقه مرکزی کالیفرنیا ثبت کرده و می‌گوید «دروغ‌های ظالمانه» نتفلیکس را «بیش از ۵۰ میلیون بیننده در سراسر دنیا» دیده‌اند. نمایندگان او در این دادخواست آورده‌اند: «متهمان این دروغ‌ها را گفتند و هرگز دست برنداشتند، چون داستان آن‌ها بهتر از حقیقت بود، و داستان بهتر پول می‌سازد.» در بخش دیگری از دادخواست می‌آید که زندگی هاروی به واسطه پخش این سریال «نابود» شده است:‌ «نتفلیکس و گد اعتبار، شخصیت و زندگی او را نابود کردند.»

چرا باید به سریال Baby Reindeer (بچه گوزن) توجه کرد؟


در ابتدای اپیزود اول سریال درج شده است که «این یک داستان واقعی است.» هاروی و نمایندگانش می‌گویند این «بزرگترین دروغ تاریخ تلویزیون است. دروغی است که پدیدآورنده سریال «ریچارد گد» و نتفلیکس پرداخته می‌شود، به خاطر حرص و شهرت؛ دروغی طراحی شده برای جذب بینندگان بیشتر، توجه بیشتر، پول بیشتر، و نابودی بی‌رحمانه زندگی شاکی، فایونا هاروی – زنی بی‌گناه که ریچارد گد و نتفلیکس در مقیاسی بی‌سابقه به او افترا می‌زنند.»
سریال «بچه گوزن» ۱۱ آوریل پخش شد و به سرعت در میان مخاطبین محبوبیت پیدا کرد. گد در این سریال نقش کمدینی به نام «دانی دان» را بازی می‌کند که قربانی بدرفتاری یک زن بزرگسالتر از خودش به نام مارتا قرار می‌گیرد. این مینی‌سریال نشان می‌دهد که مارتا چگونه مرد را تعقیب می‌کند و هزاران ایمیل و پیام برایش می‌فرستد.

Baby Reindeer؛ جدیدترین سریال نتفلیکس که مورد تحسین قرار گرفته است


هاروی پیش‌تر در مصاحبه با «پیرس مورگان» گفته بود: «سریال را بسیار موهن می‌دانم. واکنش‌ها بسیار وحشتناک و زن‌ستیزانه است. بعضی از تهدیدها به قتل در اینترنت واقعاً وحشتناک بودند. مردم با من تماس تلفنی می‌گیرند. خیلی هولناک است.» او اضافه می‌کند که نتفلیکس پیش از پخش سریال با او تماس نگرفته، هرگز به خاطر استاکر بودن متهم یا زندانی نشده برای گد ۴۱ هزار ایمیل ارسال نکرده است.