رومئو و ژولیت نمایشنامه‌ای تراژیک و از نخستین آثار ویلیام شکسپیر است که براساس یکی از فرضیه‌ها وی نگارش پیش‌نویس این نمایشنامه را سال ۱۵۹۱ آغاز و سال ۱۵۹۵ تکمیل کرده‌ است.
چارسو پرس: نمایشنامه تراژدی «رومئو و ژولیت» نوشته ویلیام شکسپیر توسط انتشارات سروش منتشر شد. انتشارات سروش مجموعه نمایشنامه‌های کم حجم تراژدی و کمدی شکسپیر خود را در ۲۷ نسخه منتشر کرد. این نمایشنامه‌ها اثر ویلیام شکسپیر نمایشنامه‌نویس مطرح بریتانیایی است. این مجموعه نمایشنامه توسط علاءالدین پازارگادی به فارسی برگردانده شده است. پازارگادی نمایشنامه‌های تاریخی شکسپیر را به فارسی ترجمه نکرده‌است. طراحی جلد این مجموعه نمایشنامه را جعفر اسکندری برعهده داشته است.

قبل از این همه نمایشنامه‌های تراژدی و کمدی ویلیام شکسپیر در یک دوجلدی سنگین چاپ شده بود. این اقدام جالب که نمایشنامه‌ها را به صورت یک مجموعه اما جدا جدا به چاپ برسانند باعث شده خریدار بتواند به وسعت جیبش از نمایشنامه‌های شکسپیر خرید کرده و هزینه سنگین دو جلدی آن را متحمل نشود. این کار امکان هدیه دادن نمایشنامه‌ها به صورت تک جلد را برای علاقه‌مندان به نمایشنامه‌های شکسپیر ممکن کرده‌است.

از این مجموعه ۲۷ جلدی نمایشنامه تراژدی «رومئو و ژولیت» نمایشنامه‌ای تراژیک و از اولین کارهای ویلیام شکسپیر است و دقیقاً مشخص نیست شکسپیر این نمایشنامه را در چه سالی نوشته‌است اما بر اساس یکی از فرضیات موجود وی نگارش پیش‌نویس این نمایشنامه را در سال ۱۵۹۱ آغاز و در سال ۱۵۹۵ تکمیل کرده‌است.

«رومئو و ژولیت» داستان غم‌انگیز دو دلداده از دو خاندان است که سال‌ها با یکدیگر سر دشمنی داشته‌اند و به کشتار یکدیگر پرداخته‌اند اما این دو مخفیانه پیوند زناشویی می‌بندند و به سرانجامی تلخ دچار می‌شوند.

این کتاب در بهار ۱۴۰۳ در ۸۶ صفحه و با قیمت پشت جلد ۹۰ هزارتومان برای اولین بار توسط انتشارات سروش به‌چاپ رسیده‌است.