جمعه , ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳
گزارش | صفحه 27
شکست ورزش در زمین سینما

شکست ورزش در زمین سینما

به بهانه اکران فیلم پرویزخان به این موضوع پرداخته‌ایم که چرا اغلب فیلم‌های ورزشی موفق نیستند؟

حلقه مفقوده سینمای ایران چیست؟ / نظر چهار سینماگر درباره نبود تنوع ژانر در یک دهه اخیر دوشنبه 11 آذر 1398 00:00

حلقه مفقوده سینمای ایران چیست؟ / نظر چهار سینماگر درباره نبود تنوع ژانر در یک دهه اخیر

این روزها سینمای ایران گرفتار آفتی به نام نبود تنوع ژانر شده است و فیلم‌هایی که به روی پرده می‌روند عمدتاً در دو گونه اجتماعی و کمدی خلاصه شده‌اند.

چگونه فیلم کوتاه کارگردانان موفقی را به سینما معرفی کرد؟ یکشنبه 3 آذر 1398 00:00

چگونه فیلم کوتاه کارگردانان موفقی را به سینما معرفی کرد؟

کارنامه حرفه‌ای برخی کارگردانان موفق فیلم اولی که در سال‌های اخیر، آثار قابل توجه و مطرحی را با نگاهی نو به سینمای کشور ارائه داده‌اند، نشان از این دارد که هر کدام قبل از ورود به سینمای بلند، به ساخت فیلم‌های کوتاه مشغول بوده و در آن عرصه آثار موفقی در سطح داخلی و خارجی تولید کرده‌اند.

دست‌های پنهانی که نیمی از تاریخ سینمای ایران را به رسمیت نمی‌شناسد دوشنبه 20 آبان 1398 00:00

دست‌های پنهانی که نیمی از تاریخ سینمای ایران را به رسمیت نمی‌شناسد

حذف اطلاعات نیمی از تاریخ سینمای ایران از دایره‌المعارف دیجیتال فیلم‌های ایرانی متعلق به سازمان سینمایی شبهه وجود دست‌های پنهانی را در ذهن ایجاد می‌کند که می‌تواند به سلیقه شخصی خود بخش‌هایی از تاریخ سینمای کشور را به رسمیت نشناخته و آن را از بانک اطلاعاتی مهم‌ترین ارگان فرهنگی رسمی کشور، یعنی وزارت ارشاد، پاک کند.

غول خفته «قاچاق فیلم» چگونه بیدار شد؟/ پرونده‌هایی با پایان باز! دوشنبه 20 آبان 1398 00:00

غول خفته «قاچاق فیلم» چگونه بیدار شد؟/ پرونده‌هایی با پایان باز!

انتشار نسخه غیرمجاز و به تعبیری قاچاق پنج فیلم روز سینمای ایران در کمتر از ۳ماه گذشته، یکی از عجیب‌ ترین اتفاقات این روزهای سینماست که می‌تواند زنگ خطری برای سینماگران و مدیران سینمایی باشد.

سازمان سینمایی وچالش سامان‌دهی اکران/سلطه بفروش‌ها پایان می‌یابد؟ دوشنبه 20 آبان 1398 00:00

سازمان سینمایی وچالش سامان‌دهی اکران/سلطه بفروش‌ها پایان می‌یابد؟

بعد از اعلام آمادگی رییس سازمان سینمایی برای نگارش پیش‌نویس نظام‌نامه اکران، این پرسش به‌صورت جدی قابل طرح است که اولویت‌های این نظام‌نامه چیست و آیا می‌توان امیدی به تأثیرگذاری آن داشت؟

تکانه‌های یک ادعا/ این‌بار، روایت منوچهر محمدی از «آژانس شیشه‌ای» شنبه 18 آبان 1398 00:00

تکانه‌های یک ادعا/ این‌بار، روایت منوچهر محمدی از «آژانس شیشه‌ای»

در پی بازنشر گفت‌وگویی اینترنتی با ابراهیم حاتمی کیا، دوباره بحث بر سر «آژانس شیشه ای» آغاز شده است. در این گفت‌وگو ادعاهایی مبنی بر عدم حمایت عطاالله مهاجرانی از تولید فیلم «آژانس شیشه ای» از سوی حاتمی کیا مطرح شده است.

خانه‌تکانی پاییزی در اکران/ پای خانواده‌ها به سینما باز می‌شود؟ جمعه 17 آبان 1398 00:00

خانه‌تکانی پاییزی در اکران/ پای خانواده‌ها به سینما باز می‌شود؟

ترکیب فیلم‌های روی پرده سینماها از این هفته با ورود ۶ فیلم جدید متحول شده است؛ آیا این تغییر در ترکیب فیلم‌ها به تغییر در رویکرد مخاطبان و پایان رکود گیشه‌ها منتهی خواهد شد؟

متولی امور سینمایی در کشور کیست؟ تکلیف را روشن کنید یکشنبه 12 آبان 1398 00:00
ابهامات زیادی که بعد از توقیف خانه پدری در بین سینماگران به‌وجود آمده است

متولی امور سینمایی در کشور کیست؟ تکلیف را روشن کنید

«خانه پدری» دوباره متوقف شد. اما این اتفاق باعث شده سینماگران نگران شوند و تکلیفشان با تعدد مراکز تصمیم‌گیری درباره اکران فیلم‌ها روشن نباشد.

بازی باخت-باخت سازمان سینمایی با «خانه پدری»/چه کسی هزینه می‌دهد؟ یکشنبه 12 آبان 1398 00:00

بازی باخت-باخت سازمان سینمایی با «خانه پدری»/چه کسی هزینه می‌دهد؟

سرنوشت فیلم سینمایی «خانه پدری» و حواشی پیرامون آن نمونه‌ای قابل بررسی از سلسله تصمیمات هزینه‌ساز مدیران سینمایی است؛ تاوان این هزینه‌سازی‌ها را چه کسی می‌دهد؟

پشت در اتاق‌های گریم چه خبر است؟ شنبه 11 آبان 1398 00:00

پشت در اتاق‌های گریم چه خبر است؟

پس از مطرح شدن انتقادهای جدی به گریم یکی از بازیگران سریال‌های شبانه تلویزیون، در گفت‌وگوهایی مجزا با بازیگران و کارگردانان سینما و تلویزیون وضعیت گریم‌های بازیگران در سریال‌های تلویزیونی و همچنین محدوده اختیارات بازیگران به لحاظ دخالت در گریم‌هایشان را به بحث گذاشتیم.

توپ توقیف «دیدن این فیلم جرم است» در زمین صالحی و انتظامی چهارشنبه 8 آبان 1398 00:00

توپ توقیف «دیدن این فیلم جرم است» در زمین صالحی و انتظامی

همزمان با مانور رسانه‌ای رئیس سازمان سینمایی بر سر لزوم رفع توقیف مجدد «خانه پدری» و با اظهارنظری از معاون سابق نظارت سینما، بلاتکلیفی فیلم «دیدن این فیلم جرم است» هم ابعاد تازه‌ای پیدا کرد.

استانداردهای دوگانه خشونت چهارشنبه 8 آبان 1398 00:00

استانداردهای دوگانه خشونت

پخش صحنه‌های خشونت‌آمیز از تلویزیون معضل جدیدی نیست؛ موضوعی که هر از گاهی همانند زخمی کهنه سر باز می‌کند و صدای انتقاد بسیاری از منتقدان و مخاطبان را درمی‌آورد.

شورای سلبريتی چه صيغه‌ای است؟ جمعه 3 آبان 1398 00:00
يك نمايش خصوصی و حواشی بي‌‌پايانش

شورای سلبريتی چه صيغه‌ای است؟

حواشي پوشش متين ستوده گريبان ديگر هنرمندان را هم گرفت حجت‌الاسلام سيدصادق طباطبايي‌نژاد (نايب‌رييس كميسيون فرهنگي مجلس) اعلام كرد كه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي شورايي را براي بررسي پوشش و عملكرد سلبريتي‌ها و چهره‌ها تشكيل داده است از اين جهت كه حضور بازيگران و نحوه پوشش آنها در مراسم‌هاي اكران‌هاي خصوصي و ساير مراسم‌ها واكنش‌هايي را به دنبال داشته است.

علی مصفا و انتخاب‌هایش جمعه 3 آبان 1398 00:00

علی مصفا و انتخاب‌هایش

سال‌ها است که علی مصفا به‌جز بازیگری، تهیه‌کنندگی برخی آثار سینمایی را نیز بر عهده‌ دارد و طبیعی است که انتخاب او در مقام تهیه‌کننده نیز کنجکاوی‌ علاقه‌مندان به سینما را برمی‌انگیزد. سال گذشته پیش از برگزاری جشنواره فیلم فجر بسیاری علاقه‌مند دیدن «مسخره‌باز»ی بودند که نخستین اثر سینمایی همایون غنی‌زاده در مقام کارگردان بود و علی مصفا تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشت و البته نقش کوتاهی در فیلم ایفا کرد.

اکران «خانه پدری» بعد از 9 سال/ آیا فیلم سانسور شده؟ چهارشنبه 1 آبان 1398 00:00

اکران «خانه پدری» بعد از 9 سال/ آیا فیلم سانسور شده؟

کیانوش عیاری: از آن‌جایی که فیلم‌هایی که می‌سازم قرار است ماحصل نوع نگاهم باشد در نتیجه آثارم مفرح و برای تفریح مردم نیست.

انحصارطلبی صداوسیما کار دست VODها داد چهارشنبه 1 آبان 1398 00:00

انحصارطلبی صداوسیما کار دست VODها داد

صداوسیما که همیشه مانند تک‌فرزند نازپرورده‌ بوده و با هر بچه تازه متولدی، موقعیتش را در خطر می‌بیند، از همان اول نه فقط با VODها که با کل صنعت ویدیوی استریم در کشور سر ناسازگاری گذاشت و سودای کنترل همه آنها را در سر داشت.

بيست و چهار نكته مهم و جذاب كه بد نيست درباره جشنواره فجر بدانيد/ كيميايی، مهرجويی، حاتمی‌كيا، نعمت‌الله، مهدويان و ديگران چهارشنبه 24 مهر 1398 00:00

بيست و چهار نكته مهم و جذاب كه بد نيست درباره جشنواره فجر بدانيد/ كيميايی، مهرجويی، حاتمی‌كيا، نعمت‌الله، مهدويان و ديگران

از تمام فيلمسازاني كه اين روزها در تكاپو هستند تا فيلم‌شان را به جشنواره فجر برسانند حرف به ميان آمد اما يكسري فيلمسازان هم هستند كه به نظر مي‌رسد جزو غايبين جشنواره حتي در سال‌هاي آينده هم خواهند بود كه مهم‌ترين آنها ناصر تقوايي است كه به غير از او اما فيلمسازان ديگري هم هستند كه چند سالي است نامي از آنها در جشنواره فجر به ميان نمي‌آيد. رخشان بني‌اعتماد، احمدرضا درويش، خسرو سينايي، محمدمهدي عسگرپور، واروژ كريم‌مسيحي، اصغر فرهادي و بهرام بيضايي فيلمسازاني هستند كه چند سالي مي‌شود نام آنها با جشنواره فيلم فجر گره نخورده است

خرید گسترده بلیت سینما توسط صاحبان فیلم‌های سینمایی روی پرده! چهارشنبه 24 مهر 1398 00:00

خرید گسترده بلیت سینما توسط صاحبان فیلم‌های سینمایی روی پرده!

شواهد نشان می‌دهد برخی مالکان فیلم‌های سینمایی با سه هدف متفاوت در این اتفاق نقش دارند و با خرید گسترده بلیت فیلم‌هایشان، عملاً آمار فروش را بالا می‌برند. در مواردی این اقدام در روزهای نخست اکران مشاهده شده که نشان می‌دهد هدف یک فروش انفجاری در ابتدای اکران و افزایش توجه عمومی در قالب «استقبال ویژه» بوده، تا بدین ترتیب تماشاگران برای دیدن فیلمی که با استقبال گسترده در افتتاحیه مواجه شده، راهی سالن‌های سینما شوند.

مسدود شدن سایت‌های دانلود فیلم؛ حذف رقیب برای سایت‌های داخلی؟ شنبه 20 مهر 1398 00:00

مسدود شدن سایت‌های دانلود فیلم؛ حذف رقیب برای سایت‌های داخلی؟

اگر اهل فیلم دیدن و سریال باشید بی تردید در جست‌وجوهای اینترنتی حتی برای یک بار هم که شده به یکی از سایت‌های دانلود فیلم گذرتان افتاده‌ است حالا اگر فیلم‌بین حرفه‌ای باشید که این روزها برای دیدن فیلم به مشکل خورده‌اید و به دنبالی مسیری مطمئن برای دانلود کردن فیلم‌ها و سریال‌های روز جهان هستید.

مروری بر پر سر و صداترین طلاق‌های سینماگران کشور/ عادی شدن طلاق بین بازیگرانی که الگوی جوانانند پنجشنبه 18 مهر 1398 00:00

مروری بر پر سر و صداترین طلاق‌های سینماگران کشور/ عادی شدن طلاق بین بازیگرانی که الگوی جوانانند

با اعلام تلویحی جدایی مهناز افشار از همسرش، دوباره ماجرای زندگی خانوادگی بازیگران مشهور به تیتر رسانه‌ها تبدیل شد. این در حالی است که توقع می‌رود سلبریتی‌ها و افراد مشهور که برای جوانان الگو هستند، بیشتر از این‌ها مراقب زندگی و رفتار خصوصی خود باشند.