آرش عباسی نویسنده و کارگردان تئاتر با اشاره به تفاوتهای روی صحنه بردن یک اثر نمایشی در ایران و کشورهای غربی و نوع حمایتهایی که دولت در این کشورها از آثار نمایشی می کند، از اینکه تئاتر در ایران آرزوها را می کشد و اینکه عنوانهای جعلی در این هنر رشد کرده است، ابراز نگرانی کرد.
خود دکتر صادقی هم در چند سال گذشته همین وضعیت را داشت، دو یا سه کار در یک سال اجرا کرده بود، ولی من یا محمد رحمانیان هیچ اعتراضی نکردیم.
یاسر خاسب با بیان تجربههایش از اجرای نمایشی فیزیکال با ویژگیهای غیر منتظره، گفت: برای این کار، قبل از هر اجرا وداع آخرم را میگفتم و بعد وارد صحنه میشدم.
تئاتر دلخواه من تئاتری است مسالهدار و پرسشگر، اگر «نوشتن در تاریکی» را نمیتوانم دوباره اجرا کنم، چرا نمایشنامه اجرانشدنی دیگری بنویسم؟ دل سگ را 14سال پیش اجرا کردهام، یکبار هم در تلویزیون کارگردانیاش کردم و در شبکه چهار نمیدانم چند بار پخش شد و میتوانید از سروش سیما بخریدش.
اجراهايي كه آقاي سمندريان در ايران انجام دادهاند به گفته تماشاگران و تئاتريهاي قديمي، اجراهاي بسيار قويتر و بهتري نسبت به اجراهاي اروپايي بوده، مثل نمايش كرگدن.
نشست خبری نمایش «ترانه های محلی» به نویسندگی و کارگردانی محمد رحمانیان یکشنبه 5 مردادماه در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر برگزار شد که طی آن رحمانیان تصریح کرد: اصولا به اعتقاد من در جریان به روز بودن و در نظر گرفتن التهابات اجتماعی، فریاد تنها راه ممکن نیست.
در هفت سال گذشته من در هيچ رسانهيي و در فضاي رسمي اجرا نداشتهام و از فضاي اجرا كمي فاصله گرفتهام. شايد حتي اين روزها مايلم كه مرا بيشتر به عنوان يك بازيگر بشناسند تا مجري، ولي تفاوتي كه وجود دارد اين است كه در فضاي اجرا سعي ميكنيم كه به يك فضاي رئال با موضوعات حقيقي، به اسم، صدا و شخصيت حقيقي خودمان دست پيدا كنيم
در تئاتر هم حاضر نيستم يك عدهيي كه من اصلا صلاحيتشان را به رسميت نميشناسم بيايند و بگويند كه جايي از كار ميتواند باشد و جايي نه. البته كساني هم كه صلاحيت و سواد داشته باشند به محض اينكه در اين جايگاه قرار بگيرند به نظرم ديگر همان صلاحيت را هم ندارند. به هر حال براي من اين پذيرفتني نيست و اين سودا را با نمايش و داستان نميكنم.
وحید رهبانی که این روزها ˝کابوسنامه، فصل دوم بیداری کاذب˝ را در تماشاخانه سهنقطه روی صحنه برده معتقد است ˝کابوسنامه˝ تئاتر نیست، بلکه یک برند نمایشی جدید است.
محمد یعقوبی خودش خوب میدانست که وقتی 3 نمایش را در فاصلهی پنج ماه اجرا کند، «خونش در میان تئاتریها مباح» میشود.
داود رشیدی در هشتاد و یکمین سالروز تولدش و بعد از نیمقرن فعالیت هنری همچنان سرشار از عشق و امید به کارش است و همچنان آرزو دارد در یک نقش خوب مقابل دوربین برود
علی رفیعی که مدتی است قصد دارد فیلم «مردی که مادرم عاشقش بود» را بسازد، تاکید کرد هیچ مشکلی با گروه تهیهکننده و تولید این فیلم ندارد
مرضیه برومند، کارگردان سینما و تلویزیون هفته گذشته در اعتراض به وضعیت تئاتر گفت: «متاسفم بودجه تئاتر مملکت، نصف پشت قباله فلان خانم بازیگر است که زن یک مرد سیاسی شده است! تا امید اهالی تئاتر ته نکشیده است، فکری کنید! این چه بودجهای است برای تئاتر مملکت؟! باید خجالت بکشند، ۱۱ میلیارد تومان بودجه یک آپارتمان یک کمی خوب است!»
یاسر خاسب معتقد است نمایش ˝هوموریباس˝ تلنگری است به انسان معاصر که در آن سعی میشود پیوندی میان انسان امروزی با گذشتگان خود و حتی انسان نخستین ایجاد کند.
مدیران طی این 35 سال به دانش و تخصص اهمیت ندادند و به سلایق سیاسی وابسته بودند/ در گذشته مراکز تئاتر دانشگاهی در تمام طول سال فعالیت میکرد اما امروز حتی بازسازی مرکز تئاتر مولوی هم برنامه ندارد/ عباس جوانمرد، نصرت پرتوی، بهرام بیضایی، اکبر رادی، جمشید لایق، رضا کرم رضایی از دل تئاتر دولتی آمدند.
نویسنده و کارگردان نمایش «نویسنده مرده است» با اشاره به اینکه در نگارش این اثر نمایشی از خاطرات دوران نوجوانی اش و عشقی که به سینما داشته، وام گرفته است از لزوم شناساندن تئاتر ایران به غربی ها با اجرای عمومی نمایش در کشورهای اروپایی سخن گفت.
مدیر اداره کل هنرهای نمایشی - بعد از شش ماه که از حضورش در این سمت میگذرد، برای اولین بار در یک نشست خبری، پاسخگوی خبرنگاران شد؛ او در پاسخ به بسیاری از پرسشها میگفت: این موضوع را برای سال 94 برنامهریزی کردهایم.
مکتب تئاتر کمدی اصفهان که مولد بزرگانی مانند رضا ارحام صدر و ناصر فرهمند و نصرالله وحدت بوده است در این زمانه حال و روز خوبی ندارد. اکبر دباغیان از پیشکسوتان تئاتر اصفهان معتقد است اگر حمایت مسوولان به سمت تئاتر نیاید، تئاتر کمدی اصفهان به تاریخ میپیوندد و اکنون آنچه در زمینه تئاتر کمدی و طنز در اصفهان اجرا میشود کارهای لوده بازی است نه تئاتر.
کارگردان نمایش «ردپای صورتی» گفت: تصویری که من ارائه میکنم در انیمیشن مشهود نیست؛ این خوانش من است. کاری که در انیمیشن پلنگ صورتی شکل میگیرد سادهسازی روابط انسانی است. این سادگی در تئاتر برای من قابل استفاده بوده است.
مهران احمدی میگوید کار تئاتر مثل بدن سازی قبل از شرکت در یک تورنمنت سنگین فوتبال است، چرا که آدم را آماده میکند تا در مسابقاتی سخت مثل جام جهانی شرکت کند.