اخبار ویژه
گفتگو
ناگفته‌های مهدی فخیم‌زاده از ‌سینمای قبل از انقلاب، ساخت سریال‌های مذهبی و شیوه ممنوع‌الکاری برخی بازیگران قبل از انقلاب شنبه 28 دی 1398
ناگفته‌های مهدی فخیم‌زاده از ‌سینمای قبل از انقلاب، ساخت سریال‌های مذهبی و شیوه ممنوع‌الکاری برخی بازیگران قبل از انقلاب

ناگفته‌های مهدی فخیم‌زاده از ‌سینمای قبل از انقلاب، ساخت سریال‌های مذهبی و شیوه ممنوع‌الکاری برخی بازیگران قبل از انقلاب

مهدی فخیم زاده می‌گوید: در جو انقلابی بعد از سرنگونی رژیم شاهنشاهی به افرادی مانند من و سیروس الوند کاری نداشتند و فقط برخی افراد شناخته شده و سلبریتی را احضار کردند اما برای هیچکدام‌شان حکم دادگاهی و ممنوع‌الکاری صادر نکردند بلکه مثلا اعلام می‌کردند که فلانی در فیلم نباشد، همین امر به معنی ممنوع‌الکاری بود.

سلیمی: تئاتر ایران را با برادوی مقایسه نکنید!/ لاکچری و سلبریتی باز نیستم، تئاتر ناب کار می‌کنم دوشنبه 23 دی 1398
سلیمی: تئاتر ایران را با برادوی مقایسه نکنید!/ لاکچری و سلبریتی باز نیستم، تئاتر ناب کار می‌کنم

سلیمی: تئاتر ایران را با برادوی مقایسه نکنید!/ لاکچری و سلبریتی باز نیستم، تئاتر ناب کار می‌کنم

«سهراب سلیمی»، کارگردان پیشکسوت تئاتر عنوان کرد: تئاتر کالای لوکس نیست، کالای ارتباطی است. مثل کتاب و بهای خاص خود را دارد. با وضعیتی که امروز تئاتر ما گریبان گیرش شده، چطور انتظار خودکفایی و عدم حمایت دولت از آن را داریم، در حوزه تئاتر نباید صحبت از عدم حمایت کنیم.

حداقل ده فیلم این دوره، از آثار ارزشمند و خوب سینمای ایران خواهد بود دوشنبه 23 دی 1398
حداقل ده فیلم این دوره، از آثار ارزشمند و خوب سینمای ایران خواهد بود

حداقل ده فیلم این دوره، از آثار ارزشمند و خوب سینمای ایران خواهد بود

عضو هیأت انتخاب جشنواره فیلم فجر گفت: فیلم «قاتل و وحشی» مورد تأیید کسانی که من با آنها صحبت کردم، بود اما نکته‌ای که وجود دارد به مسائل مرتبط با مشکلات حقوقی بر سر مالکیت فیلم بر می‌گردد. این فیلم از خطوط تعریف شده عبور نکرده بود که بخواهد منجر به مشکلاتی برای آن شود و به ممیزی بخورد.

مردم افغانستان با سينما چندان آشنا نيستند شنبه 21 دی 1398
مردم افغانستان با سينما چندان آشنا نيستند

مردم افغانستان با سينما چندان آشنا نيستند

فيلم «حوا، مريم، عايشه»، فيلمي زيرپوستي است. شخصا براي اين، این فيلم را دوست دارم که فيلمي بي‌ادعاست که زندگي سه زن را بدون «درام گل‌درشت» به تصوير کشيده.

گفت‌وگو با فریدون جیرانی/ پشت سينمای اجتماعی امروز گفتمان نيست شنبه 21 دی 1398
گفت‌وگو با فریدون جیرانی/ پشت سينمای اجتماعی امروز گفتمان نيست

گفت‌وگو با فریدون جیرانی/ پشت سينمای اجتماعی امروز گفتمان نيست

عا در سينماي ما اين‌طور نيست که فکر کني هميشه مي‌تواني هر طور دلت خواست، فيلم بسازي. من در دو فيلم توانستم فضاي ديگري را تجربه کنم. نمي‌دانم آيا به سومين تجربه خواهد رسيد؟ يا بايد به ساخت ملودرام فکر کنم.

گفت‌وگو با ايرج راد و سهراب سليمی به بهانه اجرای نمايش «آقای اشميت كيه؟» / امروز علم هم به خدمت زور درآمده است سه شنبه 17 دی 1398
گفت‌وگو با ايرج راد و سهراب سليمی به بهانه اجرای نمايش «آقای اشميت كيه؟» / امروز علم هم به خدمت زور درآمده است

گفت‌وگو با ايرج راد و سهراب سليمی به بهانه اجرای نمايش «آقای اشميت كيه؟» / امروز علم هم به خدمت زور درآمده است

گويي امروز علم هم در خدمت زور آمده است، علم در خدمت پليس آمده است. به همان راحتي هم وقتي از دكتر سوال مي‌كنند شما را چه كسي براي درمان من فرستاده است؟ پاسخ مي‌دهد: «پليس فرستاده است.»

گفت‌وگو با سام كلانتری كارگردان مستند «جایی برای فرشته‌ها نيست» /دهه آينده، دهه سينمای مستند است سه شنبه 17 دی 1398
گفت‌وگو با سام كلانتری كارگردان مستند «جایی برای فرشته‌ها نيست» /دهه آينده، دهه سينمای مستند است

گفت‌وگو با سام كلانتری كارگردان مستند «جایی برای فرشته‌ها نيست» /دهه آينده، دهه سينمای مستند است

پافشاري روي ساخت فيلم‌هاي سينمايي كه برگشت هزينه ندارند براي چيست؟ قرار نيست سينماي مستند ما جاي سينماي بدنه و حتي داستاني را بگيرد. در همه جاي دنيا فرصت ديده شدن براي دو يا سه فيلم مستندي كه توان رقابت با فيلم‌هاي داستاني را دارند، تعلق مي‌گيرد.

گفت‌وگوی گاردين با نوآ بامباك، كارگردان فيلم «قصه ازدواج» / طرف كسی را نبايد بگيريم سه شنبه 17 دی 1398
گفت‌وگوی گاردين با نوآ بامباك، كارگردان فيلم «قصه ازدواج» / طرف كسی را نبايد بگيريم

گفت‌وگوی گاردين با نوآ بامباك، كارگردان فيلم «قصه ازدواج» / طرف كسی را نبايد بگيريم

براي تماشاي كتلين ترنر و مايكل داگلاس در فيلم «عشق‌بازي با سنگ» بيرون رفته بود و به او گفته بودند به خانه كه بازگردد جلسه‌اي خانوادگي خواهند داشت؛ صحنه‌اي كه آن را به زيبايي در فيلم شبه‌خودزندگينامه‌اي «ماهي مركب و نهنگ» بازآفريني كرد.

اصلِ سينما برگمان نيست، جری لوييس است سه شنبه 17 دی 1398
اصلِ سينما برگمان نيست، جری لوييس است

اصلِ سينما برگمان نيست، جری لوييس است

كارگردان‌هايي كه توانايي ساخت فيلم‌هاي كمدي خوب را داشتند در تمام طول تاريخ سينماي ايران به خصوص از موج نو به بعد سعي كردند آن چيزي را كه بيشتر به دغدغه‌هاي خودشان نزديك است، روايت كنند. همين مساله سبب مي‌شود كه آنها انرژي خود را صرف ساختن فيلم كمدي نكردند يا اگر هم وقت براي فيلم كمدي گذاشتند در اين زمينه كم كار ساخته شده است.

گفت‌وگویی منتشر نشده از شهلا ریاحی / «از مردم روحیه گرفتم» چهارشنبه 11 دی 1398
گفت‌وگویی منتشر نشده از شهلا ریاحی / «از مردم روحیه گرفتم»

گفت‌وگویی منتشر نشده از شهلا ریاحی / «از مردم روحیه گرفتم»

شهلا ریاحی می‌گفت: تنها با دانشگاه رفتن کسی هنرپیشه نمی‌شود، بلکه وجود حس هنرپیشگی در موفقیت افراد سهم مهمی خواهد داشت.