جمعه , ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳
مصاحبه | صفحه 25
گفتگو با محمد رضايي‌راد / تن دادن به دوري براي تن نسپردن به انـزوا و سكوت پنجشنبه 26 تیر 1393 00:00

گفتگو با محمد رضايي‌راد / تن دادن به دوري براي تن نسپردن به انـزوا و سكوت

در تئاتر هم حاضر نيستم يك عده‌يي كه من اصلا صلاحيت‌شان را به رسميت نمي‌شناسم بيايند و بگويند كه جايي از كار مي‌تواند باشد و جايي نه. البته كساني هم كه صلاحيت و سواد داشته باشند به محض اينكه در اين جايگاه قرار بگيرند به نظرم ديگر همان صلاحيت را هم ندارند. به هر حال براي من اين پذيرفتني نيست و اين سودا را با نمايش و داستان نمي‌كنم.

وحید رهبانی: ˝کابوس‌نامه˝ یک برند نمایشی جدید است چهارشنبه 25 تیر 1393 00:00

وحید رهبانی: ˝کابوس‌نامه˝ یک برند نمایشی جدید است

وحید رهبانی که این روزها ˝کابوس‌نامه، فصل دوم بیداری کاذب˝ را در تماشاخانه سه‌نقطه روی صحنه برده معتقد است ˝کابوس‌نامه˝ تئاتر نیست، بلکه یک برند نمایشی جدید است.

تئاتری‌ای که خونش مباح شد! چهارشنبه 25 تیر 1393 00:00

تئاتری‌ای که خونش مباح شد!

محمد یعقوبی خودش خوب می‌دانست که وقتی 3 نمایش را در فاصله‌ی پنج ماه اجرا کند، «خونش در میان تئاتری‌ها مباح» می‌شود.

ناگفته‌های رشیدی از نیم قرن فعالیت هنری‌اش سه شنبه 24 تیر 1393 00:00

ناگفته‌های رشیدی از نیم قرن فعالیت هنری‌اش

داود رشیدی در هشتاد و یکمین سالروز تولدش و بعد از نیم‌قرن فعالیت هنری همچنان سرشار از عشق و امید به کارش است و همچنان آرزو دارد در یک نقش خوب مقابل دوربین برود

آخرین وضعیت «مردی که مادرم عاشقش بود» در گفت‌وگو با علی رفیعی جمعه 20 تیر 1393 00:00

آخرین وضعیت «مردی که مادرم عاشقش بود» در گفت‌وگو با علی رفیعی

علی رفیعی که مدتی است قصد دارد فیلم «مردی که مادرم عاشقش بود» را بسازد، تاکید کرد هیچ مشکلی با گروه تهیه‌کننده و تولید این فیلم ندارد

مرضیه برومند: نوعروس بازیگر پیغام داده که ... دوشنبه 16 تیر 1393 00:00

مرضیه برومند: نوعروس بازیگر پیغام داده که ...

مرضیه برومند، کارگردان سینما و تلویزیون هفته گذشته در اعتراض به وضعیت تئاتر گفت: «متاسفم بودجه تئاتر مملکت، نصف پشت قباله فلان خانم بازیگر است که زن یک مرد سیاسی شده است! تا امید اهالی تئاتر ته نکشیده است، فکری کنید! این چه بودجه‌ای است برای تئاتر مملکت؟! باید خجالت بکشند، ۱۱ میلیارد تومان بودجه یک آپارتمان یک کمی خوب است!»

یاسر خاسب: ˝هوموریباس˝ تلنگری به انسان معاصر است یکشنبه 15 تیر 1393 00:00

یاسر خاسب: ˝هوموریباس˝ تلنگری به انسان معاصر است

یاسر خاسب معتقد است نمایش ˝هوموریباس˝ تلنگری است به انسان معاصر که در آن سعی می‌شود پیوندی میان انسان امروزی با گذشتگان خود و حتی انسان نخستین ایجاد کند.

اصولا تئاتر نداریم! دوشنبه 9 تیر 1393 00:00
بررسی شرایط امروز تئاتر در گفتگو با سهراب سلیمی؛

اصولا تئاتر نداریم!

مدیران طی این 35 سال به دانش و تخصص اهمیت ندادند و به سلایق سیاسی وابسته بودند/ در گذشته مراکز تئاتر دانشگاهی در تمام طول سال فعالیت می‌کرد اما امروز حتی بازسازی مرکز تئاتر مولوی هم برنامه ندارد/ عباس جوانمرد، نصرت پرتوی، بهرام بیضایی، اکبر رادی، جمشید لایق، رضا کرم رضایی از دل تئاتر دولتی آمدند.

آرش عباسی: این خاطرات دوران نوجوانی‌ام است دوشنبه 9 تیر 1393 00:00

آرش عباسی: این خاطرات دوران نوجوانی‌ام است

نویسنده و کارگردان نمایش «نویسنده مرده است» با اشاره به اینکه در نگارش این اثر نمایشی از خاطرات دوران نوجوانی اش و عشقی که به سینما داشته، وام گرفته است از لزوم شناساندن تئاتر ایران به غربی ها با اجرای عمومی نمایش در کشورهای اروپایی سخن گفت.

تدبیری بیندیشیم تا جنتی به تئاتر بیاید شنبه 7 تیر 1393 00:00

تدبیری بیندیشیم تا جنتی به تئاتر بیاید

مدیر اداره کل هنرهای نمایشی - بعد از شش ماه که از حضورش در این سمت می‌گذرد، برای اولین بار در یک نشست خبری، پاسخگوی خبرنگاران شد؛ او در پاسخ به بسیاری از پرسش‌ها می‌گفت: این موضوع را برای سال 94 برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

گفت‌وگو با علی نصیریان/ مردمی تابوساز هستیم چهارشنبه 4 تیر 1393 00:00

گفت‌وگو با علی نصیریان/ مردمی تابوساز هستیم

برای هر بازیگری وقتی پیشنهاد کار می‌شود اولین نکته برای انتخاب‌کردن، خود متن است و آن نقشی که باید بازی کند که آن سکوی پرتاب و در واقع انگیزه آمدن به سمت‌وسوی یک کار را تعیین می‌کند. من خودم پیش از انقلاب یکی از متن‌های جناب رادی را کار کرده بودم.

تئاتر کمدی اصفهان به تاریخ می‌پیوندد؟ چهارشنبه 4 تیر 1393 00:00

تئاتر کمدی اصفهان به تاریخ می‌پیوندد؟

مکتب تئاتر کمدی اصفهان که مولد بزرگانی مانند رضا ارحام صدر و ناصر فرهمند و نصرالله وحدت بوده است در این زمانه حال و روز خوبی ندارد. اکبر دباغیان از پیشکسوتان تئاتر اصفهان معتقد است اگر حمایت مسوولان به سمت تئاتر نیاید، تئاتر کمدی اصفهان به تاریخ می‌پیوندد و اکنون آنچه در زمینه تئاتر کمدی و طنز در اصفهان اجرا می‌شود کارهای لوده بازی است نه تئاتر.

این «پلنگ صورتی»، خوانش من است شنبه 31 خرداد 1393 00:00

این «پلنگ صورتی»، خوانش من است

کارگردان نمایش «ردپای صورتی» گفت: تصویری که من ارائه می‌کنم در انیمیشن مشهود نیست؛ این خوانش من است. کاری که در انیمیشن پلنگ صورتی شکل می‌گیرد ساده‌سازی روابط انسانی است. این سادگی در تئاتر برای من قابل استفاده بوده است.

چاقی در سینما؛ لاغری در تئاتر شنبه 31 خرداد 1393 00:00
گفت و گو با مهران احمدی

چاقی در سینما؛ لاغری در تئاتر

مهران احمدی می‌گوید کار تئاتر مثل بدن سازی قبل از شرکت در یک تورنمنت سنگین فوتبال است، چرا که آدم را آماده می‌کند تا در مسابقاتی سخت مثل جام جهانی شرکت کند.

چرا ایوب آقاخانی در نمایش «فاوست» بازی نکرد؟ جمعه 30 خرداد 1393 00:00

چرا ایوب آقاخانی در نمایش «فاوست» بازی نکرد؟

ایوب آقاخانی که بزودی با اجرای دوباره نمایش «نویسنده مرده است» به صحنه می‌رود از دلایل حضورش در اجرای این نمایش گفت و دلایل خود را برای عدم حضورش در نمایش «فاوست» توضیح داد.

سایت‌های فروش بلیت در جذب تماشاگر تئاتر تأثیر ندارند چهارشنبه 28 خرداد 1393 00:00

سایت‌های فروش بلیت در جذب تماشاگر تئاتر تأثیر ندارند

رئیس انجمن هنرهای نمایشی ایران درباره ورود سایت‌های خصوصی و فروش بلیت نمایش‌های تئاتر شهر از طریق این سامانه‌ها تأکید کرد که سایت‌های فروش بلیت در جذب تماشاگر مؤثر نیستند و تنها کیفیت یک اثر است که باعث فروش بلیت و جذب مخاطب می‌شود.

مرزبان: آثار رادی تئاتر ناب است/ نمی‌خواهم تماشاگر را گول بزنم چهارشنبه 28 خرداد 1393 00:00

مرزبان: آثار رادی تئاتر ناب است/ نمی‌خواهم تماشاگر را گول بزنم

هادی مرزبان، کارگردان صاحب سبک تئاتر معتقد است؛ متن‌های اکبر رادی مانند نقش‌های مینیاتوری است که کلمات با دقت کنار هم چیده شده‌اند و کوچک‌ترین جابه جایی یا کم و زیاد شدن را برنمی‌تابد. درست شبیه به نظم و شعر.

ناگفته‌های سه شنبه 27 خرداد 1393 00:00

ناگفته‌های "مارکوپولوی" تئاتری‌ها از سفرهایش

امیررضا کوهستانی احتمالا یکی از نوادگان سعدی است نه به خاطر شجره‌نامه و شناسنامه و این جور چیزها، چون او با وجود جوانی‌اش، جهانگردترین هنرمند تئاتر ماست.

غريب‌پور: قصدم احياي اپراي ملي است شنبه 24 خرداد 1393 00:00
گفت‌وگو با بهروز غريب‌پور به بهانه 10سالگي گروه «آران»

غريب‌پور: قصدم احياي اپراي ملي است

«ليلي و مجنون» در دوره انتقال دولت از احمدي‌نژاد به آقاي روحاني روي صحنه رفت. بنابراين ما نمايش را در بي‌پناهي مطلق اجرا كرديم و امروز هم كه نسخه اصلي اپراي «سعدي» نوشته شده همچنان نمي‌دانم كمكي مي‌شود يا خير ولي اميدوارم نيروي زاينده موجب گشوده شدن راه‌ها شود.

حریری: مدیر تحمیلی نبوده‌ام شنبه 24 خرداد 1393 00:00

حریری: مدیر تحمیلی نبوده‌ام

امیر حسین حریری، جوانی که چندی پیش به عنوان مدیر تالار «مولوی» حکم گرفت از حاشیه‌های انتخابش در این سمت انتقاد کرد و با تاکید بر اینکه مدیری تحمیلی نبوده است، گفت: از گوشه خیابان نیامده‌ام که مدیر تالار «مولوی» بشوم.