چهل و سومین جشنواره فیلم فجر با معرفی برندگان سیمرغ بلورین به ایستگاه پایانی رسید.
برادرزاده فروغ فرخزاد به فیلم «رگهای آبی» واکنش نشان داد و آن را زیر سوال برد.
شهاب حسینی و غزل شاکری به همراه دیگر عوامل فیلم «رها» برای پاسخ به سوال خبرنگاران به برج میلاد آمدند.
از وقتی توانمندی هوش مصنوعی در شبیهسازی صدا و تصویر عیان شد یکی از مهمترین بحثها حق کپی رایت یا به نوعی اجازه برای شبیهسازی از چهرههای مشهور بود که حالا این دغدغه با آنچه در افتتاحیه پرماجرای جشنواره فیلم فجر رخ داد، برای چهرههای درگذشته شکلی دیگر پیدا میکند.
سازمان صداوسیما امسال نیز همچون سالهای گذشته با مشارکت در تولید آثار سینمایی در جشنواره چهل و سوم فیلم فجر حضور دارد و با دو فیلم ـ یکی مضمون دفاع مقدس و دیگری تاریخی ـ مذهبی ـ نگاهها را به سمت و سوی خود معطوف کرده است.
تیزر فیلم سینمایی آنتیک در دومین روز از جشنواره فیلم فجر منتشر شد
تیزر کوتاه فیلم چشم بادومی، ساخته ابراهیم امینی منتشر شد.
علی سرابی، بازیگر اصلی فیلم سینمایی «صیاد» در گفتوگو با فریدون جیرانی در برنامه «کافه آپارات» از محدودیتها و ممنوعیتهای پیش روی خود در تئاتر طی سه سال دولت گذشته گفت.
ایام چهلوسومین جشنواره فیلم فجر فرصتی برای تماشای «داد» تازهترین ساخته سینمایی ابوالفضل جلیلی است؛ فیلمی که احتمالاً همین تنها فرصت را داشته باشد و شبیه ۱۶ فیلم دیگرش مجال اکران عمومی نیابد. به همین بهانه با او گفتوگو کردهایم که در ادامه میخوانید.
موزیک ویدئو «ناصرالدین شاه» یکی از ترانههای انیمیشن موزیکال «ژولیت و شاه» که در جشنواره فیلم فجر چهل و سوم حضور دارد، منتشر شد.
«آنتیک» یک کمدی موقعیت است که متاسفانه نتوانسته از ظرفیتهای وجودی خود برای فضاسازیهای کمیک بهره ببرد.
پوریا شکیبایی به ویدیوی پخش شده از زندهیاد خسرو شکیبایی با استفاده از هوش مصنوعی در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر اعتراض کرد.
عوامل «ترک عمیق» از چگونگی ساخت این فیلم گفتند.
«سونسوز» که با بودجهی کم ساخته شده و هیچ بازیگر مطرحی ندارد به جز مریم مومن که لااقل در کارنامهاش چند فیلم به چشم میخورد و بقیه اهالی روستا هستند. نابازیگرانی که از همهی بازیگرانی که امروز در فیلمها دیدم، از علی سرابی تا باران کوثری و ارسطو خوشرزم که پارسال سیمرغ هم گرفته، طبیعیتر، باورپذیرتر، شیرینتر و دوستداشتنیتر بودند.
فیلم نه قصه مشخصی دارد، نه اهداف شخصیتها و دلایل رفتارشان برای تماشاگر مفهومی دارد. اتفاقاتی که در طول داستان برای کاراکترها رخ میدهد به درستی تعریف نشده و قطعاً پس از دیدن اسم فیلم با انبوهی از سوالات بی پاسخ مواجه میشوید.
«رگهای آبی» قرار بود فیلمی درباره فروغ باشد، اما در نهایت بیشتر شبیه به یک تلاش ناموفق برای بازسازی زندگی او شده است. نه قصهگویی فیلم به اندازه کافی عمیق است، نه بازیها آنقدر باورپذیرند که مخاطب را درگیر کنند.
پژمان جمشیدی در نشست خبری فیلم سینمایی آنتیک در جشنواره فیلم فجر گفت: دلار شده ۸۳ تومان؛ آقای پزشکیان چه شد؟
۹ فیلم در دومین روز از چهلوسومین جشنواره فیلم فجر در سینماهای مردمی به سانس فوقالعاده رسیدند.
نشست رسانهای فیلم «ترک عمیق» بهکارگردانی آرمان زرینکوب، شنبه ۱۳ بهمن ماه، در دومین روز از چهلوسومین جشنواره فیلم فجر با اجرای محمدرضا مقدسیان و باحضور آرمان زرینکوب (کارگردان)، محسن چگینی (تهیهکننده)، محمد حسینیوند (تدوینگر)، مجید لیلاجی (طراح صحنه و لباس)، رضا بابک و بابک انصاری (بازیگران فیلم) برگزار شد.
نشست فیلم «آنتیک» با اشارههای چند باره پژمان جمشیدی به قیمت دلار و انتقاد کارگردان فیلم درباره برخی تفسیرها از توهین به مقدسات در فیلمش همراه شد؛ جایی که او گفت: اگر کسی تأسیس یک امامزاده تقلبی را دین و مقدس می داند خودش باید پاسخگو باشد.
نادر سلیمانی بازیگر فیلم «صیاد» با اشاره به ایفای نقش یک شهید درباره حذف یک سکانس که حضورش را دچار تناقض کرده است، توضیح داد.