دو فیلم سینمایی «یدو» و «تیتی» امروز و در آخرین روز اکران فیلمهای سیونهمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد به نمایش گذاشته میشود.
هادی کاظمی به فیلم سینمایی «آهنگ دونفره» پیوست.
رابرت سی جونز فیلمنامهنویسی که برای «بازگشت به وطن» برنده اسکار شده بود در ۸۴ سالگی درگذشت.
همه آنچه درباره بازی هنری کویل در نقش سوپرمن در «شزم ۲» گفته شد شایعه بود.
حسین مسافرآستانه دبیر سیونهمین جشنواره تئاتر فجر با اشاره به تأثیرگذاری این رویداد بر فعالیتهای حوزه تئاتر تأکید کرد نباید سرنوشت همه مسائل «تئاتر» را به جشنواره گره بزنیم.
پس از پایان فیلمبرداری، فیلم کوتاه «آبا» به نویسندگی و کارگردانی مهدی برزکی روی میز تدوین قرار گرفت.
نامزدهای بخش دیگرگونههای اجرایی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند.
نمایشنامه دختر یانکی به نویسندگی نیل سایمون و کارگردانی ایمان مصلح در فرهنگسرای نیاوران خوانش می شود
امروز یکشنبه 19 بهمنماه و همزمان با نهمین روز برگزاری سیونهمین جشنواره تئاتر فجر نمایشهایی در بخشهای صحنهای، خیابانی، دیگرگونهها و رادیویی اجرا میشوند.
آسیب دیدگی جنیفر لارنس در تولید فیلم «به بالا نگاه نکن» فیلمبرداری این پروژه را متوقف کرده است.
باراک اوباما و همسرش با کمپانی فیلمسازی خود، طی قراردادی با کمپانی نتفلیکس همکاری خواهند کرد.
تارانتینو معتقد است یکی از سکانسهای آخرین فیلمش از سکانس پایانی فیلم سینمایی «سکوت برهها» ترس بیشتری را به مخاطب القا میکند.
روشن تازه ترین فیلم روح الله حجازی، یک فیلم شخصیت محور است. او کاراکتری خلق کرده که به هیچ وجه اِلمان های قهرمان بودن ندارد و به شدت قرار است مُنفعل و بی خاصیت باشد. یک شخصیت عجیب و غریب که هیچ کاری نمی کند و در جهان ذهنی خود دست و پا می زند.
فیلم روشن نود دقیقه مخاطبش را در دنیایی چرک، بیرحم و تاریک رها میکند. انگار مسابقهای برپا شده که چه کسی میتواند بیشتر مخاطب را افسرده کند و فیلمساز میخواهد برنده این رقابت باشد. جمع آوری خردهداستانهایی درباره فقر، بیخانمانی، تنفروشی، اعتیاد، خیانت، طلاق و خیلی چیزهای دیگر کار دشواری است که متاسفانه کارگردان از عهدهاش برآمده است.
بارها گفته شده است که فیلمنامه اصلی ترین عنصر در پی ریزی یک اثر سینمایی مطلوب است و قرایی در "بی همه چیز" به خوبی نشان می دهد که چگونه می توان با یک زیر ساخت صحیح اثری قابل تامل را روانه پرده نقره ای کرد.
منصور نمونه بارز یک اتفاق خوب در سینمای ایران است. فیلم خوش ساختی که روایتگر بخش مهمی از زندگی تیمسار ستاری فرمانده نیروی هوایی ارتش است. یک فیلم شخصیت محورِ درست و اصولی است که اسطوره سازی نمی کند، شخصیت را بی خود و بی جهت مقدس نمیکند، شعارهای گل درشت و مزخرف نمی دهد و همین امر باعث میشود شخصیت پردازی منسجم و وفادار به کاراکتر به درستی شکل بگیرد و منصور به فیلم جذابی برای مخاطب تبدیل شود.
بیهمهچیز داستان زنی به نام لیلی است که سالها پیش معشوقه یکی از جوانان روستای خود بوده است و از او صاحب فرزندی شده؛ اما این جوان که نامش امیر است، فرزندش را گردن نگرفته و باعث شده مردم روستا لیلی را بهعنوان بدکاره از آنجا بیرون کنند.
الگو یا مدل كارگردانی این فیلم شبیه به مربیگری در بازی فوتبال است. چیزی شبیه به یك زمین بازی فوتبال داریم كه بازیگران وارد آن میشوند با این هدف كه در یك زمان مشخص باید به نیت و هدف پیروزی یا دستیابی به ایدهای مشخص بازی كنند. اما با اتفاقات پیشبینی نشدهای مواجه میشوند كه نتیجه رفتار و عملكرد خود آنهاست. هر لحظه ممكن است شكست بخورند، پیروز شوند، درگیر شوند یا اینكه اخراج شوند. بیشترین كار مربی قبل از بازی اصلی و خارج از زمین است. در این فیلم هم من اجراگران را وارد زمین بازی میكنم و همه تمهیداتم مربوط به قبل از اجراست.
فیلم کوتاه "فلج" به تهیه کنندگی و کارگردانی مهدی محبعلی آماده نمایش شد.
جمشید هاشمپور بازیگر فیلم سینمایی «گیجگاه»، عادل تبریزی کارگردان این فیلم را فیلمسازی دانست که سینما جادویش کرده است.