پنجمین جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه چراغ با معرفی صاحبان آثار برگزیده به کار خود پایان داد.
عادل فردوسیپور و علی رویینتن، به عنوان داوران جشنواره جهانی فیلمهای ورزشی میلان ایتالیا با هماهنگی این جشنواره جهانی از سوی جشنواره فیلمهای ورزشی ایران معرفی شدند.
تدوینگر مستند «پیرمرد و خواننده» با انتقاد از برخی تصمیمهای کلان در حوزه مستند، از اینکه این اثر در جشنواره حقیقت به اجبار راهی بخش جایزه آوینی شد گله کرد و گفت: این تصمیم به صرف اینکه فیلم در سوریه ساخته شده، باعث شد زحمات دیگر عوامل نادیده گرفته شود.
پیکر مرحوم هوشنگ میرزایی فردا، 24 اسفندماه به خاک سپرده میشود.
با اکران مجدد «آواتار» در چین این فیلم بار دیگر با عبور از «انتقام جویان: آخر بازی» در صدر جدول پرفروش ترین های تاربخ سینما قرار خواهد گرفت.
آروند دشت آرای که به تازگی نمایش «صفر » را در هلند اجرا کرده است، تصور میکرد این نمایش به دلیل موضوع خاصی که دارد، برای تماشاگران هلندی برخورنده باشد، اما چنین نشد.
هیات انتخاب آثار بخش صحنه(مرحله اول) بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران معرفی شدند
اکران افتتاحیه فیلم سینمایی «لاله» به کارگردانی اسدالله نیکنژاد جمعه ۲۲ اسفندماه در پردیس سینمایی ایران مال برگزار شد.
فهرست درگذشتگان سینمای ایران در سالی که گذشت، شاید از نظر کمی تفاوتی با سالهای قبل نداشته باشد اما بیتردید از نظر ترکیب چهرههای شاخص، یکی از افسوسبرانگیزترین فهرستها محسوب میشود.
با معرفی نامزدهای جوایز تمشک طلایی، بدترین فیلمها و بازیگران سال ۲۰۲۰ شناخته شدند.
جوایز سزار فرانسه ۲۰۲۱ برندگانش را شب پیش معرفی کرد.
با اهدای جایزه نماد از وایولا دیویس برای دستاوردهایش در بازیگری تجلیل میشود.
نگین ضیایی از اجرای نمایش «مرفی» به عنوان اولین اثری که سال ۱۴۰۰ در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه میرود، خبر داد.
آیین یادبود هنرمندان، نویسندگان، شاعران و روزنامه نگاران درگذشته سال ۱۳۹۹ در مجموعه فرهنگی «عمارت خط سوم» برگزار می شود.
حمیدرضا نعیمی معتقد است که حریم مجموعه «تئاتر شهر» باید ایجاد شود و مخالفت برخی افراد نباید هنرمندان تئاتر را از این خواسته بر حقشان بازدارد.
الیزا هیتمن در بازگویی لحظات دشوار زندگی شخصیت آتام، چالش معرفتشناسی زنان و ایدههای نظری موجود را بهنوعی بازنگری عمومی هدایت میکند؛ زمینههایی نظری که تفکیک عقل زنانه و مردانه را در پی دارد و تبیین هویت اجتماعی زنان را به گردهماییهای نظریهپردازانه تقلیل میدهد.
شاید اگر همین فیلم چند سال پیش ساخته شده و شاخصههایش تداعیگر دیالوگنویسی آثار سعید روستایی یا فضاسازی اگزوتیک «مغزهای کوچک زنگزده» اثر هومن سیدی نمیبود زیر سایه آن آثار متقدم قرار نگرفته و امتیاز بالاتری کسب میکرد. ولی درحالحاضر با فیلمی صرفا خوشساخت طرفیم که در انتها وقتی گرههایش را گشود و تعلیقش فروکش کرد دیگر چیزی برای ارائهکردن ندارد
اجرای مجتبی جدّی را میتوان در ادامه همان مسیری دانست که در این سالها پیموده. آهسته و پیوسته، بر مداری قابل پیشبینی که نه میخواهد ما را شگفتزده کند و نه به ابتذال زمانه تن دهد.
«خاچیکیان» اولین فیلمسازی بود که با تکیه بر استعداد و خلاقیتی که داشت، توانست تأثیر و نقش کارگردان را در ذهن عامه مردم مطرح کند. در دهههای 30 و تا حدودی 40، فیلمهای او از نظر ساختار سینمایی و بداعتهای تصویری بر اغلب فیلمهای دیگر برتری داشت.
در سینمای هومن سیدی شما با سكانسهای خوب كپی شده برخورد میكنید اما یك اثر كلی خوب نمیبینید. البته نباید از كسی كه در مقام بازیگری به استاندارد كارگردان «عاشقانه» تن میدهد و این همكاری را هم تا همین امروز ادامه میدهد توقع زیادی داشت، اما سر و صداهایی كه تحتتاثیر فضای پروپاگاندا به وجود میآید اجازه بیتفاوت گذشتن از كنار چنین اثری را نمیدهد.