لینا ورتمولر کارگردان سرشناس ایتالیایی در پیادهروی مشاهیر هالیوود ستارهدار شد.
نمایش «هر کسی یا شب میمیرد یا روز من شبانه روز» به نویسندگی و کارگردانی سجاد افشاریان که اجراهای خود را از ۲۴ شهریور در پردیس تئاتر شهرزاد آغاز کرده است تا پایان آبان تمدید شد.
«سفر خسرو به مسکو» به کارگردانی سپهر حیدرینژاد، پوسترش را به طراحی سپهر امیدوار منتشر کرد.
جایزه یک عمر دستاورد حرفهای بیستوسومین دوره جوایز فیلم هالیوود به شارلیز ترون اهدا میشود.
بازیگر سرشناس هالیوود در فیلم ترسناک «سرزمین عجایب والی» نقشآفرینی میکند.
انتشار گزارش مالی سونی نشان داد این کمپانی در بخش سینمایی خود به خاطر اکران فیلم جدید تارانتینو و فیلم «اسپایدر من» موفقتر از همیشه ظاهر شده است.
پارامونت پیکچرز بیش از هر کمپانی دیگری، در هفته اخیر برای تبلیغ فیلم جدیدش یعنی «ترمیناتور» هزینه کرد.
آکادمی اسکار تغییراتی برای انتخاب بهترین فیلم بینالمللی وضع کرد که از همین امسال عملی میشود.
دبیرخانه دومین جشنواره تئاتر اکبر رادی با صدور اطلاعیه ای از تمدید مهلت ارسال اثر به بخش مسابقه مقالات رادی شناسی خبر داد.
در ایام برگزاری بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر، علاقهمندان میتوانند در چهار کارگاه به مدیریت شیرین بزرگمهر، ساناز بیان، یوسف باپیری و پیام دهکردی حضور یابند.
نمایش «فانفار» به کارگردانی حمید حسینی از چهارشنبه ۱۵ آبان ساعت ۲۱ در تئاترِ هامون روی صحنه میرود.
شبنم مقدمی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون تهیهکننده نمایش «سوختن» به کارگردانی مشترک علیرضا آرا و علیرضا اولیایی شد.
دبیر بیستمین جشنواره تئاتر «تجربه» درباره جزئیات برگزاری این رویداد هنری و تاکیدی که در این دوره بر کارگروهی و کارگاهی شده است، توضیحاتی ارائه داد.
در بحث موضوعات اجتماعی و پژوهش های اجتماعی، نگاه به سوژه بسیار متفاوت از نگاه عمومی است. در این نوع نگرش ها، معمولا عطف به یافته ها و برداشتی که برایمان ایجاد شده، فرضیه نخست در دسترس تغییر یا تحول یا تثبیت قرار می گیرد. اکنون در موضوع مطرح در فیلم «خانه پدری»، می توان دریچه ای متفاوت از نظریات لحظه ای و سوگیرانه باز کرد و زاویه دید دیگری بر آن طرح نمود.
فیلم «متری شیش و نیم» در دسته بندی های سینمای ایران، «فیلم اجتماعی» خوانده می شود. وقتی حرف از فیلم اجتماعی به میان می آید، دقیقا چه نوع سینمایی مد نظر است؟ آیا مطرح شدن موضوعات اجتماعی در سینما قادر است سینما و مکانیزم آن را تغییر دهد؟ حاصل مواجهه مخاطبِ ایرانی با مشکل اجتماعی اش از طریق سینما چیست و «سینمای اجتماعی» به دنبال برانگیختن جه نوع واکنشی از سوی مخاطب است؟ برای پاسخ به این سوالات بهتر است نگاهی به فرآیند «سینماشدنِ» یک مشکل اجتماعی در فیلم «متری شیش و نیم» و چرخه نظریه پردازیِ پس از آن بیاندازیم.
فیلم «آخرین کریسمس» با نقشآفرینی «امیلیا کلارک» بازیگر انگلیسی به زودی به اکران عمومی درمیآید.
تئاتر مستقل تهران در ماههای آبان و آذر از دو نمایش باکیفیت و پرمخاطب سالهای اخیر تئاتر ایران میزبانی میکند.
“ماجرای نیمروز؛رد خون” همان چیزی است که سینمای جریان اصلی می نامیمش. جریان غالب در سینمای دنیا بر پایه ایدئولوژی ها و تفکرات حاکم بر جغرافیا و اتمسفری است که فیلمها در آن ساخته می شوند.
خانه در «خانه پدری» صرفا یک مکان نیست، فارغ از زیبایی شناسی بصری، حس و حالی دارد که انگار روح تماشاگر را در خود تسخیر کرده و به آدم های خانه گره می زند. خانه در «خانه پدری» هم کارکرد نوستالژیک دارد هم استراتژیک و کیانوش عیاری چه هنرمندانه از روح و کالبد این خانه در روایت قصه خود بهره برده است.
روزنامه ایران نوشت: توقیف فیلم خانه پدری از سوی دادستانی تهران بازتاب گستردهای داشت. فیلمی که پس از مدتهای زیادی اجازه پخش گرفت و استقبال متوسطی هم از آن شد، اگر تا پایان اکران نیز ادامه مییافت مشکل چندانی ایجاد نمیکرد ولی با توقیف آن تبدیل به یک مسأله جدی شده است.